top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

הסתכלתי לשמיים ואמרתי: ריבונו של עולם, הבנתי את הרמז // גבי אקשטיין מנכ״ל ארט יודאיקה

בעולם רווי קידמה וטכנולוגיה חשוב לנו ולדורות הבאים, לשמור על המסורת היהודית ומנהגיה. תשמישי קדושה, סמלי חג, שבת ומועדים הינם סמלים שכל יהודי יאמץ לליבו לאורך תקופות חייו וירכוש לעצמו ולמשפחתו. על פי הסקרים מסתמן כי כ 55% מהציבור היהודי מאמין בבורא עולם. מתוך אמונה זו וחזון אישי, הקים גבריאל אקשטיין, לפני יותר מ 30 שנה, את מפעל ארט יודאיקה השוכן בעיר יבנה.

סיפורו האישי והמרתק התחיל בעולם הבמה, והתגלגל תוך אמונה אישית חדורת מטרה וחסרת פשרות, להקים מפעל מצליח הנותן מענה לחניות ומוסדות לתשמישי קדושה בארץ ובעולם.


גבי אקשטיין מנכ״ל ארט יודאיקה

על תחילת הדרך

נולדתי בתל אביב להורים שעלו לארץ ממזרח אירופה. עוד כילד זיהו אצלי את כשרון הבמה במשחק, שירה וכתיבה. כשהתגייסתי ללהקת גייסות השריון, שמחתי להופיע לצד שמות מוכרים מעולם הבמה ולהכיר גם את אשתי עד היום שהייתה זמרת בלהקה : רחל הררי.

כשהשתחררתי מהצבא, בחרה אותי הבמאית נעמי פולני להרכב ראשון בלהקת "התרנגולים" מה שהחמיא לי מאוד אך התחלתי לחשוב עם עצמי לגבי העתיד. הבנתי כי אם אמשיך בעסקי הבמה, לא תהיה לי ולמשפחתי יציבות כלכלית וכי אמצא את עצמי נאבק במתח תמידי על כל תפקיד .הבנתי כי עלי למצוא תחום שייתן לי רווחה כלכלית ללא מתח ומצאתי אותו בתחום ענף המזון ,צרכי מכולת שונים ומוצרי ניקיון הנצרכים בתדירות גבוהה בכל בית. יסדתי מפעל בשם: "בית אריזה הנמל", שקיים עד היום והפכתי ליצרן וסוחר סיטונאי. במקביל המשכתי להופיע בערבים, עם הרכב הידוע משנת 1961, בשם "צחוק בצד" ובגיל 45, כשמכרתי את "הנמל", הגשמתי לעצמי חלום ויצאתי לפנסיה.

משך שלוש שנים שהיתי עם אשתי האהובה בביתי וניהלתי את נכסי אך מהר מאוד חשתי בשעמום. ואז בנסיעה ללונדון הגיע המהפך. תוך כדי סיור בעיר, נתקלתי ברקמות אמנותיות מיוחדות בסגנון אנגלי ואמרתי לעצמי: למה שלא אצור כאלה בארץ? לא איבדתי זמן ועם הרעיון הגיע גם הביצוע. יזמתי והבאתי ציורים בנושאי ישראל ויהדות, העסקתי רוקמות והתחלתי למכור את המוצרים.


ואז הגיע הקסם האמתי מספר גבי. תוך כדי מכירת הרקמות כשמכרתי גם מוצרי קרמיקה זכוכית ואמייל, פגשתי אדם שהבחין לעומק בחוש העסקי שלי ואמר: " למה שלא תמכור גם מזוזות"? וכך היה. התחלתי למכור מזוזות בקצב כה מהיר כך שעל כל תמונה או צלחת שמכרתי, מכרתי 100 מזוזות. הסתכלתי לשמיים ואמרתי :"ריבונו של עולם, הבנתי את הרמז". ואכן, משנת 1989 התחלתי למכור מזוזות ועוד תשמישי קדושה שונים, למגוון חנויות בארץ ,באירופה בארצות הברית, ובעוד מדינות בעולם במחוזות יהודיים. הדרך הייתה רצופת מכשולים כשנתקלתי בלא מעט דלתיים סגורות, אך מניסיוני ידעתי להתגבר על כל מכשול והחלטתי שזהו הכיוון שלי להצלחה. האמנתי והמשכתי. ועם הידע , ההתמדה האינסופית, כוח רצון עיקש והקרבה הגיעה גם ההצלחה.

כיום המפעל שלי "ארט יודאיקה", השוכן בעיר יבנה ,משתרע על פני 5500 מטר ומעסיק 60 עובדים והוא בין המובילים בעולם! אנו מעצבים באמנות פריטים המשמשים את היהדות והקודש לאל ומשווקים לחניות לתשמישי קדושה בלונדון, פריס, אמסטרדם וניו יורק ובמאות חניות ברחבי הארץ והעולם.



מהי השראה עבורך בפיתוח מוצרים חדשים?

כל מיצג אמנותי בו אני נתקל, ואף כזה שאינו קשור לעולם היהודי, נותן לי השראה חדשה לפיתוחו לסגנון יהודי. למשל אחד המוצרים הבולטים שלנו הוא דמות חסיד מוכספת שבמקורה הייתה פסל של רקדן. בנוסף לכך אני חי את קהל הלקוחות שלנו מקשיב לבקשותיהם ומייצר בהתאם.


מהי היחודיות של ארט יודאיקה?

בעזרת צוות העיצוב שלנו, אנו מעצבים מוצרים ייחודיים כשהייצור נעשה בהודו ובסין והמכירה היא לסיטונאים בלבד. "ארט יודאיקה" פרצה דרך חדשה בענף המתכת בזכות מחיריה הנגישים לעומת מוצרים שהיו עד אז, עשויים מכסף טהור ויקרים יותר, פי כמה וכמה. מוצרינו אינם מחלידים, שומרים על ברק לאורך שנים בזכות התרכובת שיצרנו, המכילה תערובת אבץ עם נחושת וצפוי כסף עמיד, לשנים.


איך שומרים על מוטיבציה כל פעם מחדש?

ההמצאה והדמיון, מביאים להשקת מוצרים חדשים, מידי יום. העובדה כי אין סוף לדמיון הופכת כול מוצר לנכס חדש לעבודת השם. זוהי המוטיבציה המקימה אותי מידי יום ב 4:44 בבוקר זמן של של שקט בו אני חושב, ומתכונן ליום העבודה המורכב המביא אתו הצלחה.

ספר על הרגע בו חידדת מטרות והבנת מה חשוב

כשהשתחררתי מהצבא והבנתי כי עלי להחליט ולבחור בדרך שתסלול עבורי אפשרות להקים משפחה ולפרנסה ביציבות בעתיד. בחרתי לעסוק בתחום האומנות המסחר והעסקים שאני אוהב ,ולוותר על הבמה כעיסוק עיקרי כי שאפתי להיות אדם בעל אמצעים, ולא שחקן שנאבק על שכרו המוצא עצמו במתח נפשי וברדיפה אחר תפקידים בהצגות.



איך מתמודדים עם חששות?

הכול תלוי בך. אם אתה מכיר את עצמך מספיק טוב כאדם שיודע להתמודד מול מכשולים, תדע גם להתגבר. לאורך כל הדרך האמנתי בעצמי, תוך חריצות חדורת מוטיבציה וצניעות. פעלתי מתוך אינטואיציה אישית מודרכת מרצון להגשים את חלומותיי.



ומה עושים עם מלאי שאינו נמכר?

אנו עורכים במפעל ימי מכירות לקהל לקוחותינו ( בעלי חניות בלבד), מורידים מחירים על פריטים שנמכרים לאט, ואז גם המלאי נמכר.


אילו עצות תיתן ליזמים בתחילת דרכם?

המנע משחצנות.

המנע משותפויות.

הכישלונות הם המובילים להצלחות !!

תמיד יהיו חכמים מאתנו לכן כדאי ללמוד בלי סוף מניסיונם של אחרים.

דע לבחור אנשים טובים.

במקביל לעבודתך, מצא לך תחביב מעניין ומהנה לתקופה מאוחרת יותר בחייך.


ומהו המוטו המוביל אותך לאורך הדרך?

מי שלא רץ קדימה ימצא את עצמו מאחור.




bottom of page