top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

אל תשכחו לנשום | איריס קונפינו


המציאות הביטחונית שבה אנחנו חיים בשבועות האחרונים גרמה לרובנו להוריד הילוך, להתכנס ולבחור להישאר בבתים. ישנם כאלה שהפחד היומיומי שליווה אותם הפך לחרדה של ממש, ויש אחרים שחווים טראומה קשה כל כך לראשונה בחייהם. או אם נתאר את המצב במילים של איריס קונפינו אז "אנשים שוכחים שצריך לנשום".


"הרבה אנשים לא מגיעים אליי לטיפול כי הם פוחדים לצאת מהבית", מודה קונפינו

איריס קונפינו נשימה מעגלית

"יוציא לי לעבוד ולהרגיע דרך הטלפון כי הכל נעצר. ממש בדומה לתקופה שעברנו תחת הקורונה. עכשיו, לאט לאט, משהו מתחיל לזוז בעדינות בניסיון לחזור לשגרה. אבל זו רק ההתחלה. אנשים פונים, עושים את הצעד, מתקשרים אבל לא מצליחים ממש להגיע מכל מיני סיבות, ובהן גם הפחד".


איריס קונפינו היא מטפלת רגשית, מומחית בשיטת "נשימה מעגלית" עם 25 שנות ניסיון בתחום הטיפול ההתנהגותי, טיפול יחידני ובקבוצות. היא גם מרצה בתחומי העצמה ומעבירה סדנאות.

בגיל 39 עזבה את עבודתה והחליטה שזה התחום שבו היא רוצה להשקיע את שארית חייה.


"אני כבר המון זמן אומרת שמשהו עתיד לקרות", מספרת קונפינו, "האנרגיה היתה מאוד חזקה. חיכיתי שמשהו יקרה, אבל יותר בכיוון של אסון אקלימי כמו רעידת אדמה. האנרגיה נותרה מאוד חזקה וזה השינוי שעובר עלינו. קורה פה משהו עכשיו מבחינה אנרגטית".

ואיך את מצליחה בכל זאת לטפל בתקופה כזו?


"מטופלים שמתקשרים אליי עוברים את הטיפול דרך הטלפון. הם שמים אותו לידם, שוכבים, נושמים ושומעים את הקול שלי. כשהנשימה עצמה מלאה משהו בגוף נרגע. משהו במחשבה משתנה למרות שבחוץ המצב הפיזי נותר כשהיה. בצורה הזו אפשר לפעול ולחזור קצת לשגרה.

יש לנו יותר כוח להתמודד כשאנחנו נושמים | איריס קונפינו

במצב כמו היום כולנו עוצרים את הנשימה ומהסיבה הזו האנרגיה לא זזה, ואנשים פשוט נתקעים.

כשמתחילים לנשום משהו משתחרר ומתחיל זרום.


יש לנו יותר כוח להתמודד כשאנחנו נושמים, והחוסן הנפשי שלנו יוצא החוצה ומאפשר להתחיל לפעול גם למען אחרים כמו שאנחנו רואים שקורה הרבה. חוסן נפשי מכיל בתוכו אומץ. אנחנו מודעים לפחד ובכל זאת יש לנו את הכוח לצאת ולחזור לשגרה. הנשימה מרגיעה את הגוף ואת הנפש. מדובר בכלי זמין וחינמי שנמצא בתוכנו, ואנחנו שוכחים להשתמש בו".


איזו המלצה היית נותנת לאנשים שמחפשים לחזור בצורה קלה יותר לשגרה?


"לקחת את הזמן. גם אם זה רק לכמה דקות ביום לנשום דרך האף, ממש לאט. בלי להילחם בנשימה. פשוט לנשום בצורה מאוד איטית ועדינה, להתרכז, להכניס אוויר, להוציא.״

מסבירה איריס: ״זה מה שצריך לעשות – רק לזכור ל


נשום ואת זה אני גם אומרת לכל מי שמגיע אליי. רק לנשום, לא לצפות בשידורי הטלוויזיה ולהפחית כמה שאפשר בצריכת החדשות. להקציב לזה זמן מסוים במהלך היום מתוך המחשבה שכולם סביבנו רואים חדשות, ובטוח יעדכנו אותנו. לא נישאר בלי ידע. כשנושמים לאט ובעדינות דרך האף הכל נרגע. אנחנו רוצים לנשום בעדינות כדי להרפות".






Comments


bottom of page