top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

עו״ד אתי אלמגור: תיקון לחוק בפורטוגל מקנה אזרחות פורטוגלית גם לקטינים ולמי שאינו יהודי ממוצא ספרדי!

עו"ד ונוטריון אתי אלמגור המתמחה בתחום אזרחויות זרות כבר מעל לעשור, מפרטת מה הן המשמעויות של התיקון המהפכני לחוק הפורטוגלי, עבור קטינים ובני זוג של אזרחים פורטוגלים שאינם ממוצא ספרדי. ראיון מרתק ובעל ערך משמעותי בסוגיות הנ״ל עם עו״ד המוערכת אתי אלמגור.






מה כולל התיקון החדש לחוק הפורטוגלי?

בשנת 2015 נפתח בפורטוגל פתח באמצעות חקיקה המאפשרת ליהודים ממוצא ספרדי, בני 18 ומעלה, לקבל אזרחות פורטוגלית. יחד עם זאת, ילדיהם הקטינים ובני זוגם, שרצו לקבל אזרחות אף הם, נדרשו להוכיח זיקה מיוחדת לפורטוגל בתהליך מורכב ומייגע מאחר ואינם זכאים לאזרחות פורטוגלית מתוקף החוק המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלים כצאצאי יהודים ממוצא ספרדי.


לאחרונה, חל תיקון לחוק אחר בפורטוגל, המרחיב את הזכאות ולפיו:

  1. קטין שאחד מהוריו קיבל אזרחות פורטוגלית, זכאי לקבלת אזרחות פורטוגלית בהליך מקוצר. קיים הבדל בין הליך של קטין שנולד לאחר שההורה קיבל אזרחות פורטוגלית לבין קטין שנולד בטרם ההורה קיבל אזרחות פורטוגלית, אך בשני המקרים ניתן כיום להוציא לקטין אזרחות פורטוגלית.

  2. לאחר שההורה וילדיו קיבלו אזרחות פורטוגלית ולאחר רישום הנישואים של בני הזוג בפורטוגל, ניתן להגיש בקשה לאזרחות עבור ההורה השני, גם אם אינו ממוצא ספרדי או יהודי.


חשוב לציין כי קבלת אזרחות פורטוגלית לבן/בת הזוג אפשרית, רק במידה ויש לבני הזוג ילדים משותפים.

עו״ד אתי אלמגור, מה הם היתרונות של קבלת אזרחות פורטוגלית?

אזרחות פורטוגלית מקנה אפשרות לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי, ליהנות מלימודים מסובסדים במוסדות האקדמיים ביבשת, לקבל פטור מהצורך בוויזה לארה"ב, דרכון פורטוגלי המאפשר כניסה לאירופה כאשר היא פתוחה לאזרחי האיחוד בלבד כפי שקורה בעת הקורונה ועוד.




מה היתרון בביצוע התהליך במשרד ״עו״ד אתי אלמגור״ ?

המשרד הינו משרד בוטיק והלקוחות נהנים מיחס אישי בתהליך, המתנהל כולו באמצעות מיילים ושיחות טלפון, כך שאין צורך להגיע למשרד או לשהות בארץ במהלכו.

מרבית המשרדים העוסקים באזרחות פורטוגלית, מכירים רק את החוק המקנה אזרחות פורטוגלית ליהודים ממוצא ספרדי, לעומת משרדנו, העובד בשיתוף עם משרד עו"ד בליסבון ומתמחה בחוקי ההגירה כבר מעל לעשור. השליטה המלאה והמעמיקה שלנו בחוקי ההגירה של פורטוגל, מאפשרת לנו להגשים למשפחות את חלום קבלת האזרחות הפורטוגלית ודרכון פורטוגלי, בתהליך מהיר ויעיל.





Etti Almagor, Attorney & Notary

Offices: Ashdod / Netania, Israel

Tel: +972 (0) 547947494

Fax: +972-0775281323


bottom of page