top of page
  • תמונת הסופר/תטלי דביר לבנת

הכרזת הנושא השנתי 2024 | טוקיו

יומן מסע //

שנת מסעות נחתמה בארבעה ימים בטוקיו העיר שבה הגבולות בין מציאות, טבע, דמיון ודיגיטל מגדירים עצמם מחדש. מחול ניגודים שמתחבר לישות אחת. מסורתיות וחדשנות.

בכל בוקר, כשקרני השמש הראשונות פוגשות את כדור הארץ, טוקיו הראשונה לקבל אותן. כאן הזמן מתחיל לרוץ בכל יום, במדינה שמכילה בתוכה שילובים מנוגדים מסורתיות וחדשנות, מורכבות ופשטות.


אחדות הניגודים קצת כמו בחיים של כולנו, רק ברמה של אומה שלמה. אני ודקלה לוי החברה הנדירה שהסכימה לעוף איתי על החיים בהתראה של רגע ולבוא ליפן להכרזת הנושא השנתי של יום ההשראה הבינלאומי 2024 עדיין מנסות להסדיר נשימה ולהבין איך קצוות חיים יחד בהרמוניה. איך היפנים שומרים על התרבות העתיקה והמסרות לצד חדשנות ותפיסות מודרניות מפה ועד אחר כך. מבט פנימה אל חיי הרוח של היפנים משקף את מחול הניגודים בדרגה שלוש. הדת המקורית והעל-זמנית ביפן היא השינטו, איכשהו לאורך השנים היפנים החליטו להאמין בכמה דתות ויצאו ל'שופינג רוחני' והחליטו לאמץ אלמנטים מהבודהיזם ואף מהנצרות.



מנסה להסדיר נשימה ולהתחיל לעכל את הימים האחרונים, עוד לא מצאתי את המילים להגדיר את הקסם המהפנט, את האנשים הנפלאים שהדרך זימנה לי,


ולהיות כמו שהיפנים מציעים יותר בביאינג ופחות בדואינג באופן זורם וטבעי (אלוהים יודעת שיש לי אובססיה לעשייה וזה דורש תרגול תודעה, לא פשוט) being > doing > having

מאות מיזמים, אלפי יצירות | מהשראה ליצירה

being doing havingの違いと全てを引き出すコーチング術

מעבדה ליצירתיות שנפתחת פעם בשנה






בועידת ישראל יפן הראשונה פגשתי אנשי חדשנות מקשת של תחומים, מנהלת טיק טוק פיתוח וחדשנות עולמית שהעיפה את הראש עם נתונים פסיכים על איך הם תופסים את המחר, דרך פרופ' מהטכניון שפיתח צ'יפ ששמים אותו על היד כמו קעקוע של ילדים עם טיפה מים, הצ'יפ נשאר איתך חצי שנה ומנתר כל נתון בריאותי אפשרי לנייד.


התרגשתי לחשוף את יום ההשראה לעוד ועוד קהלים ובאותה נשימה להיות בהודיה על כל השפע, שום דבר בעולם לא הכין אותי למה שהיה נסיעה מרגשת ולהתפעם משנת ההשראה שבפתח.

לקראת הכרזת התמה השנתית סביבה ניצור

(מה הנושא הנבחר??? ועוד תופינים בטקסט ששיתפתי פה ממש)


מתרגשת לצעוד בשבילי ההשראה לצד יוצרות ויוצרים מולטי דיסיפלינארים מתחומי המחול, קולנוע, שירה, ספרות, פיסול ציור ואופנה. כל אחת ואחד מכם משמיע קולו באחד ממיזמי יום ההשראה במעבדה שנפתחת אחת לשנה ועוד רגע נחשוף את התמה שתלווה אותנו ב2024.

ההבנה שלי כיוצרת שאני חלק משרשרת הדורות,

חרוז אחד בשרשרת ארוכה,

עומדת כאן על הכתפיים של אלו שהיו לפני, בזכותן,

בזכות אמא שלי האהובה והסבתות

אני ניצבת כאן בטוקיו ומשיקה שנה נוספת של מיזם תרבות ואמנות גלובלי.


טבעו של מסע

ההבנה שכולנו חלק מיחד, משרשרת

וכמה אימפקט כמו אפקט פרפר איך מגע אחד בתדר מדויק

יכול לגעת ולשנות

כי טוב זה דבר מדבק


אנחנו סימני השאלה בים של סימני קריאה

כשכולם רצים אנחנו בוחנים את השבילים


מיזם תרבות מולטידיספלינארי

בשנת מסעות החלטנו כקהילה לא לכוון ליעד, שאין יעד את לא מאחרת ולא ממהרת את בעכשיו, כל הזמן במסע.

והמסע החזיר אותנו לבחירה של השנה, הבחירה של חברות וחברי קהילת ההשראה


לחפש מאיפה באנו ולחזור תמיד להתחלה כפי שחזתה רותי רודנר הגאונה על במת שבוע האופנה קורנית תל אביב, טבעו של מסע לקחת אותך החוצה, להרחיק אותך מהמוכר והידוע, אבל כמעט תמיד הוא מתחיל במסע פנימה. למחוזות הלא ידועים שלך עם עצמך.

והתמה סביבה ניצור השנה, הנושא השנתי שנבחר ע"י חברות וחברי

קהילת ההשראה הוא:


שורש. ארץ. בית.





|| בקרוב יפורסמו קולות קוראים ||

bottom of page