top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

מלון איילנד | אי של שפיות והשראה


העיר נתניה הפכה להיות אי של שקט בתוך מדינת ישראל שנמצאת במלחמה כבר כמה חודשים. הרחובות שקטים, ללא אזעקות צבע אדום, ורצועת החוף נותנת תחושה פסטורלית ורגועה ומאפשרת להתנתק לרגע מהמציאות. זו גם הסיבה מדוע רבים מהעסקים בנתניה נרתמו למאמץ המלחמתי ובראשם המלונות איילנד ומדיטרה. רק באיילנד לבדו מתארחים כ-400 מפונים: 300 אורחים מקיבוץ עלומים שבעוטף עזה ועוד כ-100 שהם תושבי הצפון






צילום עומר ארמוני
ארז דיין | צילום עומר ארמוני
״אנחנו עוזרים באהבה״

מבהירה שרון סיידא, מנכ"לית מלון הסוויטות איילנד, "העזרה היא דבר מתבקש כשאתה נמצא בעמדה שמאפשרת לך לתת מעצמך. מלון איילנד הוא מלון חברתי והעובדים נרתמו מהרגע הראשון. כל הצוות אסף תרומות של צעצועים ובגדים למפונים, ארגנו הופעות של אמנים. כולנו בתוך זה כדי לעשות כמה שיותר טוב ולהפוך את השהייה שלהם אצלנו לנעימה. בעקבות השהייה הארוכה הוקמו גנים ופעוטונים בתוך המלון כדי לייצר כמה שאפשר מסגרת פועלת ושיגרה".











במלון איילנד כ-130 עובדים שמתפעלים 137 סוויטות ובמלון מדיטרה בוטיק הקטן יותר מועסקים כ-35 עובדים. מעל כולם מנצחת סיידא, מנכ"לית התאחדות בתי המלון בנתניה, נציגה בוועדת האימהות של הביטוח הלאומי, לשעבר יו"ר ועדת השיווק של התאחדות בתי המלון בישראל ועוד שלל תפקידים שבהם היא פעילה בהתנדבות.


צילום עומר ארמוני
"הכנסנו למלונות  מכונות כביסה ומייבשים כדי שהאנשים יכבסו לעצמם את הבגדים", מוסיפה סיידא, "הכל במטרה להציע את מקסימום הנוחות בזמן השהייה וכמובן לענות על הצורך הבסיסי של האורחים".

כמנכ"לית התאחדות בתי המלון בעיר וכאדם שבקיא בנעשה בענף המלונאות. לאן השוק הזה ילך ויתפתח אחרי המלחמה?

"ברגע שהמלחמה תיגמר כשידינו על העליונה כל ענף המלונאות יידרש לכמה חודשים של שיווק אגרסיבי כדי להחזיר את התיירים לישראל. כשהתיירות מתבטלת לוקח לה זמן לחזור, לפעמים גם פרק זמן של שנה. נצטרך לעבוד הרבה על תיירות הפנים, לשפץ את המלונות, להתחדש במלאי. כרגע המדינה מכסה את האירוח של המפונים וכשנסיים עם המלחמה כמנצחים נתפנה למצב הלא פשוט הזה".



סיידא, 51, ילידת טבריה, החלה את דרכה בענף המלונאות כמזכירת מנכ"ל מלון בעיר. משם היא עלתה במהירות במעלה הסולם הניהולי עד שהגיעה להיות המנהלת בפועל של המלון ואף ניהלה מלונות נוספים. מאוחר יותר פתחה משרד שיווק וייעוץ מלונאי כשמאחוריה ניסיון של למעלה מ-20 שנה בענף. עוד דבר שמייחד אותה זו האהבה שלה לאומנות.



"אני מאוד אוהבת פסלים, תמונות, קונה מעט ואוספת"

מגלה סיידא, "זו אהבה שפיתחתי ברמה האישית. כשהגעתי לראשונה למלון איילנד התחלתי להביא אליו תערוכות. התערוכה הראשונה היתה של אייל גפן, צייר מוכשר ביותר. אחר כך הצגנו עבודות של מנשה קדישמן ושל האמניות חני בוזגלו וענת בן עזרא. בלובי המלון עדיין מוצגות עבודות שלה ובשטחים הציבוריים של המלון, כדי שכולם יוכלו ליהנות מהן. כשנעבור את התקופה הקשה הזו נחדש את המלון בתערוכה אחרת, אליה יגיעו כמו תמיד כתבים וצלמים ואנשים רבים מבחוץ לפתיחה החגיגית".



איזה עוד שאיפות יש לך בתחום המלונאות?


"אני מניחה שאמשיך לנהל עוד בתי מלון. במקביל יש לי גם מיזם חדש שלי, של קולקציית מצעים ומגבות מפיצי ריח נרות וכו' עם הלוגו שלי ועם אתר חדש שתיכף יעלה לאוויר. אני עושה עוד דברים ומתפתחת במקביל לכיוונים רבים. אני לא אוהבת להישאר במקום ובוחרת תמיד לעשות רק את מה שאני אוהבת. אני מודה לאלוהים שיש לי את היכולת לבחור ולהמשיך לעבוד במה שאני אוהבת. זה לא מובן מאליו. בנימה אישית ואופטימית אני מאחלת לכולנו ימים של אחדות, של אהבת חינם ושל חזרה הביתה, ושיבוא שלום בינינו".






bottom of page