top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

ארבעה עשורים של עשייה והגשמה | סיפורה של קונצפט לרוקחות

כששמעון ושרה בן חורין הקימו ב-1985 את החברה המשפחתית הפרטית שלהם העונה לשם "קונצפט לרוקחות בע"מ", החזון שעמד לנגד עיניהם היה להפוך למובילים בתחום. היום, אחרי קרוב ל-40 שנה, העבודה הקשה והדבקות במטרה עשו את שלהם והפכו את החברה לשם דבר בענף ההכנות הרוקחיות.


חזון להפוך למובילים בתחומם

מבית מרקחת פרטי החברה עברה בשנת 2000 למפעל בכפר סבא שבו היא ממשיכה לפעול, ומחמישה עובדים היא מונה כבר למעלה מ-60. אחד מהם הוא ישי פרידמן, בנם של שמעון ושרה וסמנכ"ל בחברה.


"אבא היה רוקח ראשי בכמה בתי חולים גדולים, האחרון שבהם שיבא שבתל השומר", מספר פרידמן, "אחרי שנמאס לו מהשירות הציבורי הוא הקים בית מרקחת פרטי, ומשם התגלגל להקמת החברה שעוסקת היום בשני תחומים עיקריים: הראשון הוא בהכנות רוקחיות.



מדובר בהכנה של תרופות המיוצרות ללא רישום בפנקס התרופות אבל כן נמצאות תחת פיקוח משרד הבריאות, או כאלה שיש בהן צורך ואי אפשר להשיג אותן כמו טיפול עיניים ללא חומרים משמרים לאנשים הרגישים אליהם, או תרופות במינונים שלא קיימים כמו במינון מופחת לילדים".


הדרך מבית מרקחת פרטי למפעל

קונצפט לרוקחות בע"מ הוא למעשה בית מרקחת בוטיק המייצר לפי הזמנה בקנה מידה רחב.

אם, לדוגמה, הייתם מסיימים ביקור אצל הרופא עם מרשם למשחה מסוימת שרוקח אמור לרקוח לכם במקום – אז בקונצפט לרוקחות עושים בדיוק את זה רק בצורה גדולה הרבה יותר למוסדות רפואה גדולים בישראל, למשרד הביטחון ולעוד גופים.

בית מרקחת בוטיק המייצר לפי הזמנה בקנה מידה רחב

מרבית עובדי החברה הם אנשי מקצוע, רוקחים, כימיים ומהנדסים, שעובדים לצידם של אנשים בעלי מוגבלויות המועסקים במקום גם כן. החברה עומדת בתנאים המחמירים ביותר של תווי התקן השונים לאיכות, ואף מוגדרת כמפעל חיוני.



"אנחנו מחזיקים במלאי מאוד גדול של חומרי גלם", מסביר פרידמן, "עם כמעט 200 פורמולות שונות שאנחנו יכולים לייצר, ויותר מ-100 שמיוצרות בפועל בכל שנה".

מרבית עובדי החברה הם אנשי מקצוע, רוקחים, כימיים ומהנדסים

מה השינוי המשמעותי שעובר על התחום שלכם בעידן הנוכחי?


"היום קיימת יותר מודעות לצורך בגופים כמונו במשרד הבריאות, שהוא המפקח עלינו וגם הלקוח הכי גדול.

מדובר בתחום מאוד מסובך ומהסיבה הזו הערימו עלינו הרבה קשיים, אבל היום יש הבנה שהצורך קיים ומקבלים יותר את שיטת העבודה שלנו. קיימת גם יותר הבנה עם מוסדות רפואה שאנחנו נדרשים, אבל היא עדיין לא מספקת לגמרי".



מחמישה עובדים למעל 60 היום



























מה התחום העיקרי הנוסף שבו אתם פעילים?


"אנחנו מייצרים חומרי חיטוי לתעשייה, לבתי חולים, וגם לענפי החקלאות והווטרינריה ואף לתעשיית המזון. חומרי החיטוי שלנו מאוד מיוחדים, ועובדים ברובם בצורה יבשה של טבליות תוססות שמייצרות תמיסות לפי ריכוז בהתאם לכמות המים. אנחנו מייצרים פורמולציות לשימושים שונים, חלק מהן ייחודיות בעולם ואף רשמנו פטנט על שמנו של צביעת כלור או חומרים מחמצנים אחרים – מה שלא היה קיים עד היום".


רשמנו פטנט על שמנו של צביעת כלור או חומרים מחמצנים אחרים – מה שלא היה קיים עד היום





bottom of page