top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

**קול קורא** הקפסולה 2020 בנושא שינוי - בסימן יום ההשראה הבינלאומי שיערך ב-5.5.2020



משוררים כותבים שינוי 

- בסימן יום ההשראה הבינלאומי 5.5.2020


עורכת האנתולוגיה: 

ציפי שחרור - משוררת וסופרת


מועד אחרון להגשה: 3.3.20  יום ראשון


את היצירות יש להגיש במייל : 11onetlv1@gmail.com


זמנים: מה, איך ומתי מגישים

שירים עד 12 שורות העוסקים בשינוי, תנועה, אי סדר, חיבור לא צפוי, על תהליך היצירה בעקבות הלא נודע, על הפחד משינוי, החוויה שמעיינות היצירה התייבשו בחוסר ודאות הנתון. 

מודגש כי ניתן להגיש שירים עד 12 שורות בלבד

על השיר להיות מנוקד ניקוד מלא ועדכני ובתוך קובץ וורד בלבד

ולא בגוף המכתב הנלוה.


באימייל הנשלח יש לכתוב בכותרת ובאופן בולט : עבור יום ההשראה הבינלאומי

על דף השיר עצמו יופעו :שם פרטי ושם המשפחה, מס טלפון וכתובת.

(שירים שלא יעמדו בדרישות לא יזכו למענה).


מועד אחרון להגשה: 3.3.20  יום שלישי



מהות:

משוררות ומשוררים בראשית דרכן/ם מוזמנים לשלוח לנו שירים בנושא ״שינוי״ הנושא השנתי הנבחר של קהילת יום ההשראה הבינלאומי. השינוי שסביבנו, אי הודאות בעידן משתנה, הפחד משינוי טרנספורמציה מתמדת, שינוי ביצירה, שינוי במתבונן. רובנו כמהים ליציבות וודאות שנעדרת מהעידן הנוכחי.


הקפסולה, אנתולוגיה מוערכת שיצאה לאור אשתקד וזכתה להצלחה רבה. אסופת שירים מעוררת השראה בה כתבו 100 משוררים, השנה אנו ממשיכים את המסורות והפעם הנושא עליו יכתבו המשוררים הינו ״שינוי״


זמנים: מה, איך ומתי מגישים

שירים עד 12 שורות העוסקים בשינוי, תנועה, אי סדר, חיבור לא צפוי, על תהליך היצירה בעקבות הלא נודע, על הפחד משינוי, החוויה שמעיינות היצירה התייבשו בחוסר ודאות הנתון. 

מודגש כי ניתן להגיש שירים עד 12 שורות בלבד

על השיר להיות מנוקד ניקוד מלא ועדכני ובתוך קובץ וורד בלבד

ולא בגוף המכתב הנלוה.


באימייל הנשלח יש לכתוב בכותרת ובאופן בולט : עבור יום ההשראה הבינלאומי

על דף השיר עצמו יופעו :שם פרטי ושם המשפחה, מס טלפון וכתובת.

(שירים שלא יעמדו בדרישות לא יזכו למענה).


מועד אחרון להגשה: 1.3.20  יום ראשון


את היצירות יש להגיש במייל : 11onetlv1@gmail.com


במייל ההגשה יש לציין: שם היצירה, שם מלא של היוצר/ת, מספר טלפון.


כל יוצר יכול להגיש שיר אחד בלבד.


היצירות יתפרסמו בדיגיטל באתר יום ההשראה הבינלאומי החל מה- 5.5.2020


 



ציפי שחרור, תושבת תל אביב, סופרת, משוררת, עורכת ותסריטאית, עם רזומה של 36 ספרים ועוד היד נטויה.

זוכת פרסים יוקרתיים על ספריה.


ערכה את כתב העת "מאזניים" מטעם אגודת הסופרים העברים משך כ-10 שנים. ציפי שחרור מנחילה לדור הצעיר את האהבה לספר ולשפה העברית במפגשים ספרותיים בבתי ספר ברחבי הארץ. ציפי מנחה סדנאות כתיבה יוצרת המקיימת שנים ארוכות ומתוכן צמחה שורה של משוררים וסופרים מצליחים. בין ספריה: 'לאונרד כהן שר לה' (שירה), 'קליפסו רמלה' (רומן למבוגרים), 'נשמות תאומות' (נובלות וסיפורים קצרים למבוגרים), 'החיה שבפנים' (סיפור לילדים)"קליפסו רמלה" ולאחרונה ראה אור ספרה המצליח "מעגל המתופפות" ועוד רבים וטובים. ציפי שחרור ידועה במיליה הספרותי כעורכת מנוסה וותיקה.


זכתה בפרסים רבים על ספריה, ביניהם פעמיים בפרס ראש הממשלה, פרס אקו"ם, פרס אגודת הסופרים ע"ש חומסקי, פרס קוגל לשירה, ועוד


ציפי שחרור שימשה כדירקטורית במועצת הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו ונמנית על מייסדי ערוץ 2 בראשית דרכם.


לזכותה תכניות ספרות ותרבות

שיזמה שם וכן קרנות סנונית וברוש

מטעם הרשות השנייה לטלויזיה

ולרדיו ליוצרים בראשית דרכם.

מאמר פרי עטה של ציפי שחרור

בנושא ההשראה שלי







שימו לב



שִימוּ לֵב לַיָּרֵחַ הַנִּמְלָט לְתוֹךְ צַמְּרוֹת הָעֵצִים

שִׂימוּ לֵב לָאִישׁ עַל הַסַּפְסָל. קַעֲרָתוֹ רֵיקָה.

שִׂימוּ לֵב לִרְעִידוֹת הָעֻבָּר, שִׂימוּ לֵב לַתִּינוֹק,

מֵרֶגַע לְרֶגַע הוּא מִשְׁתַּנֶּה לְנֶגֶד עֵינֵינוּ.

שִׂימוּ לֵב לַלַּיְלָה הַמִּתְכַּלֶּה. הַעֲמִיקוּ בּוֹ לִפְנֵי שֶׁיֻּכְתַּם בָּאוֹר

שִׂימוּ לֵב לַסֵּבֶל. הַכֹּל שָׁבִיר.



  מתוך ספר השירים "מעגל המתופפות "

                         הוצאת ספרא, איגוד הסופרים הכללי בישראל  2018


אנו נוטים ליחס  להשראה השלכה מידית למוזה, אך היא רחבה ומנעדית וחובקת רב מן הנגלה.


במהות המילה ובפרשנותה הראשונית טמונה ההענקה, הנתינה וזאת היא ההשראה בפרשנותה לפני כל שימוש בה. שהרי מה שאנו חשים כשאנו נותנים, מעניקים ומתגמלים היא השראה.


אבל מרגע שמצמצמים אותה אל המוזה בלבד כדי להרוויח יצירה (שאף בה כמובן טמונה הנתינה וההענקה. אך  גם עניינים אחרים חודרים לתוכה שלא אדון בהם עתה ובהם אגו רב ואף לא מעט נהייה אחר תהילה, תחרותיות, השגיות ואכזבות).


לכן ההשראה עבורי היא ראשית כל נתינה טהורה ונגזרותיה המוזה ליצירה והיא המעניקה ומטווה לי שם דרך ומקלה עלי בדרכי אל היצירה, אך כאן אנו נדרשים להתמסרות טוטלית.


אין הדבר פשוט כפי שנדמה, על היוצר בפרט לטרוח כדי להשיגה ולהביאה אליו. עליו  לפתותה שתבחר בו דווקא, עכשיו וכאן כשהיוצר כה נזקק לה ולנתינתה הברוכה.


bottom of page