top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

דורית קורץ בשם האם



"אומרים, ובצדק, כי האדם הוא תבנית נוף מולדתו. במקרה שלי, התבנית הזאת נשענת לא רק על העיר בה נולדתי וגדלתי, אלא בעיקר על אימא שיצקה בי חינוך וערכים שמלווים אותי עד היום", מספרת עורכת הדין דורית קורץ. "בתחילת השנה נפרדתי מאימי בכאב גדול – אבל את חוש הצדק שנטעה בי וטיפחה, אשא איתי לכל חיי"


Michal Kushr

סופר רבי-המכר האמריקאי, מיץ' אלבום, אמר פעם כי "מאחורי הסיפורים שלך נמצא הסיפור של אמא שלך, שם הסיפור שלך מתחיל". ואמנם, לא צריך להיות סופר גדול – ואפילו לא פסיכולוג מנוסה במיוחד – כדי לדעת עד כמה הקביעה הזאת מדויקת.

עורכת הדין דורית קורץ מתחברת לאמירה הזאת במלוא מובן המילה, ודווקא פטירתה בטרם עת של אימה בתחילת השנה אפילו חידדה עוד יותר את תחושותיה.


"אמנם נפרדתי מאימא שלי, רבקה, שהייתה כל עולמי ועזבה אותנו, כך אני מאמינה, לעולם גשמי אחר, אך מה שהיא הנחילה לי ולאחיי מאז ילדותנו ימשיך ללוות אותי בדרכי המקצועית מאז ועד בכלל", מספרת עוה"ד קורץ. "היא אמרה לא פעם: האמיני בעצמך וביכולת שלך לעשות טוב לאחרים, עשי זאת באהבה ובמקצועיות בלי לצפות לתמורה - ובעיקר תיהני ממה שאת עושה. כך אני בוחרת לראות את חיי האישיים והמקצועיים מאז וגם היום, וזה גם מה שהוביל אותי להצלחות שאני גאה בהן מאד".

דורית קורץ נולדה בטבריה, אותה היא מגדירה "עיר מלאת מסורת, אהבה בין אנשים נופים משכרים של הרי הגולן והכנרת שמהווים עבורי את תבנית נוף ילדותי". כבר מגיל צעיר, בזכות החינוך מבית, תפס החיפוש העקבי אחר הצדק מקום מרכזי באישיותה.


"מאז ילדותי אני זוכרת את עצמי נלחמת על צדק, מנסה לתקן את העולם, עוזרת לילדים שננטשו בבתי יתומים ולוקחת אותם הביתה לאימא שלי, כי ברור היה לי שיותר מכל מקום אחר שם הם ירגישו הכי בית בעולם", מספרת עוה"ד קורץ.

יתכן שמשהו מן הרצון העמוק הזה לסייע לאנשים הביא גם לבחירה המקצועית הראשונה שלה, כאשר נרשמה ללימודי סיעוד במסגרת העתודה האקדמית. הייתה כאן גם סגירת מעגל ועדות להשפעה נוספת של אימה רבקה על חייה: "אימא התחילה בלימודי סיעוד אך לא השלימה בשל הקושי להתמודד, עם מראות


רן צדוק

של חולי ומוות שהיו לה מאד קשים". שנים רבות שירתה קורץ כאחות, תוך שהיא צוברת ניסיון הן במסגרת שירותה הצבאי והן במערכת הרפואית האזרחית.


בין לבין הספיקה גם להקים משפחה: לפני 34 שנים נישאה לשמעון, כיום רופא בכיר ומצליח, ויחד הביאו לעולם את רועי, שני ועמרי – "ילדים מדהימים שהם כל עולמנו", אשר כל אחד מהם עושה חיל בתחומו.


המהפך המשפטי

לקראת סיום השירות הצבאי, והיא כבר סגן-אלוף המשמשת כדוברת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה במטה הכללי, החליטה קורץ לעשות שינוי מקצועי בחייה ולהגשים חלום נוסף: לימודי משפטים, וזאת לאחר שכבר סיימה לימודי תואר שני במנהל מערכות בריאות אותו השלימה לאחר סיום הלימודים בבית הספר לסיעוד.

"בעשור האחרון אני משלבת בעשייה המקצועית שלי זווית ראיה משפטית ורפואית כאחד – עובדה שמהווה ערך מוסף אמיתי ללקוחות משרדי", מספרת עוה"ד קורץ.


"כאחות טיפול נמרץ ילדים וכמי שגדלה על ערכים של נתינה, הצלת חיים וערך החיים כערך עליון, היה לי חשוב להמשיך ולעסוק בטיפול באנשים", היא אומרת, "והבחירה בצד הרפואי משפטי עזרה לי לדבוק בצד הטיפולי, המוכר לי מאז היותי ילדה בת 16 שבחרה להתנדב במוסד לילדים עם צרכים מיוחדים".

משרד עורכי הדין שקורץ מובילה כיום מייצג נפגעי תאונות מסוגים שונים, נפגעי רשלנות רפואית ונכי צה"ל וכן תובעים בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי.

Michal Kushr

"מה שמניע אותי זהו עצם היכולת לסייע למי שבאמת נפגע מרשלנותה של המערכת הרפואית ומגיע לו פיצוי הולם על-כך. יש לנו מערכת בריאות מצוינת אבל העומס הרב עליה גורם גם למקרים שמהם נפגעים מטופלים - ולעתים לצמיתות, אומרת עוה"ד קורץ.

"שביעות הרצון של לקוח שהצלחנו לסייע לו במאבק למול המערכת היא חלק משמעותי במה שמניע אותי בעבודתי".


"למרות ההצפה שקיימת כיום במקצוע שלנו, זוכה המשרד שלי לייצג בתיקים רבים ומורכבים ולצערי גם בתאונות דרכים קשות שאנו משיגים בהן פיצויים של מיליוני שקלים", היא מספרת, ומוסיפה: "עד היום לא נדחתה אף תביעה שהגשתי לבית המשפט. היכולת להצליח להשיג ללקוחות שלנו את הפיצוי שמגיע להם – זוהי גאוותנו הגדולה, ולשמחתי אנחנו עושים זאת בשיעורי הצלחה גבוהים ביותר".



בין קריירה לחיים אישיים


כאשר עוה"ד קורץ נשאלת כיצד היא מצליחה לשלב בין קריירה לחיים אישיים, היא משיבה מיד: "כשאת מנהלת קריירה שאת מרוצה ממנה, זה משליך על הזוגיות שלך, על הילדים שלך ועל החיים האישיים שלך בכלל. בני המשפחה שלי הם מקור ההשראה שלי, הם הכוח שלי והם הדרייב שלי להגשים חלומות. כך חינכתי גם את ילדיי וכל אחד מהם מצליח להוציא מעצמו את הטוב ביותר!.

רן צדוק

"חשוב לי כדרך חיים לעשות טוב, ולהוציא את הצדק לאור, ואת אלו להשיג תוך שאני מקפידה על התנהלות בדרך של יושרה והוגנות כלפי הלקוחות ועמיתים למקצוע. אני אף פעם לא מסכימה להסתפק עם תוצאה בינונית ולוחמת להגיע תמיד לתוצאה המקסימלית האפשרית בנסיבות המקרה".


איזה יעד הצבת לעצמך לשנה הבאה?


"אני סבורה שחלומות נועדו להתגשם, אך צריך לסמן את הדרך וללכת בה באומץ רב ובנחישות ולא להסתכל לטווח הקצר אלא רחוק יותר. אני רואה את המשרד שלי בעשור הקרוב ממשיך וגדל, ומסוגל להעניק סיוע משפטי ליותר ויותר אנשים שנפגעו רפואית וראויים לפיצוי מהמערכת הרפואית. חשוב לי להמשיך ולמצב את המשרד שלי כמשרד מוביל בתחום המשפטי רפואי תוך שמירת האמון ושביעות הרצון המרבית של לקוחות המשרד שלי - כי הם בוודאות השגרירים הכי טובים שלי",.

"כאשר אני מסתכלת אחורה, לתחילת דרכי המקצועית כעורכת דין, ורואה את המקום בו אני נמצאת כעת, אני בהחלט יכולה להיות מרוצה ושלווה עם התוצאה. עבדתי קשה כדי להגיע לתוצאה ולהישגים הללו, והכול בעבודה קשה, כל יום, כל היום, ולעיתים עד לשעות הקטנות של הלילה. המשרד שלי היום על לקוחותיו הרבים הוא התגמול שלי על העבודה הקשה ועל המחויבות שלי למקצוע, ללקוחות המשרד שלי ולאנשים היקרים שלי שמהווים עבורי את מעגל התמיכה של חיי

 


לפרטים נוספים:

עו"ד דורית קורץ, מומחית בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף מתאונות, בעלת משרד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

כתובתנו: ז'בוטינסקי 33 מגדלי התאומים 1 רמת גן טלפון: 03-6707090 Email: dorit@kurtz-law.co.il


Comments


bottom of page