top of page
תמונת הסופר/תאבי יופה

טליה גולן | לחגוג את הטוב שבזוגיות


לא הרבה יודעים אבל כבר בגיל 17 החלה טליה גולן ללמוד קבלה כדי לנסות למצוא תשובות לשאלות המהותיות על החיים.

בהמשך הדרך היא למדה גם נומרולוגיה יהודית וקבלית, רייקי, רפואת תדרים ועוד מגוון רחב של מקצועות מלימודי הרוח.


״כל חיי ריגשה אותי האפשרות לעזור לאנשים להגשים חלומות ובעיקר למצוא את הייעוד שלהם בעולם", מספרת טליה, "מתוך הייעוץ הפרטני וכמי שנמצאת בזוגיות למעלה מ-30 שנה, הגעתי להבנה כי ייעוץ זוגי הוא הייעוד שלי.

בתהליך הייעוץ הזוגי אני מתחברת לכל אחד מבני הזוג ויש לי את היכולת, המבוססת על ניסיון מקצועי של שנים, להבין 'על מה יושבת לה/לו הפגיעה'. אני מנחה את בני הזוג ליצור תקשורת מקרבת ושיח זוגי מקדם, ליצור אמון אחד בשנייה ולרוב גם ליצור חברות ולא רק שותפות".


טליה גולן היא בעלת קליניקה לייעוץ זוגי ומיני, שפיתחה שיטת ייעוץ שבמסגרתה היא הופכת את זמן הייעוץ לשיח שנותן תחושה של חברות ולא של איום.

"שאיפתי היא שכל זוג שמגיע אליי לקליניקה יגדל גם ברמה האישית ויבין שזוגיות בריאה היא מקפצה להצלחה בחיים", מבהירה טליה.

אהבה היא לא כל הסיפור | הרצאה חדשה טליה גולן

"לייעוץ המיני הגעתי מתוך הבנה ברורה שמדובר בחלק בלתי נפרד מהשיח בקליניקה. אני מנחה את הזוג כיצד ליצור אינטימיות והמון פעמים לעורר את התשוקה שדעכה עם השנים".

בימים אלה טליה עובדת על הרצאה חדשה בשם "אהבה היא לא כל הסיפור", שתציג לציבור את ה"אני מאמין" שלה בנוגע לזוגיות ומסקנות וסיפורי חיים שליקתה במהלך המפגשים בקליניקה. לאחרונה נוספה למפגשים גם הטראומה בעקבות השבת השחורה של ה-7.10, אשר משפיעה על היחידים כמו גם על הזוגות.

"בימים אלו, כשכל הקלפים נטרפו, אני מאמינה שרוב הזוגות יבינו עד כמה חשוב לשמור על הבית, לחבק את המשפחה וליצור סביבה נעימה לחיות בה למרות האווירה האלימה שאופפת אותנו".



כיצד השפיע מצב המלחמה הנוכחי על חיי הזוגות?


"רוב הזוגות נכנסו לפרופורציות וכבר לא עושים מזבוב פיל. בתקופה כזו חשוב לשים דגש על הזוגיות שמשפיעה על כל המשפחה. כשההורים מקרינים חוסן זוגי הילדים מרגישים רגועים יותר ובטוחים הרבה יותר".

"חשוב להיות גם בהכרת הטוב בתוך הזוגיות", מסכמת גולן, "לדבר בשפה של 'אני' בלי להעליב ולפגוע, לנסות לדייק במילים של המסר שאנחנו רוצים להעביר.״

טליה גולן | בתקופה כזו חשוב לשים דגש על הזוגיות שמשפיעה על כל המשפחה.


אם לדוגמא, אני מרגישה צורך בחיבוק אז לא לחכות שהצד השני יבוא ויחבק, אלא לבוא ולהגיד 'אני זקוקה עכשיו לחיבוק'.


לדבר על רגשות, בלי אידיאולוגיה ופוליטיקה. לחגוג את כל מה שיש לנו.

והכי חשוב לזכור ברגעיים האלו כמה אנחנו ברי מזל שיש לנו עם מי לחלוק את הימים הלא שפויים הללו".









Comments


bottom of page