top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

הַשַּׁחַף הַמַּגְבִּיהַּ עוֹף, הִיא זוֹ הָרוֹאָה לְמֵרָחוֹק | חגית שחף על מסע עוצמתי ומעורר השראה

אחרי שעברה בגיל צעיר משבר בריאותי מאד קשה שהוביל למוות קליני ולקריסת מערכות, ולמעשה לא השאיר לה סיכוי לחיות, חגית שחף בחרה בכל זאת בחיים. היא חיפשה אחר דרך אחרת לשפר את מצבה הבריאותי, ולמרות נכות הפוליו איתה היא חיה הלכה ללמוד רפואה סינית באוניברסיטה. זה היה הבסיס להקמת העסק שלה - מתהליך של שיקום לצמיחה.


צילום לילך תוינה

היום, 45 שנה אחר כך, מאחוריה כבר אלפי אנשים שאת חייהם היא שינתה הודות לשורה הארוכה של תוספי התזונה שפיתחה. "אני לא נגד הרפואה", מבהירה חגית, "אני בעד החיים. כל מה שאני מפתחת ועושה לא מתחרה ברפואה. כל המוצרים מכילים רכיבים טבעיים בלבד ומיועדים לתמיכה במערכות הגוף".


חגית שחף, מעצבת אופנה לשעבר, והעסק אותו היא הקימה במו ידיה "בית הצמחים של חגית", פועלים בהתמדה כדי לשמר מסורת רבת שנים של שמירה על בריאות ואיכות חיים וזאת מתוך ערך עליון של כיבוד האדם והסביבה. חגית עוסקת מזה עשרות שנים בטיפולים המשלבים רפואה סינית, איורוודה, צמחי מרפא מתרבויות שונות, דיקור סיני מסורתי, תזונה סינית, ייעוץ תזונתי, טיפולי גוף נפש ורפואת אורח חיים בריא. היא בוגרת האוניברסיטה העברית בירושלים, ביה"ס לרוקחות במגמת רפואה סינית, פילוסופיה סינית ובנושאי רפואה סינית, אבחון, דיקור וצמחי מרפא.




"אני משתדלת להתבונן על הקושי הבריאותי של אדם ממבט רחב"

מסבירה חגית, "לצורך זה אני בוחרת את צמח המטרה המרכזי וסביבו הולכים ונבנים צמחים נוספים אשר מיועדים להעצים את ההשפעה, לשפר את הספיגה ולהקיף את הקושי הבריאותי מהנקודות של הגורמים לקושי הבריאותי. התוצאה הסופית שצמחה מכך היא שמצב בריאותי מסוים הלך וגדל להיות פורמולה המיוצרת בהיקפים גדולים. הצמחים שבהם אני בוחרת לייצור את הפורמולות מאושרים בידי משרד הבריאות ומיוצרים במפעל תוספי תזונה חדשני, העומד בכל תקני האיכות והבטיחות הקפדניים ביותר. היתרונות של תוספי התזונה מבית הצמחים של חגית הגיעו מתהליך של בדיקות לאורך זמן ובחינת התוצאות. ״ ומוסיפה:

״אלו הביאו לשינויים משמעותיים ובהם שימוש בתמציות יבשות של צמחי מרפא בריכוזים מאד גבוהים אשר מאפשרים שימוש של מרכיבים רבים בכמוסה. כל הרכיבים מאושרים שהם אינם מהונדסים גנטית, ללא רכיבים מהחי, ומתאימים גם לטבעונים ובכשרות מהודרת ומעל הכול מיוצרים בגאווה בישראל".




על מה את עובדת בימים אלה?




"בימים אלה שיפרתי פורמולה ותיקה מאוד שנקראת צ'י שן דאו – דרך אנרגיית הנשמה – כדי לחזק אנשים במצוקה נפשית, לחץ חרדה ודיכאון. אנשים רבים נמצאים היום בטראומה, בקושי רגשי, וחסמים נפשיים. ישנם מטופלים וצרכים רבים המחפשים פתרונות טבעיים למצבים אלה. מי שמתחבר לטבעי ומבין את האיכות שלו יודע כמה זה יכול לעזור לו לקבל פתרון נהדר".


הפורמולות של חגית שחף מכילות מרכיבים רבים שקשה למצוא בשוק הישראלי ומקורם ברפואה הסינית, ברפואה המערבית, בדרום אמריקה, בסיביר וגם ברפואה ההודית. היא לומדת כל הזמן על צמחים, מחפשת ומתעדכנת אודות מחקרים חדשים וממצאים טיפוליים. חגית חברה ומשתתפת בפורומים לחדשנות. כל אלו בעמידה בתקנים ישראלים ועולמיים המחמירים ביותר. הצמחים שבהם היא משתמשת לא גודלו בהנדסה גנטית, הם בטיחותיים, איכותיים וטבעוניים.


"אני חיה בשלום עם מצבי הבריאותי", מסכמת חגית, "אני מנהלת את חיי וגם יצרתי לעצמי דרך אשר אפשרה לי להגיע מקושי לצמיחה בשינוי שמחובר לגוף ולנפש. אני עוזרת לאנשים להסתכל על דברים מזווית אחרת. המוצרים שלי מיועדים לאנשים הרוצים לשפר וגם לשמר את מצבם הבריאותי, לכן גם ספורטאים רבים רואים בהם פתרון כי הם מחזקים את הגוף ותומכים במאמצים גופניים קיצוניים, וגם בהתמודדות בצדדים נפשיים הכרוכים בספורט אתגרי".






חשבת שתגיעי למקום המקצועי והאישי שאליו הגעת?

"לא חשבתי שאעסוק בזה כמקצוע. התחלתי ללמוד ובתקופה שלי לא היו בתי ספר לרפואה סינית בישראל, אז למדתי מספרים. הסתכלתי על דברים טבעיים, על צמחים. למדתי על עצמי ואיך לשפר את חיים. מאז גדלו האפשרויות ולמדתי לימודי רפואה סינית ולימודי צמחי מרפא באוניברסיטה. למדתי גם שאני לא אהיה בריאה. אני לא אלך ישר עוד בחיים, אבל המרחק בין ללכת ישר לבין לא ללכת כלל הוא גדול. גם המרחק בין לשרוד או לא לשרוד הוא גדול, וזו הדרך שאני עושה".









bottom of page