top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

ספר ביכורים מעורר השראה לסופרת אילה שוימר ״פרפרים של חופש״

הספר נכתב בעקבות משבר עמוק שחוותה הסופרת עם בנה הבכור. הספר מתעד חוויות מהחיים על זוגיות הורות והגשמת חלומות . עם מקורות השראה לחיים לתהליכי שינוי לחידוש הזוגיות והמיניות ועוד. קוראי מגזין ההשראה מקבלים הצצה לפרק הראשון בספר המרתק שהמוטו המרכזי בו הינו זיקוק הציטוט של הרב שלמה קרליבך "כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" 


אלעד - האתגר : פרק 1 מתוך הספר ״פרפרים של חופש״

2:30 בלילה, שקט. אנחנו במלון Avra על יד המרינה ב– Rafina , עיר נמל טיפוסית ביוון, ללינת ביניים. מחר בבוקר ממשיכים בנסיעה לכיוון אתונה, ומשם חוזרים ארצה, אחרי שבוע חופשה משמעותית ב– .Evia היינו שם כדי לראות ולהכיר את האי מקרוב יותר, לבדוק היכן אפשר לרכוש אדמה קטנה ליד הים, שם אנחנו רוצים לבנות את בית הנופש

שלנו ולהגשים את החלום שאנחנו חולמים יחד כ– 15 שנה.


אנו שוכבים במיטה, משוחחים על מה שהיה ומסכמים את החופשה, דבר שאנחנו נוהגים לעשות בכל סוף חופשה כדי לשמר את הזיכרונות. צלצול טלפון נשמע. זו פאני. היא תמיד נשארת עם הילדים בבית כדי לעזור,לשמור, לטפל ולרכז את העניינים בבית.

"כן, פאני," השעה מאוחרת ואני תוהה, "מה קרה?"

"תשמעי, הגיעה משטרה הביתה לחפש את אלעד. פתחתי את הדלת, הם עלו לחדר עם צו חיפוש ולקחו אותו לחקירה."

אני בהלם, בקושי מצליחה לומר: "מה?"

"על מה ולמה?" אני ממשיכה לתהות.

"לא יודעת," היא עונה.

יוליק מושך אליו את הטלפון הנייד, מנסה להבין ומבקש לדבר עם הבנות, גם הן מופתעות.אלעד רק בן 14 . אנחנו המומים. אני בוכה ללא הפסקה. אני יודעת שיש בעיות. הילד לא מרוכז בלימודים, מבריז משיעורים, אני מבקרת אצל המורים ובבית הספר לעיתים קרובות, הילד מורד. אבל מי חשב שזה יגיע לידי כך? אני לא מפסיקה לבכות לתוך הלילה. יוליק טרוד אך מנסה להרגיע אותי, בחוסר הצלחה.


ברקע בחדר הסמוך זוג נאהבים עושה אהבה. האנחות והמילים ביוונית נשמעות כאילו זה כאן.

איפה אנחנו ואיפה הם.

אני בתחושת משבר קשה ומסביבי העולם ממשיך בשגרה. אני מקשיבה.

התשוקה שמעבר לקיר מעוררת בי תהייה ומחשבה. האם אני יכולה

להתנתק ממה שקורה בבית עם אלעד ולו רק לזמן קצר? לנסות

ולהשתחרר מהלחץ ולהפסיק לבכות, שכן מכאן אני לא יכולה לשנות

מאומה או להשפיע.

האם אני יכולה לישון הלילה, וממחר להתמקד בחדשה המרעישה, זו

שקיבלתי לפני כשעה?

"למה זה קורה לי?" - שאלה שכולם שואלים כשמרגישים את תחושת

הקורבנות.

עם הזמן ולאחר שלמדתי אימון וקראתי רבות, הבנתי שאני יכולה וצריכה להשפיע כשאקח על עצמי את העשייה. להיות אומללה זה פשוט מיותר. למחרת אנחנו מתעוררים אחרי לילה לבן. המעטתי בשינה. חיכיתי כבר לרגע שבו אגיע הביתה, לעשות, לבדוק, להשפיע, לשלוט.

חזרנו ארצה.

הסרט הזה רק מתחיל. במשך כמה שנים אנחנו מרגישים כמו בנדנדה עם אלעד ועוברים איתו את הסיפורים, הקשיים, הבעיות, כל אחד עם עצמו וכולנו כמשפחה.


אנחנו מפסיקים לחלום את החלום, משהים, ולא מתעסקים בו יותר.


זה לא הזמן, זה לא בהוויה, אנחנו מתמקדים בלטפל בבעיה שנוצרה.


יש בבית תחושות קשות מאוד, בינינו כהורים, עם הבנות, בינן לבין עצמן.

בקיצור זה משליך על הכול.



 

אודות הסופרת אילה שוימר

לאחר כ-30 שנות ניסיון ניהולי בכיר כסמנ"כלית משאבי אנוש במלון רויאל ביץ' ברשת ישרוטל החלטתי לצאת לחופשי ... ולהפוך להיות עצמאית, תהליך שינוי מאוד משמעותי ומורכב שבו אני נפרדת מאזור נוחות מכל הבחינות הכולל שכר גבוה, תנאים מצוינים, הערכה ואהבה ולהפוך להיות אני , האני האמיתי האותנטי שרוצה להעניק מהידע ולעזור לאנשים למצוא את ייעודם ולקדם את עצמם בכל תחום שהם בוחרים.

כיום יועצת ארגונית ומלווה אנשים ומנהלים בתהליכי התפתחות., מעבירה סדנאות והרצאות. מרצה על הספר המדבר על החיים, על זוגיות,על הורות, על הגשמת חלומות בזוג לשיפור ושימור היחסים / ובאופן אישי, על ניהול תהליכי שינוי,  וכן גם בנושאים ניהוליים מגוונים. אני אשה, רעיה, אמא לשלושה , סבתא של ליאו , בת 58 נשואה ליוליק אוהבת א-נשים ואוהבת את החיים.

לרכישת הספר ניתן להיכנס לאתר האינטרנט: www.ayala-shoimer.co.il


אילה שוימר  - ייעוץ ארגוני ואימון אישי

טל: 050-9411777

דוא"ל: ayalashoimer@gmail.com

אתר אינטרנט: www.ayala-shoimer.co.il

דף פייסבוק עסקי: https://www.facebook.com/Ayala.Shoimer



bottom of page