top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

המלחמה הכלכלית | יועץ המס חיים מזרחי שופך אור על הסוגיות המורכבות

בעלי עסקים? את הכתבה הזו אתם חייבים לקרוא | ראיון ששווה לכם כסף



חלק מבעלי העסקים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממלחמת "חרבות הברזל" יכולים כבר להגיש את הבקשה לקבלת מענקים מהמדינה, בדומה לתהליך שעברו בתקופת הקורונה.

אלא שלדעת יועץ המס חיים מזרחי, שמלווה לא מעט עסקים במהלך עבודתו, המשברים שעוברים עלינו בשנים האחרונות צריכים ללמד את העצמאים משהו אחר.


"מאחר וכבר כמה שנים אנחנו במצב כזה של קורונה, ואז מבצע צבאי, ואחריו עוד אחד, אני ממליץ לבעלי עסקים לשלב תרבות ניהול בעסק שלהם שמשאירה להם יתרות לתקופות כאלה כי הן תמיד מגיעות", מסביר מזרחי, "יש משברים במדינה שלנו, יש משברים עולמיים שאין לנו שליטה עליהם. גם לא ברור עד כמה המענקים שהמדינה תחלק עכשיו יעזרו כי אנחנו לא יודעים כמה זמן תימשך התקופה הזו. לכן, מי שאין לו רזרבות, אין לו שום תוכנית הישרדותית. המחשבה על השארה של יתרות היא משהו שאי אפשר להתעלם ממנו וחובה שתהיה חלק מניהול העסק".


ומזרחי יודע דבר על שניים על מה שהוא מדבר. מאחוריו למעלה מ-30 שנות ניסיון והבנה בעולם המיסוי, בתחום הנהלת החשבונות, ייעוץ המס וסיוע לעסקים.

חיים מזרחי | החוסן הכלכלי

"דבר נוסף שנוגע למענקים הקשורים למלחמה, שחשוב להיות מקצוען ולהבין במה שאתה עושה ולא להיכנס עצמאית לאזור האישי ולתבוע", מדגיש מזרחי,

"לשכת יועצי מס העבירה השתלמות של שעות בנוגע למענקים, יש המון אותיות קטנות שצריך להכיר כדי למקסם את מה שמגיע לבעל העסק.״





״יש מענקים לתושבים עד מרחק של 7 ק"מ מרצועת עזה, יש למרחק של בין 8 ק"מ ל-40 ומעל ל-40 ק"מ. הקורונה לימדה אותנו שאנשים מיהרו לקחת מענקים שמגיעים להם, בלי לבדוק האם זה המקסימום שהם יכולים לקבל".

התהליך לעומת תקופת הקורונה התייעל?


"היום התהליך ברור הרבה יותר לציבור המייצגים וגם לאנשים. הכל יותר זמין, ואנשים נדרשים להיות עם ידע דיגיטלי. היום הכל עובד בצורה מקוונת ומרגע שאדם הצהיר שהוא ירד באחוזי ההכנסה בעסק שלו, הדרך לבנק מאוד קצרה. אבל ההמלצה שלנו במשרד היא לא לדרוש מענקים שאדם לא זכאי להם ואם לא קיבל עליהם אישור מהמייצג שלו. כי לבסוף הוא יידרש להחזירם, כמו אחרי הקורונה, והיו אז מקרים מאוד קשים של אנשים שלקחו את הכסף ומס הכנסה לא ויתר להם".

במשרדו של מזרחי "השירות מעל הכל" כפי שהוא מצהיר לא אחת, כשצוות המשרד נותן ללקוחות את ההרגשה שהם חלק מהמשפחה. המשרד שם דגש על טכנולוגיה ועבודה היברידית, ומספק גם שירות מלא ומענה מהיר בלי הצורך לגשת לאסוף טפסים באופן עצמאי וכך לבזבז זמן יקר בדרכים, באמצעות קשר ישיר ומקוון לרשויות המס.


"היום אני מכשיר את הצוות שלי להכיר את מסלולי המענקים השונים במטרה לעזור לעסקים בתקופה הזו", מסכם מזרחי, "ומי שתהיה לו סבלנות יקבל עזרה ושירות. מדובר בכמות גדולה של אנשים בפרק זמן קצר. אנשים נמצאים בפאניקה וחשוב להבהיר להם שהחיים לא נגמרו. כמו שהמשכנו אחרי הקורונה לעבוד וליצור ככה גם עכשיו. זה הזמן לעשות דברים ולא ההיפך".


איך ומה חשוב לדעת במענקי המלחמה

יש איזו עצה שאתה יכול לתת לבעלי העסקים בנוגע למענקים?


"הכי חשוב לבדוק את הירידה בהכנסות בין שתי תקופות, אוקטובר 2022 לבין אוקטובר 2023. אבל זה מאוד פשטני ויש הרבה ניואנסים, בין אם מדובר בעסק חדש, עסק שדיווח חודשי או דו חודשי. בכל מקרה הייתי ממליץ לכל אחד לפני תביעה לקבל חוות דעת מאיש מקצוע אם הוא פועל בצורה הנכונה עבורו".





Comments


bottom of page