top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

המפעלים החכמים של הסטארט-אפ ניישן


מהנדס הכימיה יניב שמידט, בוגר MBA במנהל עסקים, מנהל את הסניף המקומי החדש של החברה הגרמנית המובילה ifm electronic Gmbh. בראיון עמו הוא מספר על פתרונות האוטומציה היצירתיים והמתקדמים של החברה, המהווים בשורה של ממש עבור התעשייה המקומית.

ספר לי על החברה ועל הסניף החדש


"חברתifm electronic הוותיקה, הפעילה ב-46 מדינות, חוגגת בימים אלו 50 שנה להקמתה. לפני כחצי שנה, לכבוד יום הולדתה, הקימה החברה סניף חדש בישראל (ובמרוקו), במטרה לשרת את התעשייה המסורתית בארץ ולהיות חלק מהסטארט-אפ ניישן. בנוסף החברה מתעניינת ברכישת סטארט-אפים מקומיים, המייצרים טכנולוגיות חדשניות המתאימות לפורטפוליו שלה ולאחרונה אף נערך בארץ ביקור של בכירים בחברה בעניין.


הסניף המקומי של החברה תומך בתעשייה המקומית על ידי מתן שירותי פתרונות אוטומציה ומכירה של מעל 11,000 מוצרים איכותיים ואמינים, שרובם מיוצרים בגרמניה. מוצרים אלה כוללים סנסורים חכמים, המיועדים למגוון מאוד רחב של תעשיות. הסנסורים המספקים מידע רב, משפרים בצורה ניכרת את תהליכי הייצור ובקרת האיכות במפעלים ומובילים לעלייה בפריון."


לאילו לקוחות מיועדים מוצרי החברה?


"מוצרי החברה מתאימים כמעט לכל מפעל יצרני. המיקוד שלנו הוא בתעשיית המזון והמוצרים שלנו מצוידים בכל התקנים הסניטרים וההיגייניים הנדרשים, כולל אישורי FDA. בתחום המזון אנו עובדים עם חברות מובילות כמו: תנובה, קוקה קולה, טמפו, שטראוס, יוניליבר ועוד.


תעשיות נוספות עמן אנו עובדים הן בתחום התעשייה המסורתית: מפעלי מלט, בטון, ברזל, פלסטיקה ועוד. המוצרים שלנו מתאימים גם למכונות מתוחכמות של אורובטק, מדפסות HP, אפלייד מטריאל וכו'."



מה הן מקורות ההשראה שלך בתהליך הקמת הסניף החדש?


"השראה עבורי היא בהצבת מטרה גבוהה, שביום הראשון לא ברור לי בכלל איך ניתן להגיע אליה ובהמשך, אני בונה דרך למימושה, תוך התגברות על מכשולים.


בהקמת הסניף החדש, ההתמודדות עם האתגרים מעוררת בי השראה. האתגר העיקרי הוא בגיוס לקוחות חדשים, שחלקם לא מכירים את החברה, למרות היותה וותיקה ומוכרת. חשוב לי ליצור עם הלקוחות יחסי עבודה המבוססים על אמון ובהמשך, לתמוך בהם בכל שלבי הכנסת תהליכי האוטומציה למפעל."



האם לדעתך אפשר לאמן להשראה?


"לדעתי השראה מתקשרת עם איזשהו דרייב פנימי. זהו שילוב של מוטיבציה פנימית ומודעות המגיעה מתוכנו ולדעתי ניתן לאמן לכך."


מה אתה עושה כשאין לך השראה?


"לפעמים אני רוצה לממש כיוון מסוים וזה לא קורה מסיבות שונות, כמו תחרות או קיבעון של לקוח. במקרה כזה, צריך לדעת לא לוותר ולתקוף את הבעיה מזווית אחרת או בעיתוי אחר. ברגע שאני מוצא ללקוח פתרון יצירתי שלא חשבו עליו קודם, האינטראקציה הופכת פתוחה יותר.


הבנייה של יחסי אמון עם הלקוח מתחילה בקביעת פגישה אישית עמו, במהלכה אני מקשיב לקשיים שלו ולומד להכיר לעומק את הבעיות עמן הוא מתמודד. לאחר שלב אפיון הבעיה, אנחנו חושבים ביחד על פתרון שמתאים לו. במקום להציע לו להחליף מוצר קיים שהוא מרוצה ממנו, אני נותן לו מענה לצורך מסוים, עבורו אין לו פתרון.


השלב הבא הוא התנסות משותפת, הכוללת תמיכה מרחוק של מומחים מחברת האם. במקרים מורכבים נציגי החברה אף מגיעים לארץ, בכדי לתמוך בלקוח. זהו היתרון המשמעותי של היותנו חברת בת של חברה וותיקה ואמינה, עמה אנו פועלים בשיתוף צמוד."



מה הן התכניות לעתיד?


"לשמחתי, הסניף המקומי של החברה נפתח בתזמון מושלם משתי בחינות: יש היום תמיכה ממשלתית במפעלים מסורתיים וישנה גם עלייה במודעות של המפעלים עצמם, שרוצים לעשות את השינוי.


עידוד ממשלתי - המדינה מבינה כי עליה לתמוך במפעלים על מנת שיוכלו להתקדם ולעמוד בתחרות הקשה של השוק הגלובלי. לכן, כיום המפעלים נהנים מתמיכה ממשלתית באמצעות תכניות שונות, כולל מימון של "הרשות לחדשנות", המעניקה למפעלים תקציבים להשקעה בפרויקטי אוטומציה וחדשנות, המאפשרים להם להתייעל ולהפוך למפעלים חכמים.


עליה במודעות המפעלים - המפעלים בתעשייה המסורתית יצרנית מבינים היום, שהם לא יכולים להישאר מאחור. הם חייבים להתקדם מבחינה טכנולוגית ולעבור לייצור חכם, אחרת הם ייעלמו מהמפה. זה קרה לענף הטקסטיל שנעלם ולתעשיות המתכת, ההולכות ומתמעטות בארץ. לעומת זאת, ישנן תעשיות מצליחות כמו למשל בתחום הפלסטיקה או הדפוס אשר הטמיעו תהליכי ייצור מתקדמים ודאגו לפתח טכנולוגיה, חומרים ומוצרים חדשים.

החברה שלנו מהווה חלק חשוב בפתרון עבור אותם מפעלים. אנחנו שואפים לבנות פעילות משגשגת, שתשרת את התעשייה המקומית ותעזור לה להוביל את המדינה לעידן של חדשנות, התייעלות והצלחה."



 


לינק לאתר :www.ifm.com

bottom of page