top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

אלה רודניק // אשאף למסד רגולציה ומקצועיות לעורכי הדין בישראל


עורכת הדין אלה רודניק, בעלת משרד העוסק בנדל"ן סללה את דרכה מתוך מערכת בית המשפט כאחראית על 180 קלדניות. כשהבינה שכדי להתקדם צריכה להיות בעלת תואר החליטה ללמוד משפטים. בגיל 23, כאמא לתינוקת, למדה במכללת קריית אונו, עברה התמחות בבית המשפט לענייני משפחה בר"ג והמשיכה לדהור קדימה לתואר שני. לאחר 5 שנים בהן מיצתה את תחום דיני המשפחה, החלה לסלול את דרכה המקצועית כעורכת דין בתחום הנדל"ן והמשיכה להתפתח כשהבינה כי היא אוהבת ללוות את לקוחותיה ולהיות משמעותית עבורם בקניית נכס או מכירתו.




על המשרד ואהבתי לתחום

משרדי השוכן בחולון מונה 7 אנשי צוות מקצועיים הכוללים את בעלי המשפטן, עורכת דין, מתמחה, מזכירות משפטיות ואבי המסייע לנו בכל תחומי המשרד כולל שליחויות. משרדנו מתמחה בכל נושאי הנדל"ן וכולל חוזי מכר וקנייה, מיסוי מקרקעין, ירושות, צוואות ויפויי כוח מתמשך.

כשהתחלתי את דרכי בתחום דיני משפחה וחוויתי מקרי גרושין הכוללים פרוק משפחה, ריבים ומו"מ צורמים בין בני הזוג, הרגשתי כי איני נהנית מעבודתי. הנושאים נגעו בי רגשית ולא מעט חשתי עצב שליווה אותי גם בחיי הפרטיים. עם שנוי דרכי ועיסוקי בתחום הנדל"ן הרגשתי שמחה יותר כי התחום נוגע בהתחדשות, בנייה וסלילת דרך חדשה הן לצד המוכר והקונה ויחד איתם אני נהנית להיות משמעותית עבורם, לכוון ולייעץ בנושאים הנלווים כמו מיסוי, עיתוי נכון לקנייה או מכירת נכסים בהתאם לחוקים משתנים, מצב כלכלי במדינה ועוד נושאים המשפיעים על תחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל.


כאמא ל 3 בנות, איך משלבים קריירה עם חיי משפחה?

איך אומרים? מאחורי כל אישה מצליחה נמצא גבר ומשפחה תומכת.

בעלי משפטן ואני עובדים יחד בשת"פ מלא. לאורך כל השנים, עוד כשהיה שף במקצועו ונאלץ לעזוב את התחום עקב תאונת דרכים, תמיד פרגן ותמך בי שאלמד ואשקיע בעבודה נשאר בבית עם הבנות ונעזר לא מעט גם בהוריי ובמשפחה המורחבת שיחד היוו עבורי חומת מגן ונתנו לי את השקט הנפשי ללמוד ולהגשים חלום.



יום בחיי

בעלי קם מוקדם מארגן את הבנות, ונוסע למשרד כשעיקר פעילותו היא הצד הרישומי וטיפול מול לקוחות. לאחר שאני נפרדת לשלום מבנותי בשער ביה"ס, אני מגיעה למשרד עונה להודעות וואטסאפ, למיילים ולטלפונים ומנהלת את 6 עובדי הצוות שלי בהתאם לנושאים תחת אחריותם. הפגישות במשרד עם לקוחותיי כוללות חתימות חוזים ועסקאות תוך הסבר לגבי התנהלות התיק. יום עבודתי גולש עד לשעות מאוחרות כי רוב הלקוחות מבקשים להגיע בשעות הערב לאחר שסיימו את עבודתם ורק אז הם פנויים לשוחח איתי או להגיע למשרדי ולחתום על חוזים. מעבר להשקעת הזמן בעבודה והטיפול המסור בלקוחות, הצבתי לעצמי מטרה לא להביא את העבודה הביתה גם אם זה דורש ממני להישאר שעות נוספות במשרד.



איך לדעתך ייראה תחום עבודתך בעוד כמה שנים?

אני צופה שינוי רק אם הגישה כלפי עורכי הדין במיוחד בתחום המקרקעין תשתנה. היום ריבוי עורכי הדין יצר מצב בו כל אדם שבחר ללמוד משפטים ומחזיק ברישיון לא תמיד עוסק בעריכת דין אלא ממשיך בתחום עבודתו ומידי פעם אם מזדמן לו להחתים חוזה או הסכם כלשהוא הוא יבצע זאת כעבודה צדדית להשלמת הכנסה. בעיניי מצב זה הביא לזילות המקצוע, חוסר כבוד והתייחסות נאותה למעמדו של עורך הדין במדינה כשעורכי הדין המחזיקים ברשיון ולא עוסקים בתחום, לא מבינים את כובד המשקל והאחריות המוטלת עליהם בייצוג לקוחותיהם בעיקר בהסכמי רכישה ומכר.


מה מייחד את משרדך?

אנו עוסקים ומתמקצעים רק בתחומי נדל"ן הכוללים חוזי מכר, שכירויות ומיסוי מקרקעין. האוירה המשפחתית והנעימה במשרד מביאה לעבודה תוך שת"פ מלא בין כולם וזו בעצם הסיבה ללויאליות והתמיכה ההדדית בכל נושאי המשרד המתבטאים בעבודתנו המסורה מול מגוון לקוחותינו.




אם לא היית עורכת דין מה היית?

מעצבת פנים. עבודתי מול לקוחותיי בתחום הנדל"ן הנגישה אותי לתכניות ועיצובים שונים של בתים ואני חשה כי זהו תחום המשמח אנשים וזכות גדולה להגשים עבורם חלום על הבית שדמיינו.



מהן המשאלות שלך לעתיד הקרוב?

להרחיב את צוות העובדים במשרד תוך דגש על מקצועיות להמשך המורשת שלי.

לצאת לפנסיה ולהיות עם המשפחה במיוחד כשהילדים גדלים, וההורים מתבגרים כצריך לחשוב קדימה על השנים הבאות שלנו כמשפחה תומכת לילדים ועלינו בשלבים המאוחרים יותר בחיים.

לשאוף ולתמוך בחקיקת חוקים חדשים להקל על הזוגות הצעירים מבחינה כלכלית ולמסד רגולציה, מקצועיות ושמירה על הכבוד המקצועי של עורכי הדין.


ומהו המוטו שלך?

מקצועיות ויחסי אנוש טובים יביאו להישגים.



Comments


bottom of page