top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

"ונתת תוקף"


מורן אסרף, אמנית מוערכת משתפת את מגזין יום ההשראה בהרצאתה האמיצה, המשלבת מופע מרתק. "כחלק מהעבודות בהרצאה אחשוף את עבודתי "דמיונה" אשר זכתה במקום הראשון בפסטיבל בינלאומי לסרטי סטודנטים בסינמטק בתל אביב בקטגורית "חופש הביטוי" בה אני חוזרת למחוזות ילדותי בעיר דימונה ומצלמת חדרי מדרגות בהם נפגעתי מינית בעברי כבר לא מסתתרת וחושפת מציאות של נשים ונערות רבות"


דימיונה - מורן אסרף

בעבודות צילום, וידיאו ופרפורמנס אני משתמשת בגופי.

הגוף הוא הכלי שבאמצעותו אני עוסקת בחיפוש הזהות שלי כאישה שגדלה בפריפריה, ממוצא מזרחי זו שהוגדרה לאורך השנים על ידי מבטם של גברים.


הגוף הנוכח כיום במרכז היצירה שלי אינו גוף פגוע וקרבני, אלא נוכח, חווה, המישיר מבט נשי, פמיניסטי, ביקורתי והומוריסטי מול הצופה.


שיק שיק שוק - מורן אסרף

על-ידי הצבתו במרכז היצירה שלי, אני מבקשת להפוך את הביוגרפיה האישית והאינטימית, לטענה עקרונית. טענה

נשית, מזרחית, מעמדית ופוליטית-תרבותית. אשר מנפצת את הקול הגברי שהגדיר אותי לאורך השנים ומשמיעה את קולי שלי, קול שמערער ומבקר את "התפקידים" אשר יעדו לנשים לאורך ההיסטוריה ומציעה מבט נוסף אל המציאות בה אנו חיות מבט נשי וקול נשי המבקש לשנות את התפיסות והייצוגים התרבותיים המקובעים לאורך שנים.


המופע / הרצאה שלי "ונתת תוקף" עוסקים בסיפורי האישי

ועל הדרך בה צמחתי מביצות החיים והצלחתי לנפץ כל תקרת זכוכית אפשרית ולהפוך את צלקות החיים לאמנות מרגשת

ונוגעת המהדהדת בעולם.


נדבקת - מורן אסרף

אני אחשוף את תהליך יצירתן של עבודותיי שמביעות המון ביקורת והומור. סוחפות את הצופה אל חוויה עוצמתית ומרגשת לתוך עולמי הפנימי. חוויה של קולנוע, סאונד וחומרים אשר דרכן חושפת אני את החוויות אשר עברתי בעברי אלימות פיזית נפשית ומינית.


מוצארט - מורן אסרף

כחלק מהמופע אספר על הדרך בה מצאתי בכל פעם את הכוחות הטמונים בי בשילוב עזרה מקצועית והיכולת לנפץ כל הגדרה רפואית ותרבותית . להשתחרר ולהפוך את הבושה והאשמה לניצחון ומתן תוקף לגוף ולנפש.

אני בוגרת בהצטיינות A.B בלימודי תרבות חברה ואמנות במכללת ספיר 2017. מרצה ומעבירה סדנאות לנשים ונערות, זוכת מלגת "אמן מנחה בקהילה" מטעם משרד התרבות עבודותיי מוצגות בתערוכות בגלריות שונות בארץ וכן זכיה בתערוכת יחיד "עונגשבת" בית האמנים בירושלים. ( 2017 )



כחלק מהעבודות אחשוף את עבודתי "דמיונה" אשר זכתה במקום הראשון בפסטיבל בן לאומי לסרטי סטודנטים בסינמטק בתל אביב בקטגורית "חופש הביטוי"

בה אני חוזרת למחוזות ילדותי בעיר דימונה ומצלמת חדרי מדרגות בהם נפגעתי מינית בעברי כבר לא מסתתרת וחושפת מציאות של נשים ונערות רבות.




מרבד הקסמים - מורן אסרף

עבודה נבחרה להכנס לתוכנית הלימוד באקדמיה במסגרת הקורס זהויות עדתיות: הקונפליקט האשכנזי-מזרחי בתרבות הישראלית. אותו מלמדת דר' שטייר-לבני ליאת. כחלק מלימוד התואר בתרבות במכללת ספיר.

חומרי העבודה שלי והדימויים לקוחים מתוך זיכרונות ילדות בבית בו גדלתי ומהתרבות המזרחית ממנה אני מגיעה. סממנים של ניקיון, אוכל, ריחות, מוזיקה , מרחב של נשים עמלות ושאלות רבות ששאלתי בהיותי ילדה ולא קיבלו מענה והדימוי של אמא שלי, שמאוד דומיננטית בחיי וביצירה שלי.




 

לצפייה בעבודות וידאו :

https://vimeo.com/user61470784


להזמנת הרצאה סדנה:


טלפון: 052-4056884

mornas1609@gmail.com


 

bottom of page