top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

מוזיאון ההשראה 7/5 - מוזיאון העידן החדש


מוזיאון ההשראה המאתגר את פלטפורמת המוזיאונים המיושנת והמאובקת, מאפשר לכל אחד מאתנו להתחבר להשראה ולחוות אותה במלוא העוצמה. הסניף הראשון יוקם בתל-אביב ובהמשך תוקם רשת בינלאומית, שתתבסס כמותג בינלאומי ייחודי. טלי דביר לבנת מנכ"לית ONE  פועלת בימים אלה במלוא המרץ, לקידום המיזם המרשים שהגתה, מוזיאון ההשראה 7/5.


השראה - פרץ אדרנלין ומעלית אל עבר שינוי


עוד מימי יוון העתיקה השראה היוותה את הבסיס ליצירה, כאשר אמנים ופילוסופים נעזרו במוזות. בעידן החדש של קידמה, אתגרים ושינויים, ההתחברות למקורות ההשראה עוזרת לנו למצוא את הייעוד והייחוד שלנו.

המושג השראה, להבדיל מחלומות שהם בגדר פנטזיה, מהווה מקור לכוח, הנעה, צמיחה והגשמה. בימים אלה אני פועלת לארגון יום ההשראה הבינלאומי שייערך ב-7/5/2019 ברחבי הארץ ובהמשך גם מעבר לים. יום זה מאפשר לכולנו לעצור לרגע את מרוץ החיים המטורף, להירגע ולהתחבר למקורות ההשראה שלנו

מוזיאון ההשראה 7/5 הנקרא על שם יום ההשראה הבינלאומי שחל ב-7.5, הוא המקום בו אנחנו יכולים לשחרר מחשבות ישנות ולייצר חוויה. בניגוד למוזיאון הקלאסי אליו אנו מגיעים כצופים פאסיביים בסביבה שקטה, בה אסור לגעת בכלום, כאן כל אחד מאתנו עובר מסע ומשתלב ביצירה באופן אקטיבי ומעורר חשיבה.


איך תראה הפלטפורמה החדשה?

במוזיאון הקלאסי, קיים כבר מאות שנים מבנה קבוע של חדרים וקומות עם מעבר פאסיבי בין המיצגים. המבנה של מוזיאון ההשראה, מאתגר את המציאות הקיימת ומאפשר חשיבה חדשה עם מיצגי אמנות אינטראקטיבית, חדשנית פעילה ומערבת. המבנה הדינמי מבוסס על חמש זירות, המקבילות לחמשת האצבעות. בכל זירה המבקר עובר חוויה הוליסטית, מעצימה ומעוררת.


חמשת הזירות של מוזיאון ההשראה

1. זירת ההפתעה – חיוך ועוצמה

המבקרים נכנסים דרך מסדרון, המסמל את המעבר בין הכאוס בחוץ ליצירה בפנים. במסדרון הם חווים מסלול מכשולים משחרר ומפתיע, משחקים משעשעים של אור וחושך, רוח מעיפה מלמטה, שקי אגרוף התלויים מהתקרה ועוד שלל הפתעות מעוררות חושים, הגורמות לתחושת שחרור.

2. לשינה יש כוח. תעצרו רגע.

הזירה השנייה הממוקמת ביציאה מהמסדרון המבקרים מגיעים לאולם בו הקירות והרצפה עשויים ממסכי ענק, המקרינים נופים מתחלפים. ברחבי האולם מפוזרות ביצים שקופות, חלקן ענקיות, חלקן קטנות לילדים, אחרות שוכבות או תלויות כמו נדנדות. לביצים דפנות כפולות שקופות המכילות שלל עולמות יצירתיים ומהפנטים כדוגמת: אקווריום עם דגים, שמן צבעוני, דפי ממו צהובים מקומטים מעופפים או חול ורוח. המבקרים מתיישבים בביצה לבחירתם המדמה תחושה עוברית וחווים שלווה ורוגע. פסק הזמן מאפשר צבירת כוחות, בדיוק כמו ההפוגות שאנחנו עושים בחיים.


מוזיאון ההשראה חיבור לאומנות ברוח הקידמה

3. זירת הגלריה

הזירה מורכבת ממסכים עם תערוכות המתחלפות בהתאם לקהל. מבקרים מחברת הייטק יראו תערוכה שונה מזו של קבוצת ילדי בית ספר.

הפלטפורמה מאפשרת חופש ופריצת גבולות בהצגת תערוכות, חשיבה חדשה, מוביליות ובידול. בדומה לרשתות החברתיות, בפלטפורמה זו אין מגבלות של זמן ומקום כך שאוצר התערוכה יכול להציג עבודות שעה אחרי שאמן בסן פרנסיסקו סיים ליצור אותה.


4. תכירו, זה המוח.

בזירה זו מבנה בצורת מוח בעל 6-7 מפלסים, המייצגים חשיבה מסתעפת.

הזירה מורכבת משלושה ממדים: שטף היצירה,  גמישות ומקוריות, והמיימד השלישי: תשובות מרובות או אלטרנטיבות מתוך המידע הקיים.

הפעילויות בשלושת הממדים כוללות: שאלות טריוויה, טרמפולינות ענק, פאזל ממוחשב, תמונות, שירים, מסכים בהם אנשים קיימים ובדיוניים מספרים איך הם מזמנים השראה ועוד.

הרעיון מאחורי זירת זו הוא שניתן לאמן את שרירי המוח, בדיוק כמו שאנו מאמנים את שרירי הגוף. הילדים ימשכו לפעילות מסוימת, המבוגרים לאחרת והמשותף לכולם הוא שהם מקבלים כלים, זריקת עידוד ושטף אדרנלין, למימוש הרעיונות שלהם. בכל תחום שהוא: השף חושב על רעיון למנה מיוחדת, המורה על רעיון יצירתי לשיעור והילדה על נושא חדש לציור.



טלי דביר לבנת, יזמת מוזיאון ההשראה ויום ההשראה הבינלאומי

5. בזירה החמישית תפגשו את הדבר שמעורר השראה יותר מכל.


בזירה האחרונה, המבקרים נכנסים לחלל העגול ובו חמש דלתות א-סימטריות שמאחורי כל אחת מהן מתגלה מסך וידיאו ארט. בכל מסך אישיות אחרת ומתחלפת, נואמת במשך 75 שניות על תהליך היצירה ועל מקורות ההשראה שלה.


הדבר שמעורר השראה יותר מכל הוא - אנשים. הדמויות המגיעות מעולמות שונים, מקנות למבקרים כלים פרקטיים שניתן ללמוד מהם. הדמויות מנגישות למבקר את הדרך והוא יוצא עם תובנות חדשות, התלהבות ואנרגיה שמובילה אותו לעשיה. השראה היא מעל לכל תוצאה - מה אני עושה עם הכלים שקיבלתי.


רוצים להצטרף למיזם ההשראה? תגידו "אני!"


בימים אלה הושק אתר יום ההשראה. קיבלנו כבר פניות רבות ממנהלי מוזיאונים, אוצרים, דיקנים של מכללות, חוקרים, מורים ועוד רבים שההשראה קרובה לליבם. כמו כן, זכינו לתרומות נדיבות מאנשים שזיהו את החדשנות והאפשרויות הגלומות במיזם המרתק של המוזיאון.




את מי אנחנו מחפשים ליום ההשראה?

  • חלוצים שההשראה קרובה לליבם, הרוצים לקחת חלק, ליזום ולקדם.

  • יוצרים המעוניינים להציג באתר יום ההשראה, מוזמנים לשלוח לינק לתיק עבודות.

תרומה למוזיאון ההשראה 7/5

  • נדבנים  פרטיים או גופים הרוצים לשבור מוסכמות, לפרוץ את הגבולות של הפלטפורמות הקיימות, ומעוניינים לתרום או לגייס תרומות למוזיאון ההשראה.

נשמח לתאם עמכם פגישה להצגת האפשרויות להשתתפות, תרומה ותמיכה:


"כאשר ההשראה לא באה אליי, אני יוצא ופוגש אותה בחצי הדרך".

זיגמונד פרויד

bottom of page