top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

עיצוב פנים ייחודי שאינו "קופי פייסט"

מעצבת הפנים צביה בודנר יוצרת עיצובים ייחודיים ושונים, שאינם מבוססים על טרנדים חולפים. הניסיון הרב שצברה ב-35 שנות עבודתה, בשילוב החיפוש אחר אתגרים והתעדכנות בחידושים האחרונים בתחום, הפכו אותה למעצבת מובילה המשמשת בהתנדבות כמנטורית למעצבות מתחילות.

מה הרקע המקצועי שלך בתחום?


"כשרציתי ללמוד עיצוב פנים, בסוף שנות ה-70, התחום לא היה מוכר עדיין והאדריכלים שמשו גם מעצבי פנים. למדתי אדריכלות בירושלים ובהמשך הצטרפתי למחזור הראשון ללימודי עיצוב פנים במכון "אורט".

לאחר סיום לימודי, עבדתי ב"בית הכחול" - מרכז ייחודי אותו יזם המהנדס משה ישי ז"ל, במסגרתו ניתנו שירותי פרילנס שונים בתחומי הבנייה והעיצוב. לאחר פירוק המיזם, משה עודד אותי לצאת לדרך עצמאית ועזר לי רבות בכך. בשנת 1985 הקמתי בירושלים את משרד שלי המספק שירותי עיצוב פנים למגזר הפרטי, המסחרי והציבורי."

מה הם הפרויקטים בהם מתמחה המשרד?

"הפרויקטים כוללים: דירות, בתים פרטיים, בתי יוקרה, רשתות אופטיקה, מזון, ביגוד, מרפאות, בתי חולים, משרדי עו"ד, בתי כנסת, קניונים ועוד.

רבים מלקוחותיי הם תושבי חוץ שרכשו דירות להשקעה בארץ ואני מעצבת עבורם את בתיהם בארץ ולעתים גם בחו"ל. "




מה מייחד את השירות שלך?


אני קשובה ללקוח ולרצונות שלו - מעצבי פנים רבים מנסים לכפות את הטעם והסגנון שלהם על הלקוח, במקום להבין מה הוא רוצה וצריך.

לדוגמה, פנתה אלי לקוחה לעיצוב חדר השינה שלה לאחר שמעצבת מסוימת עיצבה לה את הסלון והיא לא הייתה מרוצה מהתוצאה. העיצוב לא התאים לה משום בחינה והיא פשוט נכנעה לתכתיבים של המעצבת. לאחר שעיצבתי לה את חדר השינה, אותה לקוחה התלהבה מאוד מהתוצאה וביקשה שאעצב לה מחדש גם את הסלון, למרות שבעיצובו הקודם הושקעו 120 אלף ₪.


מקצועיות וניסיון - הרקע שלי בתחום האדריכלות, בשילוב הניסיון העצום שרכשתי ב-35 שנות עבודתי כמעצבת פנים, מקנים לי יתרון עצום.


חדשנות - חשוב לי לא להישאר מאחור ולהתקדם כל הזמן. לכן אני מתעדכנת בכל החידושים הרעיוניים והטכנולוגיים בתחום."

אילו טיפים תוכלי לתת למעצבות מתחילות?

"מעצבות פנים רבות ממהרות להקים עסק עצמאי, למרות שאין להן די ידע וניסיון בתחום. אני עוזרת לאותן מעצבות מתחילות להצליח בתחום, מייעצת ומלווה, בהתנדבות ובשמחה רבה.


כמה טיפים בתחום העיצוב:

ראשית, חשוב לשים דגש על הצד הפונקציונלי ולא רק על הנראות.

מבחינת הסגנון העיצובי, ישנם לקוחות שלא יודעים מה הם אוהבים. במקרים כאלה צריך לעזור להם ולנווט אותם - לברר מה הם אוהבים, למה הם מתחברים יותר ולמה פחות. היום, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ניתן לתקשר מול הלקוחות בקלות: לשלוח להם צילומים של מוצרים כדי לברר אם הכיוון נכון ולערוך הדמיות הממחישות להם את התוצר הסופי."


מה הם ההיבטים שאת הכי אוהבת בעבודה שלך?

"אני אוהבת את היכולת ליצור יש מאין. אצלי לא תמצאו עיצובים של "קופי פייסט" או כאלו הנענים לטרנדים חולפים. אני מחפשת אתגרים ואוהבת ליצור עיצובים ייחודיים ושונים, שלא רואים במקומות אחרים. למשל, במקום לקנות מנורה בחנות אעדיף לייצר אותה ובכל מה שקשור לנגרות, אני לא מסתפקת בסטנדרט ופונה לתוצרים מורכבים.

אני אוהבת ללמוד כל הזמן, להכיר מוצרים חדשים, לצאת לתערוכות בחו"ל ולשאוב מהן השראה."


 

מוזמנים לבקר באתר: www.tziviadesign.com



bottom of page