top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

להאיר את הדרך הנכונה לפרישה


מאיר ברנר, מומחה בתכנון פיננסי ותכנון פרישה, בעל תואר CLU ותואר מתכנן פיננסי מוסמך CFP, פעיל בתחום משנת 1981, רואה את עבודתו כשליחות, באמצעותה הוא מאיר עבור לקוחותיו את הדרך הנכונה, לפרישה יעילה ובטוחה.

מדוע חשוב לחסוך לקראת פרישה?


"תאורטית אפשר להתחיל לתכנן פרישה כבר בגיל 25 אבל זה כמעט לא קורה. בעוד שבעבר אנשים עבדו במקום אחד כל חייהם עד לפנסיה, היום רובנו מחליפים מספר מקומות עבודה במהלך חיינו ומרוקנים שוב ושב את הפיצויים ואת קרן ההשתלמות, שנצברו בשנות העבודה. במקום לדחות סיפוקים ולחסוך, אנחנו מעדיפים לטוס לחו"ל, לשפץ את המטבח או לשדרג


את הרכב. מי שלא חוסך ליום סגריר, נמצא בבעיה, במיוחד בעידן המודרני, בו תוחלת החיים מתארכת. אנשים היום יוצאים לפנסיה, כשלפניהם עוד 20-30 שנות חיים, כאשר מקור ההכנסה שלהם קטן והטבות אליהן התרגלו כמו: רכב ממקום העבודה, קרן השתלמות וחופשות, נעלמות כלא היו."


כמה טיפים לתכנון פיננסי יעיל


1."תכנון פיננסי יעיל, מתחיל ביכולת לומר: "זה מה שאני מרוויח וצריך לחיות ממנו וזה מה שאני יכול לחסוך לעתיד." חשוב לקחת בחשבון את כל השינויים הצפויים ולהיערך אליהם מראש, במיוחד בהנחה שאנו רוצים לשמור על רמת החיים אליה הורגלנו.

2.חשוב ליצור קרן למקרי חירום כמו: אבטלה, פרישה, נכות, מחלה וכו'.

3.חשוב לחסוך במקומות הנכונים, התואמים את אופי האדם. למשל אדם שלא אוהב סיכונים לא צריך לחסוך באפיקי חיסכון עם אלמנט סיכון גבוה.

כדאי לבחור מוצרים זולים, מבחינת גובה העמלות והיבטים נוספים.

4.ישנן כל מיני הטבות שחוסכות הרבה כסף וצריך רק להיות מודע להן. למשל, אזרח ותיק זכאי להטבות מס שונות."

מאיר ברנר

על עמותת יעדים


"את פעילותי ההתנדבותית התחלתי ב"אל-סם" לפני שנים רבות. אני גם חבר בתנועת "רוטרי" ואחד מחברי שם, הציע לי להצטרף לעמותת "יעדים". לימים, כשהוא יצא לפנסיה, החלפתי אותו כיו"ר.

אני מתנדב כבר 20 שנה בעמותה, מתוכן, במשך 10 שנים אני משמש כיו"ר שלה. העמותה מטפלת בילדים עם קשיי למידה, שנפלו בין הכיסאות בבתי ספר הקונבנציונליים. התלמידים לומדים בכיתות קטנות של 18-22 תלמידים. צוות המורים והמנהלת מכירים אותם היטב והם זוכים ליחס אישי ולקידום לימודי. בזכות היחס המסור, הילדים הופכים לאזרחים למופת עם אחוזי גיוס גבוהים ביותר לצה"ל"."


מה מעורר בך השראה?


"אחד ממקורות ההשראה שלי הוא הטבע ועוצמתו. אני אוהב להביט על הים הגדול, על המרחבים וכוחות הטבע הפועלים בסביבתנו.

אני שואב השראה מאנשים שמתמודדים עם קשיים ומגיעים הכי רחוק שאפשר, בעזרת כוח הרצון. כשאני רואה את האתגרים מולם הם ניצבים, אני מבין שאסור לנו לקבל את השגרה כמובנת מאליה.

מקור נוסף להשראה, הוא חוויה שעברתי במסגרת שירותי הצבאי במילואים - השתתפות במבצע העלאת יהודי אתיופיה לארץ. נטילת החלק במבצע הזה הותירה בי רושם חזק וחיובי.

השראה עבורי היא גם ביכולת להציב מטרות ולהשיגן. אני חושב שכל אחד חייב לדעת לאן הוא הולך ולאן הוא רוצה להגיע, אחרת אנחנו כמו עלה נידף ברוח. לכן, כשלקוח מגיע אלי לתכנון פיננסי, אני שואל אותו מה הוא היעד אליו הוא שואף להגיע, כדי לעזור לו להשיגו.

השם שלי – "מאיר״, מתווה את דרכי בעולם הזה. אני חושב שהייעוד שלי הוא להאיר את דרכם של אחרים, לרבות במקומות שלא תמיד נעים לחשוב עליהם או להיות בהם, כמו תכנון פיננסי לחיים, על כל המשתמע ממנו ותכנון פרישה".

לינק לאתר האינטרנט:http://www.b-meir.co.il

bottom of page