top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

מה שמגיע, מגיע | הזכויות הפנסיוניות יגידו לכם תודה שקראתם את הכתבה הבאה

אנחנו עובדים לפרנסתנו 30, לפעמים 40 שנה ואפילו יותר. משרתים בצבא, או בכל שירות אחר למען המדינה, נושאים בנטל ומשלמים את מה שנדרש מאיתנו. אבל מה קורה ברגע שהגיע זמננו לקבל את הזכויות המגיעות לנו? האם בנקודה הזו אנחנו יודעים לדרוש אותן?


התשובה ברוב המקרים תהיה "לא", כי הרבה מאוד אנשים לא יודעים מהן הזכויות המגיעות להם עם גיל פרישה. אבל בשביל זה בדיוק ישנם מתכנני פרישה המתמחים גם בתכנון פנסיוני, בדיוק כמו

מירי נחום, יועצת מס וסוכנת פנסיונית והבעלים של חברת "מירי פיננסים".

החזון לחופש כלכלי ע״פ מירי נחום

"אני בענף הזה מתוך שליחות", מודה נחום, "המדינה שלנו מגלגלת הרבה מאוד כסף על חשבון אנשים רבים שהכסף שלהם לא נמצא אצלם, ולא מכירים את הזכויות המגיעות להם. אני גם מעבירה הרצאות, ימי עיון, מדברת עם כל מי שמבקש והכל כדי להעלות את המודעות לזכויות שמגיעות לאנשים".



























החזון של נחום הוא להוביל את לקוחותיה לחופש כלכלי תוך שיפור מצבם הפיננסי, ומיצוי הזכויות מול הגופים השונים כמו מס הכנסה וחברות הביטוח.

"הדבר נכון במיוחד לטווח הגילים של 55 ומעלה שאני עובדת מולו, שם זו באמת שליחות מבחינתי", מודה נחום


"זו התקופה בחיים שבמסגרתה אנחנו רוצים ליהנות מפירות הזרעים שזרענו לאורך שנות העבודה שלנו, ויש לכך תהליכים. מי שמגיע אליי יותר מוקדם עם חסכונות מגיל צעיר, יוכל לייצר יותר השקעות שיביאו לו רווחה כלכלית עם הפרישה".


אז עם איזו מסקנה היית רוצה שאנשים ייצאו מקריאת הכתבה איתך?


"שנכון לחיות את החיים אבל גם לתכנן אותם. להיות מודעים, לא לטמון את הראש באדמה. להיות במודעות פיננסית גם לגבי העתיד, ולהבין שמה שעושים היום יכולות להיות לכך השלכות. ושעדיף לתכנן ולהבין את זה מגיל צעיר, ולזרום עם החיים מתוך אסטרטגיה ותכנון".



ומירי נחום עושה בדיוק את זה גם בעצמה. היא מפרישה לפנסיה ומשקיעה את כספה במקורות שונים. מאחוריה קורסים שהשלימה במגוון נושאים כמו כלכלת המשפחה ומס שבח, הכל במטרה לתרום מהידע שלה ללקוחות שבוחרים בה בדרך לחיים מסודרים יותר מבחינה כלכלית.


"צריך להסביר לקהל הישראלי שאפשר לקבל דברים מסוימים כאן ועכשיו, אבל במקביל צריך לדאוג גם ליום שאחרי", מסכמת נחום,

"פעם לימדו אותנו לחסוך בקופת חיסכון, שקל פה ושקל שם. תחסכו, ובסוף תגיעו להרבה כסף".
לזרום עם החיים מתוך אסטרטגיה ותכנון


מה את הכי אוהבת במקצוע שלך?


"את החיוך של אנשים בסוף הדרך. את הכרת התודה שלהם".

מה השינוי המשמעותי שעובר על התחום שלך בעידן הנוכחי?



"הוא משתנה. אנשים מבינים יותר שצריך לחשוב על העתיד. היום אין עוד את הפנסיות התקציביות הוותיקות של פעם. אם אנשים לא יידעו לנהל את הפנסיה שלהם, שהיום מושקעת ברובה בשוק ההון, ולא ייקחו שליטה על הניהול הכלכלי, בסופו של תהליך הפערים בין מה שייצאו אתו בגיל פרישה יעמוד על 20 ל-30 אחוז למי שמנהל לעומת מי שלא. וזה פער עצום".









bottom of page