top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

צילום הנובע מהשראה, להט ותשוקה | יושי פרידמן הנסיך והעדשה

יושי פרידמן, בעל סטודיו ESTRO לצילום, גילה את עולם צילומי הסטודיו במהלך לימודיו בטכניון.

הסטודיו הראשון שפתח היה ממוקם בחנות בגדים, כחלק משיתוף פעולה עם המעצבת בעלת החנות. יושי צילם עבורה את הקולקציות ובתמורה השתמש בקומה השנייה לצילומי הסטודיו שלו. צילומיו הכובשים כמו מעבירים סיפור, נרטיב בהבזק אחד.



בהמשך עבר לסטודיו הנוכחי שלו בחיפה שהפך לביתו השני והוא מצלם בו בעיקר פורטרטים, אופנה ומוצרים. מדי פעם מתארחים בסטודיו צלמים המחפשים לעבוד במקום מקצועי ונעים. 



מעבר לעבודה בסטודיו, יושי עוסק גם בצילומי אירועים, כנסים והרצאות. כמו כן עבודתו חוצה גבולות גם מעבר לים, למדינות אירופה בהן הספיק לצלם עבור חברות, ארגונים ואנשים פרטיים כבר בתחילת דרכו בתחום.


לצלם את כל האנשים בעולם

היצירה של יושי נובעת מתוך דחף פנימי עמוק וככל שהוא יוצר יותר, כך הוא שואב יותר השראה מעצם העשייה. 

נושא הצילום שמעורר בו השראה ומרתק אותו יותר מכול הוא פורטרטים משום שניתן ללמוד המון על כל אדם, על ידי ההתבוננות בפנים שלו. פנים הם כמו קנבס עליו מצויר סיפור חייו של האדם וההבעות הייחודיות לכל אחד מאתנו, משקפות את רגשותינו ומספרות את סיפורנו האישי כאן ועכשיו. 

כשהוא מטייל בארץ או בחו"ל, יושי תמיד מצויד במצלמה הלוכדת בעדשתה אנשים בדרכים, חלקם צילומי רחוב וחלקם מבוימים. השאיפה היא לצלם כמה שיותר אנשים והחלום הוא לצלם את כל האנשים בעולם או לפחות רבים מהם. 


השראה וחוסר השראה

הניסיון ליצור בתקופות של חוסר השראה, הוכיח עצמו כחסר טעם. לכן, כשהוא מרגיש שאין לו מספיק השראה ליצירה, יושי לוקח לעצמו פסק זמן, במהלכו הוא לומד מהתבוננות בעבודות של אחרים ומקריאת ספרים. כל אלה מאפשרים לו לחזור לעבודה עם אנרגיות מחודשות.


ESTRO - אהבה לאמנות

מקור שם הסטודיו, ESTRO הוא בפורטוגזית. זוהי מילה שאין לה תרגום מדויק באף שפה והמשמעות שלה היא: השראה, להט, ותשוקה לאמנות – Inspiration, passion and desire for art.

השם ESTRO משקף את אהבתו של יושי לצילום המשתקפת ביצירתית, הייחודיות, החדשנות והרב גוניות של עבודותיו.



עצה לצלם המתחיל

העצה הראשונה של יושי למי שנמצא בתחילת דרכו היא "לא לפחד מטעויות – הרי לומדים מהניסיון".

העצה השנייה היא "להתמיד עם מה שאוהבים, להמשיך בדרך ולא לוותר גם ברגעי הקושי והבלבול". בסופו של דבר כשרוצים משהו מכל הלב, מוצאים את הדרך להגשים את החלום.


לפרטים נוספים:


לינק לאתר : https://www.estro.co.il/

טל: 0546820168




bottom of page