top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

מילד מעברה לאופטומטריסט מוביל דרך


עולם האופטיקה עבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש. המשקפיים הפכו להיות אחד מהאביזרים האופנתיים עבור רבים המרכיבים אותם כשעיקר השימוש בהם הוא כאביזר חיוני השומר על הראייה, על תפקוד טוב יותר בחיי היום יום ומותאם להתנהלותנו היומיומית הכוללת שעות מרובות מול מסכים. לצורך התאמת הזוג הנכון והמתאים ביותר נדרש אופטומטריסט מוסמך, כזה שאפשר לסמוך עליו ושיש בידיו את הידע המקצועי והמכשור המתאים לבדיקות ואבחון מקצועי מדויק.


חנות האופטיקה סידוב הנמצאת במרכז כפר שמריהו בבעלותו של אברהם סידוב ו-2 עובדות, קיימת כבר 50 שנה. בהיותו בן 3, עלה עם משפחתו לישראל וגר במעברה.

בגיל 15 החל אברהם סידוב את דרכו המקצועית בחנות לאופטיקה בחיפה, והתבקש באותה העת ע"י שרותי הביטחון להתאים משקפיים עבור דמויות שהיו תחת חסותם ואף התאים משקפיים לאדולף אייכמן כשהוסגר לישראל.

״כבר אז בעל החנות סימן אותי כמוכשר, אומר אברהם ובהיותי בן 22, לאחר הצבא הוא קיבל מילגה עבורי, וטסתי למינכן ללמוד את התחום למשך 3 שנים כשאני כבר נשוי לבחירת ליבי" משתף אברהם.


אופטיקה סידוב | כפר שמריהו | צילום: one

כפר שמריהו


החנות החלה דרכה בשנת 73, כשבוע לפני מלחמת יום הכיפורים, ממוקמת עד היום במרכז כפר שמריהו ונותנת מענה לכל תחומי האופטיקה הכוללים בדיקות בסטנדרטים גבוהים תוך תשומת לב והתייחסות למרכיבי המשקפיים כאביזר אופנתי המותאם למבנה הפנים ולסגנון האישי.


השרות והכרת הלקוחות מצד אברהם וצוות החנות נמשכים גם בפעילות חברתית וקהילתית של אופטיקה סידוב. ב-30 השנים האחרונות, הם מספקים לשכבות החלשות בהרצליה ובאזורים נוספים משקפיים ללא תמורה.




קטמנדו שבנפאל - סיפור אהבה ישראלי- נפאלי


סיוע בנפאל | אברהם סידוב

הצוות בהובלת אברהם סידוב אף נסע לקטמנדו שבנפאל וערך בדיקות לתלמידי בתי ספר בשבעה מקומות שונים וסיפק להם 130 זוגות משקפיים כשתרומותיו נעשות תמיד מתוך אהבה ואכפתיות לנכים וליתר אוכלוסייה נזקקת.


יוזמה פרטית עם אופי של שליחות

זה סיפור אהבה בין קבוצת מתנדבים בהרצליה לילדי נפאל.

״היוזמה שלנו הינה יוזמה פרטית ובמימון אישי ועם זאת נשאה אופי של שליחות המייצגת את ישראל.


עבדנו בשבעה בתי ספר שבהם לומדים ילדים הבאים ממשפחות עניות שאינן מודעות לצורך בבדיקת עיניים ושידם אינה משגת רכישת משקפי ראייה. היעד שהצבנו לעצמנו היה לבדוק 60 ילדים מידי יום והתוצאה הייתה מעל הציפיות, כ-200 ילדים נבדקו מידי יום.״




מה אתה אוהב בתחום?


הכל.

אני אוהב את המקצוע ואת עבודתי בחנות במידה כזו שלפעמים אני נשאר בחנות יותר מאשר בבית אומר אברהם. בניתי את העסק במו ידיי, ללא תמיכה תוך אמון ושמירה על איכות בלתי מתפשרת לאורך שנים למגוון לקוחותיי.



איך מתנהל יום טיפוסי שלך?


אני גר בהרצליה קרוב מאוד לחנות, מגיע מוקדם ועובד כל יום החל מ 8:00 בבוקר ועד 17:00 אחה"צ ולפעמים יותר. עבודתי בחנות עם 2 העובדות שלי, אחת מהן מוכרת והשניה אופטומטריסטית המסייעות לי גם בתחום השיווק והפרסום, כוללת בדיקות, התאמת עדשות מגע, עדשות מיוחדות, תזכורות ללקוחות להגיע ולבצע בדיקות לאחר תקופה וייעוץ. בתחום הייעוץ אני עובד גם מול רופאים המבקשים את חוות דעתי המקצועית בהתלבטותם לביצוע ניתוחים כמו קטרקט או במקרים אחרים.


מה אני אוהב בתחום? הכל | אברהם סידוב

מהן ההנאות הקטנות שלך?


אני אוהב את קבוצת מכבי חיפה בכדורגל, נהנה מהכלב שלי ומגינת ביתי, ואני נהנה לארח את בני משפחתי ונכדיי ועם אשתי, נהנה לצאת למופעים שונים ולהצגות.


מהו השנוי המשמעותי שעובר על התחום שלך בעידן הנוכחי?


היום המפעלים מחזיקים חומר גלם פלסטי ומייצרים ממנו עדשות בלחיצת כפתור ממש תוך רבע שעה. אם בעבר לקוחות היו מחכים שבוע לקבלת עדשות מולטי פוקל, היום יקבלו אותן תוך 48 שעות. הקדמה האיצה תהליכים, קיצרה וייעלה זמנים אך אני לא נמצא בעולם המהיר הזה ומעדיף את העולם המסורתי כך שהעובדות שלי מסייעות לי בכל הקשור לכך מלבד נושא עדשות מגע מיוחדות הנצרכות ע"י מספר לקוחות מועט יחסית ובהן העבודה עדיין מסורתית.



איך יראה התחום שלך בשנת 2032 בעינך?


אין לי תשובה מדויקת לכך וקשה לנבא ולדעת כי הקדמה שמביאה אתה חידושים, רצה בקצב מסחרר.



אילו עצות תיתן לאופטומטריסט מתחיל?


תתמיד. התחל כעובד שכיר במקום קבוע בו תוכל להתקדם וללמוד אך אם תוך שנה תרגיש עצמך דורך במקום, כדאי שתנוע הלאה.


אל תתפתה להחזיק מוצרים זולים לעסק כי עסק הנחשב לטוב מחזיק מוצרים טובים ויפים שעולים בהתאם. רצוי לתת ללקוחות תנאי תשלום נוחים וליהנות מטיב ואיכות לאורך זמן.


מהו המוטו שלך?


הזול הוא היקר. אני מחזיק מוצרים איכותיים מאיטליה, גרמניה וצרפת כדי שלקוחותיי ייהנו ממוצרים איכותיים מעבר למצופה.





bottom of page