top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

אמנות הנוצרת הרחק מהכאוס וקרוב לאור


הציורים של דבי אשל נוצרים בהשראת תמונות שהיא רואה בעיני רוחה בזמן מדיטציה ועוסקים בזרימה של אנרגיות קוסמיות. בציוריה דבי מבטאת את האמת הפנימית שלה ומאפשרת למתבונן לגלות בהם את האמת הנכונה עבורו.

רקדנית אקריליק על בד

כיצד נוצר השילוב בין אמנות לרוחניות בציורייך?

"במהלך השנים השלמתי קורסים רבים בשני התחומים הקרובים לליבי - אמנות ורפואה אלטרנטיבית. השילוב בין שני תחומים אלו, פתח לי דלת להתבוננות קצת אחרת על המציאות.

אני חשה שיש לי הכוונה או הדרכה פנימית וכשאני נכנסת לשקט, אני רואה דימוי כלשהו אותו אני מתרגמת אינטואיטיבית לצורות ולצבעים. משם אני ממשיכה בדיאלוג עם הבד."

אשה רימון. אקריליק על בד

במה עוסקים הציורים שלך?

"בתחילת דרכי, הציורים שלי היו יותר קונקרטיים וכללו: דמויות נשיות, פרפרים, נופים ודימויים הלקוחים ממציאות חיי. במהלך השנים, הציורים שלי הפכו ליותר מופשטים וערטילאיים, בשל הצורך שלי לבטא עולם פנימי של מראות, צבעים וצורות. ככול שעובר הזמן, אני מרשה לעצמי להביא את אותו עולם לידי ביטוי, מבלי להישען על מקורות מעולם האמנות.

אני מוצאת את עצמי מתבוננת על העולם מריחוק מסוים - לא מנקודת שיפוט, אלא מנטייה שקיימת בי מאז ותמיד. אני רואה את העולם ניזון ממקור אור עוצמתי - השמש! ומדמיינת מקור אור מעבר לשמש. לכן מופיעים בציוריי כדורי אור בגווני צהוב, כתום ואדום, מהם יוצאות קרניים היוצרות דימויים שונים ודמויות ערטילאיות.

הציורים שלי עוסקים בזרימה של אנרגיות - אנרגיה פנימית המתפרצת כלפי מעלה ואנרגיה הנשלחת מלמעלה וחודרת פנימה. הקרניים הקוסמיות המרכזות את האנרגיה, מהוות מוטיב החוזר בציורים שלי בצורת כדור, סימן האינסוף, ספירלה וצורות נוספות, המשולבות בעושר של דימויים וצבעים.

לדוגמה, ציירתי אישה בעקבות חיזיון שהיה לי ובו ראיתי המון אור אשר פרץ החוצה מהבד הדו-ממדי. התחלתי עם ציור ריאליסטי שהפך למופשט, כאשר הוספתי לאישה מרכזי צ'קרות מהם זורם אור המאיר לכל הכיוונים.

דוגמה נוספת היא ציור של פרפר עליו חלמתי. בתהליך של שנה, במהלכה ציירתי פרפרים, הפרפר החום והמסכן הפך לצבעוני ופרש כנפיים. הרגשתי שאותו פרפר אפשר גם לי לפרוש כנפיים."

העבודה הזו זכתה בפרס שטרוק
הכל סובב. שמן על בד
קרן אדומה. שמן על בד

באיזו שיטה את מלמדת?

"אני בוגרת המדרשה ברמת השרון ובמשך שנים רבות עבדתי כמורה לאמנות. בשנים האחרונות אני מלמדת בעיקר מבוגרים, בסטודיו שלי במושב ניר חן. השיעורים משלבים רכישה של מיומנויות ציור עם דמיון מודרך, המאפשר כניסה פנימה אל אותן תמונות העולות מן התת מודע ומהוות בסיס לציור אינטואיטיבי או ריאליסטי."





התבוננות. שמן על בד

מה הם מקורות ההשראה שלך?

"האמונה בכך שהאנושות עוברת לתודעה גבוהה יותר עם התבוננות אחרת והידיעה שאנחנו יכולים להקרין אור על הסביבה, במקום להישאב לפחד ולקושי, מעוררת בי השראה.

אני מתבוננת על הכאוס ממרחק, קרובה יותר לצד של האור, במקום להישאב לפחד, לקושי, לקטן ולמגביל. אם כל אחד מאתנו יעשה זאת, נוכל להשפיע יותר על הסובב אותנו.

מפגש עם אנשים הפותחים את ליבם ואת עולמם בפני, מהווה עבורי השראה בדרך עקיפה. התחושות שמתעוררות בעקבות מפגשים אלו, מהדהדות על פני הבד.

הטבע, הנופים סביבי, השדות הנשקפים מחלון הסטודיו שלי וכל מה שפורח בגינתי, כולם מהווים מקור נהדר להשראה.

מקור משמעותי נוסף להשראה הם ספרים, תערוכות, הופעות מחול וכו', שנספגים בי ומבצבצים על פני הבד."




 

דבי אשל



לסיום, משפט המעורר בך השראה?

"המילים שמעוררות בי השראה הן - "I AM" ובתרגום חופשי שלי - להרשות לעצמי להיות אני. הציורים שלי מבטאים את האמת הנכונה עבורי והצופים מוזמנים לשאוב מהם את מה שנכון להם."















bottom of page