top of page
תמונת הסופר/תאייל הראל

רפואה יצירתית | ד״ר יוסף שבו

בתום לימודי התואר השלישי בביולוגיה, אותו סיים בהצטיינות, במכון ויצמן למדע, התקבל ד"ר שבו ללימודי פוסט דוקטורט בארה"ב. למרות זאת החליט לשנות כיוון וללמוד רפואה באוניברסיטת ת"א. במשך כ-25 שנה צבר ניסיון וידע רב בתחום הרפואי ועסק בין היתר בתחום הניהול הבכיר. לפני שנים החליט להרחיב את פעילותו לתחום הרפואה האסתטית. משיכתו לתחום נבעה מהיכולת לשלב ידע, חשיבה ויצירתיות.


"נדרשת חשיבה מעמיקה בתכנון האסטרטגיה הטיפולית, כזו שלוקחת בחשבון מכלול פרמטרים המותאמים אישית למבנה האנטומי הייחודי של כל אדם", מסביר ד"ר שבו, "כמו כן, בדומה לעבודתו של צייר או פסל, נדרשת יצירתיות ויכולת דמיון כדי להשיג את התוצאה הנכספת", הוא אומר.

מהי השראה עבורך?

ד"ר שבו מסביר את ההשראה כאותה הארה פנימית בעת שמתגלה תחום שמלהיב אותך. היא גורמת לך להתעוררות במהלכה אתה נוסק ונוסק, חוצה גבולות ומסית כל מחסום הניצב בדרכך. כך הנך גדל ומתפתח לממדים עצומים, כשכל ראשיתה של ההשראה טמונה הייתה במאוויים הפנימיים ובחשיבה בזעיר אנפין.

תחום הרפואה האסתטית פתח בפניו צוהר לעולם חדש ומלהיב, המאפשר לו לשלב בין שלושה תחומים מרתקים - רפואה, מדע ואמנות ולהתפתח בו עד לרמה הגבוהה ביותר.


מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

"אני מציב לעצמי רף גבוה של מטרות שלא ניתנות להשגה בנקל", אומר ד"ר שבו, "אני פועל על פי סדר יום מתוכנן ודוגל במשמעת עצמית חסרת פשרות", הוא מוסיף, "וכל זה גורם לי לסיפוק אדיר." בעבודתו המעשית נחשף ד"ר שבו לאתגרים רבים ומתעדכן באופן שוטף בטכניקות המתקדמות ביותר ובחומרים הכי חדישים. כתוצאה מכך, בכל טיפול שהוא מעניק, בין אם מדובר במילוי לצורך השבת נפחים, העלמת קמטי הבעה, פיסול פנים, עיצוב שפתיים, שיפור מראה האף ללא ניתוח, חידוד קו לסת, מראה כללי ועוד, התוצאה נראית טבעית לחלוטין.



מה מעורר בך השראה?

"הקו המנחה אותי במהלך חיי הוא השאיפה להבנה עמוקה של המיקרו עד לראשון ואחרון החלקיקים והתהליכים. בלעדי זאת לא תהיה הבנה עמוקה של המקרו. הווה אומר, שהצמיחה והגדילה מתוך ממדים זעירים מרקיעה שחקים, חולשת על פני תחומים רבים ופורצת דרך. מכאן שאני מתענג מהובלה של מעטים כדי שרבים יבואו לידי הישגים וממעוטי יכולת ודלי אמצעים, שפרי עמלם התווה דרך להשפיע על רבים", אומר ד"ר שבו.




שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב

כאדם שאוהב אתגרים ואינו שוקט על השמרים, ד"ר שבו ערך שינויים רבים במהלך חייו על מנת להגשים את מטרותיו. שינויים אלו כללו פרישה מלימודי התואר השני באוניברסיטת באר שבע לטובת מכון ויצמן למדע, בו השלים הן התואר השני והן את תואר הדוקטורט. בתום לימודיו עמדו בפניו אפשרויות רבות ובניהן הצעות מפתות בחו"ל. למרות זאת לא היסס ללכת עם הלב ופנה ללימודי רפואה באוניברסיטת ת"א.


"בחרתי ללמוד רפואה משום שזהו תחום בו נדרשת חשיבה רחבה ותלת ממדית שאני מאוד מתחבר אליה בו בזמן שעוסקים באדם, בחיים, בשיפורם ובהצלתם. בעוד שהמדע מתמקד בתחום ספציפי ומעמיק רק בו", הוא מסביר.

במהלך הקריירה המשיך לערוך שינויים רבים ששיאם הוא ההתמקצעות בתחום הרפואה האסתטית בקליניקה המשגשגת שלו ביישוב עומר.


על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

ד"ר שבו הוא אדם של עשייה, מציב לעצמו מטרות מאתגרות המניעות אותו קדימה ופועל ללא לאות להשיגן. חשש מקנן תמיד אך הוא לא מאפשר לו לשתק אותו. נהפוך הוא, החשש מדרבן אותו לעשייה והוא מדלג על כל מכשול.

הקליניקה שהקים ביישוב עומר נחשבת כאחת המובילות באזור הדרום, בזכות היצע טיפולים מתקדמים וחדשנים הכוללים: הרמת פנים ללא ניתוח, פיסול וחיטוב תווי פנים, החלקת קמטי הבעה ועוד. בטיפולים נעשה שימוש בחומרים בטוחים ביותר, העומדים בתקנים המחמירים של ה-CE האירופאי וה-FDA האמריקני. כל חומר נבדק אצלו בקפידה לפני כל טיפול כמו גם תוקף השימוש בו.


צידה לדרך| איזה עצה היית נותן לאלו שבתחילת דרכם?

"אני חושב שאדם צריך להציב לעצמו מטרה התואמת ליכולותיו ולאפשרויותיו בכל נקודת זמן. עליו לדמיין קו ישר בינו לבין היעד ולרוץ לאורכו בכל המרץ. את המבט לצדדיו ואחוריו יסית מידי פעם רק לצרכי בקרה והפקת לקחים. אין להשתהות או להתמהמה. העונג הוא בעצם הריצה ובחתירה אל היעד."


מה המוטו/מנטרה אישית שלך?

"הווה מודע לחסרונותיך ולמגבלותיך על מנת שתגיע לגדולה מתוך הקיים בך."



לפרטים:

ד״ר יוסף שבו

077-9979944/6 , 050-3620207

דוא״ל: ‫shabo@netvision.net.il‬




Comments


bottom of page