top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

כְּשֶׁהַשֵּׂכֶל מְשַׁקֵּר, הַלֵּב אֶת הָאֱמֶת אוֹמֵר | אורית לב שילוב בין תבונה לתעוזה

אורית לב, מומחית לנדל״ן בוגרת תואר שני בנדל"ן, ומייסדת "נדל"ן על עקבים" – מועדון פרימיום למשקיעות בענף בארץ ובעולם בראיון מרתק למגזין


"נדל"ן על עקבים"

דווקא בזמן שעבדה על פתיחתו של מתחם קניות רחב היקף המוכוון

לקהל הגברי, הבינה אורית לב משהו על המין החזק: נשים, כך לדברי לב, מחזיקות בסיכוי טוב יותר להצליח בהשקעות לעומת גברים. אלא שכאן גם מתחילה הבעיה.


מחקרים שונים שנעשו בתחום מצאו כי אחוז הנשים המשקיעות בנדל"ן נמוך משמעותית לעומת הגברים, למרות שסיכויי ההצלחה שלהן גבוהים יותר. ונדל"ן, כידוע, זו אחת ההשקעות המשמעותיות ביותר שיכולות להניב רווחה כלכלית בהמשך.




"ולמה זה קורה", שואלת לב, "כי לנשים אין ידע בתחום. ונשים צריכות ידע כדי לקבל החלטה. ידע נותן ביטחון. גבר נולד עם נדל"ן שזורם לו בדם, בעוד שעבור האישה השפה הזו לא מוכרת. כשנלמד אותן את השפה יהיה להן קל יותר להפוך למשקיעות".


ידע נותן ביטחון

אורית לב, מומחית לנדל״ן ומייסדת "נדל"ן על עקבים"
אורית לב, מומחית לנדל״ן ומייסדת "נדל"ן על עקבים"

איך את למדת את השפה?

"אני עוסקת בנדל"ן כבר 20 שנה. בניתי את הבית שלי בעצמי, למרות שסיימתי תואר ראשון בחינוך מיוחד ועסקתי בהוראה במשך 11 שנה. לאורך השנים הפכתי לסוג של קבלנית בחברת בנייה ובמשך עשור ניהלתי אותה. חוויתי הצלחה מטורפת ונשאבתי לעולם הזה של הנדל"ן עד שהתחלתי לעבוד באופן עצמאי".








לעולם תיווך הנדל"ן הגיעה לב ב-2014 במקביל ללימודי התואר השני בנדל"ן, שלאחריו פתחה את "נדל"ן על עקבים" – מועדון יוקרה למשקיעות בענף בארץ ובעולם.


״אני מגיעה למכירות שלי מעולם הרוח״

"אני נותנת שירותים", מפרטת לב, "מלווה ומספקת מהידע שלי ללקוחות שמחפשים למכור או לקנות נדל"ן. אני מחזיקה במלאי של נכסים בתל אביב, ברמת השרון ובחו"ל באיטליה, בפורטוגל ובקפריסין. פנה אליי, לדוגמה, לקוח דרך הפייסבוק. אמר שראה את הפרסומים שלי בכל הקשור לשיווק נכסי יוקרה ושאל אם אוכל לסייע לו למכור את הווילה שלו בטוסקנה. במקרים כאלה אני מנהלת שיח עם הלקוח ובוחנת אם הנכס מתאים לי או לא. בהנחה שאני יכולה לתת לו שירות ולעזור לו, אני מבקשת בלעדיות ומתחילה לבצע את פעולות השיווק שלי. אני מגיעה למכירות שלי מעולם הרוח, ומאירה כל עסקה שאני נמצאת בה עם הערך והידע הארצי והרוחני שלי".






קורס ייחודי באורך 12 מפגשים

שירות נוסף שמספקת לב הוא בדמות קורס ייחודי באורך 12 מפגשים שהיא מעבירה יחד עם מרצים אורחים מומחים בתחומם, שבמהלכו מתוודעות הנשים לכל מושגי הבסיס שהן צריכות לדעת הקשורים לתחום היזמות וההשקעה בנדל"ן. "כל זה מתוך המחקר שלי דווקא על הצורך להכיר את השפה הזכרית, ממנו עלה שיש פער מאוד גדול בין הגברים לבין הנשים", מסכמת לב, "וכדי לייצר יותר נשים שמשקיעות בנדל"ן הן צריכות ללמוד לדבר ולהבין את השפה. וזו מהות הקורס שלי".



ואת מרגישה שנשים אכן נכנסות יותר לתחום בתקופה האחרונה?


"אני רואה יותר התעניינות מצד נשים, אבל הן מפחדות. עבור גבר מספיק לקבל חוות דעת מחבר כדי לקבל החלטה, בעוד שנשים צריכות לבחון ולבדוק. ייקח להן יותר זמן, אבל אם יהיה ברשותן הידע הן יקבלו את ההחלטות מהר יותר. עוד מעט תהיה פריצה בתחום ההשקעות בנדל"ן, ועכשיו זה זמן מצוין ללמוד ולהעשיר את הידע כדי להתכונן להמשך".





Comentários


bottom of page