top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

חברת בנייה ויזמות הרואה את הלקוח מעל הכול

רונן בן-עזרי, בן 47, אלמן + 3, הוא בעלים ומנכ"ל של חברת "ב.ר ענבל ניהול פרויקטים ויזמות בע"מ", המובילה בתחום הבנייה והיזמות, בזכות הניסיון הרב, ההקפדה על איכות והיחס האישי ללקוח.


מה הוביל אותך להקמת העסק?

"הגעתי לתחום הבנייה לאחר שרותי הצבאי. עברתי את כל הדרך - מתפקידי מנהל עבודה ומנהל פרויקטים, עד לתפקיד סמנכ"ל בחברת הבנייה "בוני התיכון", בה ניהלתי פרויקטים מורכבים וגדולים במשך שבע שנים. העבודה הקשה סביב לשעון, במקביל להתמודדות עם מחלתה של אשתי ענבל ז"ל, הובילו אותי לשנות סדרי עדיפויות ולראות את החיים בצורה אחרת. בשנת 2015 פניתי לדרך עצמאית והקמתי את החברה."






אילו שירותים אתם מציעים?

"החברה עוסקת בבנייה ויזמות בשוק הפרטי, החל משלבי התכנון עד לניהול וביצוע הפרויקט בפועל. הפרויקטים שאנו מקדמים הם בעיקר בתחום תמ"א 2 (פינוי-בינוי) - המשביחים את ערך הנכס. כמו כן, אנו עוסקים בהקמת מגדלים ובתים פרטיים".


מה מייחד את השירות שלכם?

"חברה מובילה בתחום - הניסיון הרב שצברנו בתכנון, ניהול וביצוע של מאות יחידות דיור שונות ומגוונות, הפך אותנו למומחים ומובילים בתחומנו.

תחום מומחיות ספציפי - אנו מתמחים בפרויקטים של בנייני בוטיק ותמ"א 2 (פינוי-בינוי) באזורים מורכבים וצפופים, בהם אנו נדרשים לעבוד במקצועיות ובזהירות רבה, על מנת למנוע פגיעה בסביבה ובמבנים שכנים.

ידע, מקצועיות וניסיון - הידע הרב שצברתי הן כשכיר והן כעצמאי, בפרויקטים גדולים, בשילוב הרקע הנרחב שלי ביזמות וביצוע, מאפשרים לי להשלים פרויקטים המתאפיינים ברמת גימור גבוהה ובאיכות שהיא מעבר לסטנדרט, תוך עמידה בלוחות זמנים קבועים מראש.

הצבת הדיירים לפני הכול - אנחנו מאמינים בתקשורת טובה עם הדיירים בפרויקטים שלנו ובהקפדה על הגינות ויושרה, המהווים את הבסיס החשוב ביותר בכל פרויקט. בשלבי הבנייה, אנחנו מעסיקים צוות מיומן ומקצועי, בעל מוסר עבודה גבוה, כך שאנו תמיד עומדים בלוחות הזמנים שנקבעים בשיתוף ובהסכמת הדיירים."


דוגמות לפרויקטים של החברה?

רחוב החשמונאים ברמת גן - פרויקט תמ"א 2 הנמצא בשלב התכניות לפני היתר בנייה. בפרויקט זה נהרוס בניין קיים בן 8 יחידות דיור ונבנה במקומו בניין בן 26 יחידות דיור, אשר תוכנן על ידי האדריכל רפי שפירא.

רחוב זכריה 8 תל אביב - פרויקט תמ"א 2 הכולל בניין בן 6 קומות ומרתף, הנמצא בשלב ביצוע טיח וריצוף.

רחוב דקר ברמלה - השלמנו פרויקט ניהול פיקוח בבניין של 90 יחידות דיור.

נתניה - אנחנו מבצעים עבודות גמר עבור 2 בניינים הכוללים 213 יחידות דיור, בשיתוף עם חברת "י.ח דימרי".

חולון - מתוכנן פרויקט תמ"א 2 (פינוי - בינוי), הכולל בניין עם 30 יחידות דיור.


דוגמה לפרויקט מאתגר?

ברחוב זכריה בתל אביב - פרויקט תמ"א 2 לבניין בוטיק יוקרתי, בתכנונו של האדריכל דני רבס. מדובר על בניין בן 6 קומות אשר נבנה על מגרש בו עמד לפני כן בית פרטי. הפרויקט מסובך מבחינה לוגיסטית, משום שהבניין ממוקם ברחוב צר, ברוחב של 3 מטרים בלבד. השכנים בבניינים הסמוכים מרוחקים בכ-2 מטרים מהמבנה ולכן צריך להתנהל בזהירות רבה, בעזרת מנופים מיוחדים. אנחנו משתפים פעולה עם העירייה לגבי סגירת הכביש, בכל פעם שנדרשת עבודה מורכבת. קבלנים רבים נרתעו מלבצע את הפרויקט אבל אנחנו נענינו לאתגר, משום שידענו שנוכל לעמוד בו על הצד הטוב ביותר."


מה הם האתגרים בפרויקטים של תמ"א 2?

"בפרויקטים הכוללים הקמת בניינים חדשים, התכנון והביצוע פשוטים יותר משום שאין צורך להרוס את המבנה הקיים. בנוסף, מאחר והדיירים מאכלסים את המבנה רק לאחר תום הבנייה, אין הפרעה לשגרת החיים שלהם. בפרויקטים מסוג תמ"א 2, האתגר נוצר כבר בשלבים המוקדמים. מאחר ומדובר במבנה המיועד להריסה, צריך למצוא פתרון מגורים המקובל על כל הדיירים, עד לגמר הבינוי. בנוסף, יש למצוא מכנה משותף בין כל הדיירים, מבחינת הדרישות שלהם מהפרויקט. אנחנו מאמינים בשקיפות ולכן, לפני כל פרויקט, אנחנו מציגים לדיירים את הסקיצה של תכנון המבנה העתידי. כל הדיירים צריכים לאשר את הסקיצה ולחתום על החוזה. זהו תהליך לא פשוט, הדורש בניית אמון והתנהלות תקשורתית טובה מולם. כמו כן, הדיירים צריכים להיות מרוצים מכיווני האוויר, מהדירה החדשה וכו'. בגלל המורכבות הזו, אנחנו מקפידים על השלבים הללו, כדי שבסוף התהליך לא ייווצר מצב בו הדיירים אינם מרוצים."


מה אתה אוהב לעשות בשעת הפנאי?

"אני אוהב לבלות עם הילדים המקסימים שלי: נופר בת 21 - לוחמת מג"ב, יוגב בן 18, המתגייס בקרוב לשירות קרבי והבן הקטן יהב, בן 12 וחצי - תלמיד כיתה ז' וצייר מוכשר ביותר. התחביבים שלי הם: טיולי ג'יפים בשטח עם בני הצעיר, לרכב על סוסים עם בתי, שהיא מדריכת רכיבה ולצאת לצלילות עם הבן הגדול."


מה הוא ה"אני מאמין" שלך?

"הכי חשוב להיות בן אדם, לשמור על יושרה ואיכות מול הלקוחות. אני מאמין שלקוח שמשתפים אותו כבר בתחילת הפרויקט בלוחות הזמנים, בעלויות ובתמורה אותה יקבל, יהיה מרוצה ביותר."






Comments


bottom of page