top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

אדריכלות היא בית תפילתה של העוצמה באמצעותה של הצורה וההומור | יוליה בורנשטיין מעצבת מוערכת בראיון למגזין ההשראה

״אדריכלות היא בית תפילתה של העוצמה באמצעותה של הצורה״ אמר פרידיך ניטשה ויוליה בעבודתה לאורך שני עשורים מיישמת זאת הלכה למעשה.


יוליה בעלת סטודיו לעיצוב ולאדריכלות פנים. מאחוריה כ-20 שנות ניסיון מקצועי שצברה לאורך השנים בפרויקטים רבים של עיצוב פנים לדירות ולבתי יוקרה פרטיים שסיימה בהצלחה בישראל ובחו"ל.


"אנשים שמתחילים שיפוץ, במיוחד שיפוץ שכרוך בהשקעה כספית גבוהה, מאוד חוששים מהתהליך", מסבירה יוליה, "וזה לאחר שעברו כבר חוויה של שיפוץ או שמעו מחברים שהתהליך היה קשה וטראומטי. בנקודה הזו אני תמיד אומרת להם שהתהליך הוא דווקא חוויה חיובית, מלאת התרגשות והזדמנות להנות ממשהו חדש. בניית בית משלכם, ורק שלכם, זאת משימה מרגשת שאין דומה לה. ואם מתכננים את התהליך נכון, זאת חוויה שבסופה נהנים ומחייכים. אני מבטיחה שזה אפשרי. מניסיון".



יוליה ניגשת למשימה מלאת אנרגיה חיובית והומור, לומדת ומכירה את לקוחותיה ויוצרת בתים שהם ייחודיים לאותם אנשים שיתגוררו בבית, המתאימים בדיוק לחלומות שלהם.


איך את מצליחה לשמור על הגישה החיובית הזו לאורך פרויקט?


"תמיד בתחילת פרויקט אני מבקשת שלקוחות ייקחו את הזמן. אני לא רוצה שיגיעו אליי בלחץ ובמתח, ויזרזו אותי בתהליך הראשוני של תכנון. לכן אני משתדלת לשכנע אנשים לתת לי זמן לתכנון. לתכנן הכל מתוכנית ראשונית ועד תוכניות מפורטות לביצוע. אז לבנות אומדן תקציבי לפרויקט, לראות איפה יש עוד הוצאות ולוודא שאין הפתעות בדרך. אני מנסה למנוע הפתעות ותוספות לא צפויות כמה שאפשר ובינתיים אני מצליחה בזה. כאשר יודעים מה התקציב מראש, כל התהליך רגוע יותר. הלקוח יודע מה צפוי ומתכנן את התקציב שלו".

ליוליה בורשטיין גישה עסקית קצת אחרת, כזו שמעניקה ראש שקט לאנשים שמגיעים אליה לעיצוב. היא מודעת לעובדה שהמחיר עבור עבודתה קצת יותר גבוה מהרגיל, אבל יש לכך סיבה: יוליה יודעת בדיוק מה היא מציעה ללקוחותיה ומעדיפה בלי התחשבנות מיותרת להכין אופציות תכנוניות עד שהלקוח יהיה מרוצה ושלם. היא לא סופרת את השעות בפגישות ומייצרת תוכניות עד שהלקוח שמולה רגוע ויודע שהוא קיבל בדיוק את מה שרצה.


"אצלי אנשים מקבלים הרבה יותר"

מודה יוליה, "אני יודעת מה אני נותנת ללקוח, והוא יודע מה הוא מקבל אצלי. אני לא מבקשת תוספות, לא עושה את זה. יש פירוט מלא של העבודה שלי, תכנון מ-א' ועד ת', כדי שלקוח ילך איתי בראש שקט. אני ממש מאמינה בזה. נעשה כמה שיותר פגישות עד שנדע שניצלנו כל ס"מ בבית ומצאנו את מה שמתאים לאותו אדם או משפחה. התוכניות מפורטות עד לרמת הבורג האחרון ומרגע תחילת הפרויקט אני גם נמצאת בשטח".



יש לך גם לקוחות שמתגוררים בחו"ל עבורם את עושה עבודת ניהול של פרויקטים בארץ. עשית פרויקטים מחוץ לישראל. איך את מצליחה לתמרן בין כל העבודות?

"אני כל הזמן בשטח, פוגשת לוקחת, מעדכנת אותם במה שקורה ומשגיחה על הנעשה. תחום העבודה שלי מוגבל לאזור המרכז וצפונה עד נתניה, כדי שאוכל באמת ללוות את הפרוייקטים שלי, לראות מה נעשה ולשמור על איכות העבודה כפי שאני דורשת. אני די פריק קונטרול, ופוגשת כל פרויקט לפחות פעם בשבוע בשטח".

יוליה בורשטיין, תושבת רמת גן, עלתה לישראל מרוסיה בגיל 16 בלי משפחתה במסגרת תוכנית נעל"ה. היא התגייסה, התקבלה ללימודים בשנקר, כשאת האהבה שלה לעיצוב קיבלה מההורים המאמצים שלה, שהיו אדריכל ומעצבת אופנה. הם זיהו את הפוטנציאל הגלום בה ופתחו לה את תחום העיצוב שלא הכירה לפני כן.









"אני רוצה שאנשים ידעו: כאשר הם מגיעים אליי, הם מגיעים למקום מלא חוויה טובה, הומור, קשר אנושי וגישה חיובית, לצד עבודה איכותית ופתרונות טכניים שהם עדיין לא הכירו, שזה החלק החשוב בעבודה שלי. אני אוהבת אנשים, את הסיפורים של כל אחד, להכיר אותם לעומק ולעשות אותם שמחים. זה עושה אותי מאושרת ונותן לי אנרגיות בחיים", מסכמת יוליה.






bottom of page