top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

ציפי שחרור סופרת ומשוררת מוערכת, חברת קהילה יום ההשראה ושגרירה מיום היווסדה

משתפות.ים בכמה מילים מתוך נאומה של ציפי ביום ההשראה הבינלאומי:



לפני מספר שנים הקימה אגודת המשוררים באנגליה קבוצת תחומי עניין בנושא בריאות, ריפוי והתפתחות אישית, שהורכבה מחוקרים, רופאים, אנשי אקדמיה וסופרים, שמטרתה לקדם את הרעיון שרופאים כלליים ירשמו כתיבה יוצרת במקום כדורים, לאותם אנשים הפונים לעזרה בשל מצוקה נפשית או חולי גופני הנגרמים בעטיה.


מאמר שפורסם בבריטניה, בכתב עת ספרותי ,מעלה על נס את כוחה המרפא של הכתיבה. את ספרי ה37 שיריפוי- כוחה המרפא של השירה. מכיל 151 שירי ריפוי.




תודה לטלי היזמת על שייסדה את היום החשוב הזה, אדבר בשבחה של טלי המדהימה. טלי דביר לבנת משוררת יוצרת מנכ״לית משרד הפרסום One יוזמת ובעלת חזון, ומי שיזמה לפני ארבע שנים את יום ההשראה הבינלאומי. התמזל מזלי לצעוד עימה בשבילי ההשראה הזאת מראשיתה כעורכת אנתולוגיות השירה .

לפני מספר ימים אמרתי לטלי, טלי ראי לאן הגעת תוך 4 שנים דמייני לך לאן תנסקי ותמריאי בעוד 10 שנים. את תעשי משהו שעושים רק אנשים גדולים - תשאירי אחריך מורשת לעולם.


הערב אנו משיקים יחד עם כל המוזות המולטי דיסציפלינאריים של יום ההשראה הבינלאומי את קפסולה השירה שהפכה שם דבר בשדה השירה העברית.



במשך כעשור ערכתי את כתב העת מאזניים מטעם אגודת הסופרים, צברתי לאורך אותן שנים ואף לפני וגם בשנים שאחרי, קילומטרים רבים של עריכת שירה וספרות בכלל. אני מודה שהאנתולוגיות ליום ההשראה מסבות לי שמחה. וחדוות יצירה אף רבה יותר.

משוררים רבים המשתתפים באסופת השירים יושבים באולם ואני שמחה לראותם. השירים הגיעו אלינו בעקבות קול קורא שהפצנו משך מס חודשים והם עתה כמו קרונות ארוכים נוסעים מעבר אל עתיד.

שהשירה מקדמת דנן היא ערס התרבות, ומראשונות המוזות, ועל כן כל אסופה שאנו מצרפים שנה אחר שנה אל פנטיאון השירה, הופכת נכס צאן ברזל לשפה ולתרבות. והקורא המצטרף אל שיירת השירה, מתמלא תעצומות נפש, בפוגשו בדרך גם את הילד הפנימי, וכפי שכותב המשורר הבריטי ווילאם וודסוורד, "הילד הוא אבי האיש".



כוחה המרפא של הכתיבה הוא התרפיה המשחררת המאפשרת להרים את המסך המסתיר את המתרחש בתוך התת-מודע שלנו, להזרים את התודעה ביתר קלות, ולפרוש אותה,

או כפי שכתבה המשוררת יונה וולך - "תת הכרתי נפתחת כמו מניפה"


וכמו יונה וולך גם המשוררים המשתתפים בקפסולת השירה מצאו בשירה שלווה מרפאת אמיצה וכה נוכחת. ועשרות רבות של שירים הציפו את המערכת, וטלי דביר לבנת יוזמת יום ההשראה הבינלאומי ואנוכי העורכת,

אספנו אותם באהבה כאסוף הציפור את גוזליה.


והרי הם לפניכם בקפסולת השירים השנתית הרביעית, מאז הוקם יום ההשראה הבינלאומי הפוסע בצעדי ענק אל העתיד כחלק מהתחדשות גלובלית בכל תחומי חיינו - באמנות, בטכנולוגיה, במיחזור וקיימות, בתקשורת, בהייטק, בשיפור תנאי חיינו על פני כדור הארץ ההולך בד בד עם התעלות הרוח והאחדות האנושית אל עולם טוב יותר.

ואני רוצה להאמין כי גם לשירה הישראלית מקום של כבוד בהנעת האנושות אל העידן המיוחל.
bottom of page