top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

גוונים של מלחמה | ד״ר שולמית רונן

בחודשיים האחרונים ד"ר שולמית רונן מעידה שהגיעו לקליניקה שלה פחות מטופלים מאשר בימים רגילים, אבל זה לא אומר שהיא נדרשה לעבוד פחות. ההיפך הוא הנכון ומאז השבת השחורה של ה-7.10 היא מסייעת להרבה מאוד אנשים שיוצרים איתה קשר דרך הטלפון.


"אנשים, שאין לי מושג איך הם הגיעו אליי, פשוט הרימו טלפון וביקשו סיוע", מתארת ד"ר רונן, "הם ביקשו עזרה למצב שבו הם נמצאים. יש כאן מציאות שמשלבת אתגרים ומשברים וקושי מאוד גדול. יש הרבה מאוד אנשים צעירים, בהם גם בני נוער, שמסתגרים בתוך עצמם בגלל המצב הלא פשוט הזה. קיים קושי רגשי להכיל את המציאות שאנחנו חווים. במילים אחרות, כולם בטראומה ובקושי לא פשוט".


ובאיזה מן המצבים היית ממליצה לפנות לאיש מקצוע?

ד״ר שולמית רונן

"במצב של חרדה, עצב, מחשבות אובדניות, קושי רגשי. המטרה היא לחזק את הבריאות הנפשית והפיזית כדי ליצור שינוי ולהעלות את מצב הרוח".

ד"ר שולמית רונן היא מרצה, מאבחנת ויועצת בתרפיית אור, צליל וצבע להכוונה אישית ומקצועית. היא פיתחה שיטת טיפול שמטפלת במחלות פיזיות, התפתחותיות והתנהגותיות באמצעות אור ומרכיבי האור – צבעים וצלילים. השיטה מהווה כלי לאבחון, ייעוץ וטיפול במגוון רחב של בעיות וחולשות.


מלאכי האור | ד״ר שולמית רונן

"למה חשוב לייעץ או לבחון אדם כך שיחזור לעצמו?", שואלת רונן, "קודם כל כדי לחזור ולחזק את עצמו ולגלות את העוצמות הטמונות בתוכו. התפקיד שלי הוא לאפשר לאדם להעצים את עצמו, ולתמוך בו במצבים השונים".


מי הם האנשים שהאבחון והטיפול שלך מתאימים להם?


"האבחון והייעוץ מתאימים לכל אדם שמרגיש קושי רגשי ולאותם המבקשים להעצים את עצמם בתובנות חדשות. מגיעים אליי אנשים שרוצים לגלות את האיכויות הנסתרות בתוכם. פעמים רבות אנשים פועלים על פי מה שקרה בעבר ולא על פי מה שקורה עכשיו. זה לא פשוט, כי העבר תמיד איתם ופעמים רבות האמונות שלנו מגבילות אותנו מלגלות את האיכות הנסתרת שקיימת בנו".


ואיך השיטה שלך יכולה לסייע בהעצמת המטופל?

"הצבע הוא שפה אוניברסלית שביכולתה לסייע לנו להפריד את עצמי מהמצב שבו אני נמצא היום ולהגיע למימוש. כשאדם בוחר 4 בקבוקים מתוך 123 בקבוקי כפולי הצבע הוא משקף את עצמו ובוחר גם את הריפוי המתאים לו. בתהליך הזה מתגלים דברים רבים. ״
הבחירה משקפת אותך ואת הריפוי שלך | ד״ר שולמית רונן

הבקבוק הראשון אותו בוחר המטופל משקף את הצבע שאליו נמשך האדם באופן העמוק ביותר ולכן הוא נחשב בקבוק הנשמה והמהות - בקבוק זה מאפשר לנו להכיר את הנפש באופן עמוק, להבין את ייעודה ומטרתה הרוחנית בחיים ואת הנתיב הנכון להארה.


הבקבוק השני הוא בקבוק האתגר, המגבלות והיכולות המצויות בנו. בקבוק זה מסמל היכן וכיצד מצויים בעברנו מכשולים בנתיב הרגשי והרוחני של נשמתנו, ומה הם הקשיים והמחסומים, ההרגלים והתבניות המזיקות שבחיינו שמהם אנו נדרשים להרפות על מנת לעלות על הנתיב של הזרימה והעשייה.


ע״ב שמות השם ומלאכי האור | המורשת של ד״ר שלומית רונן

הבקבוק השלישי, בקבוק הכאן ועכשיו, המציאות העכשווית. הבקבוק של הזמן הזה, ההווה וההוויה של הקיום ברגע הזה. בקבוק זה מבטא את המודעות הגלויה של המטופל ואת התת מודע שלו בהווה באופן המתאר את המצב האנרגטי של האדם במישור הנפשי-רוחני.


הבקבוק הרביעי הוא בקבוק העתידי והפוטנציאל. בקבוק זה מייצג את הנתיב הרוחני האנרגטי שאליו נשמתו של האדם שואפת, אליה היא כמהה ברמת ההגשמה העצמית, הייעוד והמטרה של האדם מבחינת הגשמתו העצמית והתודעתית.


"אני מאוד זהירה בעבודה שלי ושואלת את האדם מה משך אותו לבחור את מה שבחר, כאשר יש משמעות גדולה גם למקום שבו האדם הניח את הבקבוק. צבעים לא מבדילים בין גזע או דת. יש כאן פשטות שהיא טבועה בצבע. אני מכירה בכל החלטה של אדם ומכבדת אותה. אני מקשיבה לו ולא קובעת מה אני רוצה לשנות אלא מגיעה ממקום של קבלה, אהבת האדם וחמלה. זו הדרך שלי לתמוך באנשים וברצון שלהם לעשות משהו בתוכם. וזה הכי חשוב מבחינתי: שהאדם יגיד לעצמו שהוא אוהב את עצמו כמו שהוא, עם הבעיות שלו והוא יודע שייצא מזה. אני לא יכולה לטפל ולרפא. אני לא יכולה לעשות דבר אם האדם לא רוצה לעשות בשביל עצמו".



bottom of page