top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

אישה של אנשים

רות דקל היא אישה רב תחומית: ציירת, סופרת, מתקשרת, מאבחנת ומטפלת רוחנית. אבל אם תשאלו אותה היא תענה שמעל הכל היא אישה של אנשים. כזאת שחשה אותם, לפעמים אפילו בלי מילים.


התנדבות תמיד היוותה חלק משמעותי בחייה. מאז פרוץ מלחמת חרבות הברזל, מתמקדת עשייתה במספר מיזמים. למשל, פרויקט: "אלבום זיכרון", שיזמה דני בר-און. "דני גייסה לשם כך גרפיקאים ומעצבים מתנדבים, במטרה לייצר אלבום מיוחד למשפחות של נופל/ת", מספרת דקל, "הצעתי שאצייר לאלבומים אנשים שנכנסים לי ללב. האלבום הראשון יועד למשפחתו של תומר שפירר ז"ל, שנהרג בזמן שיצא לרכיבה על אופניו ב-7.10 בעוטף עזה".


תומר שפירר קולאז' לזיכרו

ומה היה התוצר שהוצאת לבסוף תחת ידיך?

"תכננתי לצייר את תומר על קנבס ולתת למשפחה, אבל דני העדיפה שאצייר בתוך האלבום. זה בהחלט אתגר אותי. הכנתי קולאז' וגם ציור שמן, שמאוד ריגשו את המשפחה".





פרויקט נוסף שבו דקל לוקחת חלק נקרא: "סיפור.חיים", ומטרתו היא הנצחה של הרוגי המלחמה בספרים. גם כאן נאספו כמה בעלי מקצוע יחד, סופרים, עורכי תוכן, עורך גרפי ועורך לשוני, שהפכו לצוות, כולם בהתנדבות, וחברו למשפחה, כדי לספר את הסיפור האישי של האדם שנהרג.


"הרגשתי שזה משהו שאני יכולה לתרום בו כסופרת", מספרת דקל, "אותי ציוותו למשפחתו של בר סיון ז"ל, לוחם ימ"מ הגיבור, שנהרג ביומה הראשון של המלחמה, תוך הצלת אנשים רבים. נפגשתי עם בני משפחתו, כולל סבא שלו משה מגדלוביץ, שהיה בעברו סא"ל, ובעצמו דמות מעוררת השראה, ועם לוחמים ששירתו איתו. כדי להתחבר לנשמתו, ציירתי את בר, עם סאן כלבו האהוב. הספר יצא לאור בקרוב".


שמן על קנווס 40 על 50 ס"מ
לזיכרו של בר סיוון | שמן על קנווס 40 על 50 ס"מ

דקל מתנדבת גם במיזם המכונה "איתך לאורך כל הדרך" , שיזמה נורית לוי, שם היא משמשת כמנטורית לאישה מוכה, במעבר מהמעון לדירת מסתור.


להקת המחול הקיבוצית | טכניקה מעורבת על קנווס 90 על 60 ס"מ

דקל תורמת חלק נכבד ממכירת הציורים שלה לעמותות המטפלות בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ונותנת בהתנדבות סדנאות העצמה למתנדבים. למשל, לבנות שרות לאומי המתנדבות ב"זיכרון מנחם". דקל מספרת: "נכדי יהלי אלפרט חלה בגיל 11, ונזקק לתרומת מוח עצם, מאז עברו חמש שנים, ויהלי הפך לצייר מחונן המשתתף בתחרויות בינלאומיות לציירים צעירים".


 "אני מתנדבת לרוב לתקופות ממושכות", מבהירה דקל, "ולסוג התנדבות שהנשמה שלי מדברת אליי דרכו. כשאני נקשרת למשהו אני פועלת בלי לחשוב למה ואיך. זה פשוט קורה".


זה קשור אולי לעובדה שאת מטפלת רוחנית באמצעות ציורי מנדלות ומעגל הצבעים האינדיאני?

"זה בהחלט חלק מהיעוד שלי. אני עוזרת לאנשים להתחבר לעוצמות שלהם, לזהות אתגרים ולהבין מסרים שמגיעים אליהם מהתת מודע".
גדעון המציל | שמן על קנווס 40 על 50

רות דקל (73), רעייתו של עופר, חבר נעוריה, אם לשלושה ילדים וסבתא לאחד עשר נכדים, ילידת ירושלים. את הרב תחומיות ספגה בין השאר בבית סבה שהיה צייר, ארכיטקט וארכיאולוג.


תערוכה בפינלנד אוגוסט 2017

מאז היא יצאה לדרך עצמאית משלה בתחום הציור עם תערוכות בארץ ובעולם. כל זאת לצד עיסוקה לאורך השנים כמפקחת על החינוך הגופני במשרד החינוך.


הרקדנית ממי שימאזאקי

"עולם התקשור מלווה אותי מילדות", נזכרת דקל, זו מתנה שקבלתי. אני מרגישה את האדם ויודעת איפה הוא תקוע ואיך להוביל אותו קדימה, בעיקר הודות למעגל הצבעים האינדיאני. אני אוהבת גם לקבל מסרים דרך מנדלות, שאנשים מציירים אצלי, בהתאם לתבנית שאני מתאימה להם, על פי שאלה שהם רוצים עליה תשובה.




"שליחות נוספת עבורי בחיים, היא הפצת המסר של תרומת ההליכה, לאורח חיים בריא ופעיל. הספר 'מעגלי ההליכה האיכותית', שכתבתי יחד עם חברתי עדנה בוקשטיין, מפרט בין היתר, את יתרונות ההליכה, שיכולה לתרום גם במצבי משבר, כמו בקורונה, על כך כתבנו ערך בויקירפואה. גם בימים קשים אלה, בהם אנשים רבים מפונים לבתי מלון, ושקועים בחוסר מעש וללא תנועה, ההליכה מסייעת לחזור לשגרת חיים פעילה ותורמת לחוסן הנפשי, הרגשי והגופני. על כך כתבנו באתר אפשריבריא.


"אני מקווה, שהספר שלנו, שקיבל משובים רבים, מאנשי מקצוע ומהציבור הרחב, כולל מאשת נשיא המדינה, יגיע לאנשים נוספים, שיוכלו להפיק ממנו תועלת".


 

פרטי התקשרות

נייד: 0504332242


bottom of page