top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

כוחו הממכר של הסקי - השראה בלבן

פרץ פבריקנט התמכר לסקי לפני למעלה מ-30 שנה. האהבה לתחום דחפה אותו להקים בית ספר מקצועי לסקי ב-1988. מאז ועד היום, הכשיר בית הספר אלפי גולשים, הנהנים מהדרכה מקצועית בעברית, באתרים נבחרים בעולם. על השראה והגשמה בחמישים גוונים של לבן. אהבה גדולה בטמפרטורות נמוכות


מה הוביל אותך להקים בית ספר לסקי?

"הרומן שלי עם עולם הסקי התחיל בחרמון, בחורף של שנת 1978. גלשתי עם ציוד סקי מיושן, בתנאים גרועים וללא הדרכה. בכל זאת המשכתי לתרגל ופשוט התמכרתי למורדות השלג הלבנים. שנתיים לאחר מכן גלשתי בפעם הראשונה בחו"ל, בדולומיטים באיטליה. נרשמתי לשיעורי סקי וכך המשכתי, פעמיים בשנה. בשנת 1993 עברתי קורס מדריכים מזורז בן שלושה ימים מטעם  "התאחדות הסקי בישראל" וב-1985 נשלחתי לייצג את ישראל, בקורס מדריכי סקי בינלאומי בקפרון, אוסטריה.


כשראיתי את הרמה של גולשי הסקי סביבי, הבנתי שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד בארץ והחלטתי לפתוח בית ספר מקצועי בתחום. יצרתי קשר עם איגוד מדריכי הסקי הבריטי והם הזמינו אותי להצטרף לקורס מדריכים בזולדן, אוסטריה.


בשנת 1987 הקמתי את איגוד מדריכי הסקי בישראל והתחלתי להכשיר מדריכים בחרמון. בשנת 1988 הקמתי את "א.ס.פ סקי - ביה"ס לספורט ושלג."

במשך השנים השתתפתי בהמון קורסים, כנסים והשתלמויות.


בבית הספר יישמתי את כל מה שלמדתי, תוך התאמה לגולש הישראלי ולמנטליות שלו. מאז לימדתי אלפי גולשים וחלק מהפעוטות שלמדו אצלי בגיל 3, נמנים כיום על הצוות הקבוע של המדריכים שלי."


מה מייחד את בית הספר לסקי?


"בחרמון, אנשים שמעולם לא התנסו בסקי, שוכרים ציוד ופשוט מתחילים "לגלוש". התוצאה נראית כמו רכב הנע במדרון ללא מעצורים. בבית הספר אנחנו מרגילים את המשתתפים לציוד ורק ביום השלישי מתחילים לגלוש.


הכיתות מחולקות לפי גילאים ורמות, כאשר בכל קבוצה יש עד 5 משתתפים. יש לנו מגוון קבוצות כמו: משפחות בחופשות החגים,  

צעירים ומבוגרים.

יש לנו קבוצה בשם "סקי בשלייקס", המיועדת לאנשים בני 65 ומעלה, בעלי ניסיון רב בגלישה, שהגיל נתן בהם את אותותיו והם צריכים ללטש את הטכניקה שלהם להקלת העומס בגלישה.



משרדי נסיעות מוכרים מותגים ומתאימים את הגולש לאתר. אני בודק את האתר לפני שאני מוציא אליו קבוצה ומתאים את האתר לגולש. בנוסף, אנחנו מספקים לקבוצות חבילת סקי מושלמת הכוללת את כל הארגון הלוגיסטי, טיסות, העברות ובתי מלון ברמת 4-5 כוכבים."



מה היא השראה עבורך?


סקי עבורי הוא אורח חיים ומקור להשראה.  

סקי זו התמכרות שקשה להסבירה למי שלא גולש.

אני גולש כבר 35 שנה ועדיין החוויה נשארת כמו

שהיא – מלאה בריגוש ואדרנלין.

אנשים שגולשים קבוע מתמכרים לזה

וכשהם מסיימים את חופשת הסקי,

הם כבר מפנטזים על החופשה הבאה.




לינק לאתר האינטרנט : http://www.asfski.com

Comments


bottom of page