top of page
תמונת הסופר/תאורית לבה

ספר ההשראה /// זוהר עזרא - ננו תכשיטים

במסע ארוך ומייגע שהחל במכירת תכשיטי כסף בדוכנים, בניית קולקציות והקשבה מתמדת לקהל לקוחותיו, הגיע זוהר עזרא ליעד שהציב לעצמו, בניית מותג תכשיטים ישראלי ייחודי בטכונולגיה פורצת דרך- ננו תכשיטים.

החברה הינה ייחודית מסוגה בעולם בתחום עיצוב התכשיטים המיוצרים בטכנולוגיה חדשנית בחריטת כיתובים מיניאטוריים, בזהב 14 קראט ע"ג האבנים המשובצות בתכשיטים והכל בעבודה קפדנית בשת"פ עם מדענים, צורפים ומעצבים.


אז איך הכל התחיל?

בטיול למזרח, כשחיפשתי לעצמי כיוון שאהב וארצה לעסוק בו, פגשתי בחור ישראלי סוחר תכשיטי כסף שמכר סחורתו בארץ והציע לי להצטרף אליו. במחשבה ראשונה לא ראיתי את עצמי עוסק בתחום התכשיטים, נושא שלא חשבתי עליו ומעולם לא היה לי רקע או נסיון עבודה בו, אך משהו בלב משך אותי בכל זאת לנסות.

נכנסתי לתחום והתחלתי לייבא, לעצב ולשווק תכשיטי כסף בארץ בדוכנים ובירידי אמנות כשאני בונה לעצמי שם טוב, שרות מעולה וקהל לקוחות נאמן שבזכותו הגעתי למכירה ביפן, גרמניה, בלגיה ואמסטרדם. הרגשתי את הקהל, הבנתי כי אני בדרך הנכונה והחל ביקוש רב לתכשיטים שלי.

הייתי מאושר. הכל עבד כמתוכנן עד שהסינים החלו לחקות אותי וכשהם מחקים אותך הם גם מורידים מחירים לרמה של עשירית מחיר מהמכירות שלך, ואז אתה שואל את עצמך איך אפשר להמשיך לעבוד ככה? חזרתי ארצה עם תובנה שהצבתי לי למטרה כי אני חייב לשנות כיוון, ויהיה זה להמציא מוצר חדש וייחודי כזה שלא ניתן יהיה לחקות.

תוך כדי מחשבות, בדיקות מעמיקות מה אוכל לחדש בתחום ושיחות עם לא מעט אנשי מקצוע, פגשתי במדען שמומחיותו הייתה חיבור בין אבן למתכת ע"י טכניקת עבודה מיוחדת שטרם נראתה ואז עלה הרעיון במוחי שזו אולי סלילת כיוון חדש.

״חזרתי ארצה עם תובנה שהצבתי לי למטרה כי אני חייב לשנות כיוון, ויהיה זה להמציא מוצר חדש וייחודי כזה שלא ניתן יהיה לחקות. תוך כדי מחשבות, בדיקות מעמיקות מה אוכל לחדש בתחום ושיחות עם לא מעט אנשי מקצוע, פגשתי במדען שמומחיותו הייתה חיבור בין אבן למתכת ע"י טכניקת עבודה מיוחדת שטרם נראתה ואז עלה הרעיון במוחי שזו אולי סלילת כיוון חדש. ״

עם הקשר החברי שנרקם ביננו ועם הרבה רעיונות ומחשבות לשת"פ וסלילת כיוון חדש, יצאנו יחד למסע מתיש ובן 11 שנים לפיתוח התכשיטים ועיצובם בטכנולוגיה פורצת דרך. תוך התנסות רבה של עבודה עם אבנים ומתכת, עלינו על כיוון של חריטה בזהב 14 קארט ע"ג האבנים.


ואיך מיישמים שיטה מיוחדת כזו עם תכשיטים?

עיצבתי תכשיטים בשילוב אבנים שונות ואת טכניקת החריטה יישמתי בכיתובי אותיות מינאטוריות בזהב 14 קארט, בצרוף זכוכית מגדלת. הכיתובים הינם ברכות, טקסטים אישיים ודברי תורה בעלי מסר חזק כמו שרציתי שיהיו אלה תכשיטים המלווים את מקבל התכשיט כהקדשה אישית קרובה מעבר לעוד תכשיט מתנה.



מהי ההשראה שלך?

התכשיטים שלנו קלאסיים בעיצובם, על זמניים כדי לתת למסרים המוטבעים עליהם את המוטו המרכזי והייחודיות בטקסטים שונים כמו אמונה, כוח ומוטיבציה התואמים את בקשת הלקוח, רוח הזמן, מועדים ואירועים מרכזיים בחיינו. אני מאמין כי לתוכן יש את הכוח לעשות שנוי ובננו תכשיטים יש לי את האפשרות להפיץ מסרים וסמלים של אהבה, שלום, קשר אישי בין בני זוג, בין אדם לחברו ולסביבתו, ב 12 שפות לכל העולם והדתות. אני אוהב להמציא משפטי השראה חדשים מקריאה מרובה, של מאמרים וציטוטי סופרים ומנהיגים הנותנים לי השראה.


מהי התשוקה שלך כל יום מחדש בעשייה?

הפיתוח הכולל חשיפה לטכנולוגיות חדישות איתן אוכל להיעזר בעיצובים חדשים או בטכניקות נוספות בעיצוב התכשיטים החדשים.

אהובה עלי במיוחד עבודת היצירה של הטקסטים החדשים אותם אני יוצר בהשראה ממקורות כתובים, ומעבד אותם מחדש לטקסטים חדשים. מעבר לכך, נושא שחשוב לי לא פחות הוא אריזות התכשיטים כפי שאומרים ובצדק, כי לרושם ראשוני אין הזדמנות שניה ואני מאמין בכך. הקופסאות המהודרות שלנו בתוספת זכוכית המגדלת המסייעת בקריאת הטקסטים יוצרים את אפקט הבידול והרושם הראשוני למקבל התכשיט היוצא דופן לכשעצמו.

״התכשיטים שלנו קלאסיים בעיצובם, על זמניים כדי לתת למסרים המוטבעים עליהם את המוטו המרכזי והייחודיות בטקסטים שונים כמו אמונה, כוח ומוטיבציה התואמים את בקשת הלקוח, רוח הזמן, מועדים ואירועים מרכזיים בחיינו.״

ספר על הרגע בו חידדת מטרות והבנת מה חשוב

כשהבנתי כי עלי למצוא טכנולוגיה חדשה שפותחה ע"י חברות רציניות ומבוססות, הדורשת תקציב גדול לפיתוחה והכי חשוב, כזו שלא ניתן להעתיק. התמזל מזלי לפתח את ננו תכשיטים כחברה המחברת את אהבתי לתכשיטים, למיניאטורות למדע ולתחום הרוח וההתפתחות האישית דרך המסרים והטקסטים המוטבעים על האבנים המשובצות בתכשיט.


ואיך מתמודדים עם חששות מאי עשייה?

תהליך פיתוח העסק גדל כל הזמן, אין סוף לחידושים, לעיצובים ולטכנולוגיות אך אני מודע למגבלותיי ותמיד אחפש את הנתיב בו אצעד בזהירות בשילוב תעוזה לחידושים. בקורונה המשכנו לעבוד במפעל ומכירות האונליין עלו עם הצורך להעניק מתנות לאירועים ולחגים. התכשיטים שלנו נמכרים כמתנה בעלת מסר ייחודי יוקרתי וזכוכית המגדלת הנלוות לקריאת הטקסטים מהווה גימיק למקבל המתנה כאילו עובר הוא סוג של תהליך בקריאת המסר המוטבע.



תן עצות למתחילים בדרכם

התייחסו לדרך להגשמת החלום כמטרה, תהנו ממנה והפיקו תועלת.

הדרך רצופת המכשולים, היא ההזדמנות עבורכם ללמוד על תפקודכם כבני אדם, מבלי לוותר על הערכים האישיים ולדעת לחשוב חיובי.

כשנבחן כי המטרה היא הלימוד, והעשייה היא האמצעי, נדע להנות גם מהקשיים כחלק מהתפתחות העסק והאני עצמי.

מהי המנטרה האישית שלך לאורך הדרך?

להבין כי כל מטרה חדשה היא ההזדמנות האישית שלי ללמוד על עצמי ולהתפתח, וכשהעסק יציב, ארגיש כי למדתי את צידו האפל של הירח.

לדעת ליהנות כמה שאפשר מהקשיים שבדרך ולראותם כהזדמנויות עבורנו להתפתחות.

 

nano-jewelry.co.il | 053-546-1233 | מזל שור 1, יפו העתיקה

コメント


bottom of page