top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

מפעל חיים של אישה אחת


שולה שחם, ממייסדי מושב עין יהב בערבה, בעלת מותג Just Aloe® , לייצור מגוון מוצרי טיפוח וריפוי על בסיס צמח האלוורה, בראיון מרתק על חלוציות, תחושת שליחות, חזון מעורר השראה ואהבה גדולה לצמח המופלא, שהובילו אותה להקים את מפעל חייה.

כיצד נולד רעיון גידול צמח האלוורה?

"באזור מבודד, ללא כבישים, חשמל ומים, מושב עין יהב ובעקבותיו עוד ארבעה מושבים בלב הערבה, הפכו לסיפור הצלחה בינלאומי, בזכות החקלאות והמחקר החקלאי מהמתקדמים בעולם.

בשנות השמונים, לצד החקלאות המרשימה שהתפתחה באזור, נעשה ניסיון לנצל מים 'מאובנים' גיאותרמיים, ממעמקי האדמה, לפרויקטים נוספים. בסוף שרשרת השימוש במים, (אחרי אצות ודגים) נבדקה האפשרות לגדל את צמח האלוורה - צמח מדברי, לא מפונק, הצורך מעט מים והרבה שמש.

האינפלציה הקשה בשנות השמונים, התמוטטות ארגונים במושבים ובקיבוצים וחששות בקהילה, גרמו להחלטה לסגור הפרויקטים.

לאחר בדיקה ומחקר, מתוך אמונה בפוטנציאל של הצמח האלוורה ונפלאותיו, לקחתי על עצמי, באופן פרטי, לגדל, להפיק, לייצר ולהפיץ מוצרי טיפוח ייחודיים. בכך אני עוסקת כבר יותר מ-35 שנה.

כומר אוונגליסטי מאוקלהומה, שהאמין בנבואה של מלחמת גוג ומגוג (לדעתו יסתיים בפצצת אטום), הביא לי בתרמילו כמה שתילי אלוורה קטנים מטקסס, בכדי לייצר מהם את המזור לחיילי ישראל. נמצא שדווקא שתילים אלה מתאימים לתנאי המדבר וכך נולד המטע המסחרי, היחידי במזה"ת, של צמח האלוורה."


כיצד הצלחת לייצר מוצרי טיפוח מאלוורה טבעית?

"ערכנו כמה וכמה מחקרים, ביניהם מחקר עם ד"ר אנינה ירון מאונ' בן גוריון, כדי לדעת מה יש בצמח וכיצד לשמרו. אחת ממסקנות המחקר הייתה כי - אין להעביר את חומר הגלם המופק מעלי האלוורה, כל תהליך בחום! המרכיבים הפעילים מצויים בתרכובת של פוליסכארידים, (התגלו עד כה כ - 400 מרכיבים פעילים) - חום מפרק את התרכובת והאלוורה מאבדת מאיכותה.

הראשון שהצליח לייצר עבורי מוצרים מאלוורה טבעית, טרייה ואורגנית, ללא תהליך בחום, לא מתרכיז או אבקה, היה ד"ר מרסל פרידמן, (מחברת נקה שהייתה פעם). את המוצרים הראשונים ייצרנו על פי דרישת רופאים בים המלח, עבור תיירות מרפא העור: בים המלח, המקום הנמוך ביותר בעולם, הרבה שכבות אוויר מסננות נזקי קרינה ולכן ניתן לשהות מתחת לשמש לקילוף עור עמוק. מוצרינו העשירים באלוורה פעילה, אפשרו זירוז צמיחת תאי עור חדשים, החלפת עור פנימי לחיצוני וארוכה מהירה.

רק בשנת 1991 (מלחמת המפרץ הראשונה), כאשר ישראלים הגיעו מהמרכז לים המלח ואילת ולמדו להכיר את מוצרינו, נוצרה להם דרישה בכל הארץ.

לצערי, לאור ההצלחה שלנו, קם שוק של "יצרני" אלוורה. כדאי לזכור כי לנו המטע היחידי במזה"ת ואיננו מספקים חומר גלם לאחרים. ברור כי במוצרים שאינם מבית Just Aloe® , אם יש בהם אלוורה, זו אבקה (מיובאת) שלא נשאר בה הרבה מתכונות צמח האלוורה".


דוגמאות למוצרי הטיפוח של החברה


"לפני 35 שנים התחלנו עם שלושה מוצרים על פי בקשת קליניקות בים המלח. ליין המוצרים מתרחב על פי הביקוש של לקוחותינו, בארץ או בחו"ל:


ביו קרם אלוורה - לחות, הזנה והגנה לעור, מגן מזיהום אוויר, קרינה, יובש, רדיקלים חופשיים והזדקנות כרונולוגית. כן ממליצים רופאי עור על ביו

קרם גם להקלה לסובלים מסבוריאה או אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור), במקום קורטיזון וסטרואידים.

לאחרונה, לבקשת לקוחות מארה"ב, ייצרנו


קרם מזין עשיר המבוסס על ביו קרם בתוספת שמן קוקוס ומינרלים של ים המלח.


ביו ג'ל אלוורה - מקל במקרים של פצעים, עקיצות, שפשפות, כוויות חום ושמש, צריבת מדוזות, בעיות חניכיים, אפטות בפה, טחורים ועוד ועוד. מוצר של עזרה ראשונה שהוא חובה בכל בית.


מסכת פנים - המשלבת את בוץ ים המלח עם האלוורה - שילוב מנצח לניקוי והזנת עור הפנים.

חדש: *סרום עיניים אנטי אייג'ינג מעולה, המכיל אלוורה, חומר להורדת נפיחות וסימני עייפות ומיני קפסולות של ויטמינים הנפתחים רק במעבר דרך רול-און.

עוד תמצאו בין מוצרי Just Aloe® - מוצרים לפנים, לגוף, לשיער ולתינוקות.

מוצר המאלץ אותי למצוא פתרונות משלוח לאור הביקוש הרב (בשל היותו קפוא, לא ניתן לשלוח אותו בדואר), הוא


אלוורה לשתייה- מוצר זה מעלה את רמת החיסון בגוף, מנקה מרעלים, מוריד רמות סוכר וכולסטרול בדם, מסייע בבעיות עיכול כמו קוליטיס, קרוהן, ריפלוקס, אולקוס, מעי רגיז ועוד.

בקרוב: *ג'ל פורטה - שישלב את יתרונות האלוורה, ארניקה וקלנדולה".


כיצד ניתן להשיג את המוצרים?

"היום, עיקר הרכישה מתבצעת באמצעות מרכז המבקרים בית האלוורה בעין יהב, (קבוצות ייהנו מסיור אקו-חקלאי חווייתי וחינמי), באמצעות אתר האינטרנט, או על ידי הזמנות טלפוניות (מס' הטלפון שלנו רשום על כל מוצר). מכיוון שלא ניתן לשלוח בדואר את האלוורה הקפואה, ישנם מקומות נוספים ברחבי הארץ, בהם ניתן להשיג את מוצרינו במחיר מפעל".


מה הוא ה'אני מאמין' שלך?

"נפלאות הצמח ידועות כבר מאות שנים (הרמב"ם כתב על כך כבר במאה ה-11). למרות ניסיוני רב השנים, עדיין מגלה כל פעם מחדש, מה רב הטוב שהצמח מספק. צץ לו מדי פעם מוצר חדש עם מרכיב אופנתי (כעת למשל מרכיבים מצמח המריחואנה). לי ברור שבאלוורה יש הכול! ואני לכם ראייה מהלכת: עוד מעט אהיה בת 72 שנים, מתוכם 53 שנים אני חקלאית בעין יהב – חשופה ליובש, קרינת שמש גבוהה, רוחות, אבק, טמפרטורות קיצוניות – אך עורי לא מסגיר את גילי.

באלוורה ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, אנזימים מזרזי צמיחת תאים, אלסטין למיצוק העור, אנטיאוקסידנטים, חומרים אנטי דלקתיים ועוד.

חשוב לי מאוד שכל אחד יתנסה וייווכח - עד כמה האלוורה יכולה לשפר הן את המראה החיצוני והן את איכות החיים,




אנו משתדלים שמוצרינו יהיו שווים לכל כיס - מוצרי Just Aloe® - לבריאות ויופי מן הטבע".

 


לינק לאתר :www.justaloe.co.il

Comments


bottom of page