top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

מכון ריבה אלקלעי // מבעירות את הניצוץ

עד כמה אנו מכירים את עצמינו?

כבוגרת תואר שני בתחום החינוך ומנהל עסקים וסלילת דרך בתחומי ההוראה, כמורה ומנהלת בית ספר, החליטה ריבה אלקלעי לפרוש ולחשב מסלול מחדש בעקבות סקרנותה והגשמת ייעודה במחקר ופיתוח שיטת האבחון הביומטרי. האבחון מתבצע באופן אישי דרך אבחון טביעת כפות הידיים מול קשר ישיר למוח והכל תוך שליחות ורצון לסייע לילדים, בוגרים ומשפחות לאבחן באופן מדויק כישורים ויכולות לצורך מקסום ההצלחה, צמצום תסכולים וחוויות אי הצלחה. כמו גם התאמה בבחירת מקצועות תואמי כישורים ומבנה אישיות.



ספרי על עשייתך

עם קריירה ארוכה כאשת חינוך במדעי הטבע וניהול בתי ספר, הגעתי לתובנה כי שיטת האיבחונים הדידקטיים שנעשו במוסדות החינוך ופעלו תוך יישום אחיד עבור כל תלמיד מבלי להכיר את אישיותו, כישוריו או גם הקשיים מולם מתמודד בשונה מחבריו לכיתה, אינה יעילה ואף אינה נותנת מיקוד אישי עבור כל תלמיד ותלמיד, מה שמביא את התלמידים, ומאוחר יותר כבוגרים, להתהלך עם דימוי עצמי לוקה בחסר ולבחור במקצועות שפחות מתאימים לכישוריהם מה שעם הזמן יגרום להם תסכול אישי וחוסר מוטיבציה.

כטיפוס שאוהב לחדש לעצמו, לחקור וללמוד גיליתי עניין רב בתחום המחקר הפסיכולוגי הנשען על הקשר בין כף היד למוח וכשחיפשתי ללמוד תחום זה, בחרתי בשיטת האבחון הביומטרי אצל ד"ר ארנולד הולצמן, הוגה ומייסד השיטה. שיטה מדעית זו מגיעה מתחום הגנטיקה ומתבצעת ע"י מדידת נתונים ביולוגיים ואישיים של כל אדם.

תוך כדי לימודיי והתאהבות בתחום, גיליתי את עצמי מחדש והחלטתי על פרישה מוקדמת מתחום החינוך, עניין שדרש ממני אורך רוח, וויתור גדול על נוחות בשגרת חיים יציבה שהייתה לי עד כה.

בשנת 2007, לאחר 8 שנים, בהן צברתי מספיק נסיון חקרתי, למדתי פסיכותרפיה, ושיטות טיפול שונות החלטתי למסד את השיטה. השיטה מבוססת על מחקר טביעות האצבע והמוח הנוצרים עוד בשלב העוברי.

אני סורקת יכולות, כישורים ופרופיל אישיות ללא התערבות פולשנית ,ללא תשאול וללא הטיה. איסוף הנתונים מייתר את הצורך בשיתוף פעולה של הנבדק, לכן הוא אובייקטיבי מאוד.

האינדיקציה המתקבלת מתייחסת לתפקודנו כאנשים/ילדים השונים זה מזה, וכוללים את כישורינו בתחומים המתאימים לנו באופן אישי ללא קשר והשוואה לאחרים.

היום, מכון ריבה אלקלעי, נותן שרותי אבחון ובדיקת כישורים למגוון גילאים ואוכלוסיות שונות בארץ כשייעודו המרכזי הוא להביא לידיעת הציבור את קיומו של כלי המיפוי הביומטרי ולהביאו לשימוש יום יומי.

לילדים לפני כיתה א' – לאבחון כישוריהם וכיוון מדויק להעצמתם וצמצום הקשיים האובייקטיבים.

לתלמידים - בכל גיל ושלב לצורך צמצום פערים לימודיים וחברתיים.

לחיילים משוחררים – לאבחן יכולות וכישורים בבחירת מקצוע לעתיד ההולם יכולתם וכישוריהם.

לאוכלוסייה בגמלאות – המרגישים עצמם עדיין חיוניים ומלאי מוטיבציה להעשיר עצמם בתוכנים מעניינים המתאימים להם באופן אישי.

מכון ריבה אלקלעי מכשיר מאבחנים ומאבחנות בשיטת האבחון והמיפוי הביומטרי.


מי היא האישה שהשפיעה עלייך כמודל?

מאדאם קירי. בגיל 10 כשקראתי את הספר המספר את סיפורה כמדענית שעזבה את פולין, מקום הולדתה לפריס לטובת לימודי המדע, קיבלתי את התובנה שהביאה אותי ללמוד מדעים ולעסוק בתחום זה כמורה.


מהן העצות שתתני ליזמית בתחילת דרכה?

אל תוותרי על עצמך. הגשימי רצונות וחלומות. אפשר לנהל חיי משפחה לצד קריירה כשהכל תלוי בניהול זמן נכון. ופירגון שתמיד יועיל, מצד בני המשפחה.


מהי התשוקה והכוח המניע אותך לעשייה?

ההבנה כי אני עושה משהו משמעותי ופורץ דרך. ההבנה כי צריכים אותי וכי ביכולתי לעזור למצוא את הכיוון המדויק, אבחון הכישורים וההתאמה לכיוון נכון למען עתיד טוב לכל אחד, הם שנותנים לי את תחושת הסיפוק והשליחות תוך הכרות אישית בכל פעם, מול אדם חדש שהוא עולם ומלואו.


איך את מתמודדת כשאת בחששות?

כמו אצל כל בני האנוש, גם אצלי היו וקיימים עדיין פחדים המביאים גם חששות. ברוב המקרים ועד היום, כשחוויתי תקופות מאתגרות, ניהלתי עם עצמי דיאלוג והבנתי כי בעיות נוצרו בכדי שאפתור אותן. תוך תהליך של עבודה עצמית, אמונה במטרותיי וסלילת הדרך שהצבתי לעצמי, הבנתי כי אוכל להתגבר על כל מכשול המהווה עבורי אתגר התפתחותי כל פעם מחדש.










Comments


bottom of page