top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

תנו לגדול בשקט | עצות לגידול צמחים בגינה, במרפסת ובבית

מי מאיתנו לא רוצה להכניס קצת ירוק לבית, מעדן החלון בדירה, עד למרפסת או הגינה. ביקשנו מבלוריה ממייסדי משתלת פאר המקצועית את הטיפים הטובים ביותר בכל הנוגע לבחירת הצמחייה וגידול מוצלח.




משתלת פאר הממוקמת במרכז הארץ, פאתי הרצליה הינה משתלה שורשית, עומר ונועם הם דור שלישי המנהל את המשתלה ששומרת על מקצועיות ואיכות הצמחייה לאורך זמן, בעלת שליטה וידע רב בכל תחום הגינון והעיצוב.

בלוריה ממייסדי משתלת פאר מספרת לנו שהמשתלה שמה דגש על חווית הרכישה עצמה ועל הדרך אותה עובר הלקוח בתהליך הקנייה, אומרת בלוריה "ההרגשה בביקור אצלנו היא כמו טיול בין מגוון צמחים, מעצי נוי ועד שיחים, מהכלאת פרחים משלל ארצות ועד פרחים מקומיים ארצ-ישראליים, חוויה לכל אחד...".



מה השירותים הניתנים במשתלת פאר?

אנו נותנים שירות בכל התחומים - ייעוץ לעיצוב ותכנון הקמת גינה, ייעוץ לגידול נכון וטיפים לשמירה ארוכת טווח על הצמחייה בבית הלקוח. אנו מייעצים ללקוחות פרטיים המעוניינים להקים את גינתם מאפס, לאלו שרוצים לשדרג את הקיים וכן גם לאנשי מקצוע בתחום אדריכלות נוף וגננות. בין היתר אנו נותנים מענה גם לאירועים, ניתן לעצב את האירוע שלכם בעזרת צמחי נוי או פרחים המותאמים למהותו של האירוע.




מהו סיפור האנשים שמאחוריה?

אני ממייסדי המשתלה, משמרת ומתחזקת את היסודות החזקים עליהם גדלתי. המקצועיות שרכשתי מסבותיי בכל חמישים שנות הפעילות של משתלת פאר באים לידי ביטוי גם כיום כשהדור השלישי מפעיל את המשתלה לצד השינוים והחידושים של העולם המודרני המשתנה מעת לעת. הלקוחות שלנו מגיעים ונשארים בגלל השירות והייעוץ המקצועי, ההתייחסות האישית שלנו לכל אדם המגיע למשתלה. אנחנו סבלניים ומלמדים, האדם שנכנס למשתלה השכיל ולמד בנושא צמחיה. בלוריה מדגישה "רמת השירות והאכפתיות גבוהה ואיתה גם רמת העיצוב והאסתטיקה במקום".

המסר של בלוריה לקוראים - "צמחייה דורשת תכנון חכם לטווח הארוך. התייחסו לצמחיה כמו ליצור חי ועם טיפול נכון חיי הצמח יהיו ארוכים והתשואה תהיה נהדרת.."



ביקשתי מבלוריה להסביר את השוני בבחירת צמחים לדירה, למרפסת או לגינה? ומה הייתה ממליצה לי לשתול בכל אחד מהמקומות ? בלוריה הסבירה לי שיש להבין כי לכל אחד מהמקומות תכונות שונות ולכן יש להתייחס לאזור בצורה שונה וייחודית לו וזאת לפי ארבעה משתנים, בראש ובראשונה המיקום, החשיפה לאור ושמש, צורת ההשקייה, והעיצוב הרצוי.







טיפים לכל בית

דירה היא מקום מוצל וקטן יותר בדרך כלל ולכן נשתול בדירה צמחים שלא דורשים חשיפה גבוהה וישירה לשמש ולאור בגודל קטן עד בינוני, לדוגמא מסוג אריקה, זמיה, או קיסוסים וסוקלנטים שיכולים להשתלב נהדר בחלל הבית. על עדן החלון עציצי עשבי תיבול קטנים ומגוונים יכולים להוסיף לכל דירה פינה נחמדה וירוקה.





מרפסת או בשם המקצועי חצי צל, לרוב חשופה יחסית לשמש ולכן מומלץ לשתול צמחים כמו דקלים בינוניים, קמליות או פרחים בהתאם לעונה כמו פטוניות ורקפות, גם כאן עציצי עשבי תיבול יכול להשתלב נהדר. יש לקחת בחשבון את גודל המרפסת והאם נרצה להסתיר חלקים ממנה, בנוסף לשאלה מהם האלמנטים האחרים שאנו רוצים לשלב בה כמו פינת ישיבה או ערסל.


ולמי שהתמזל מזלו ובימים אלו יכול לצאת לגינה הרי זה משובח. בגינה נעבוד בדרך כלל בכללים שונים מאשר בתוך הבית שכן רוב הגינות חשופות מאוד לשמש. בלוריה ממליצה לקחת בחשבון את גודל הגינה, לבדוק מהן השעות בהן השמש חזקה ומהן השעות בהן יש צל וכמובן אילו עוד אלמנטים נרצה לשלב בגינה (שולחן, פינת ישיבה, מנגל וכו…).

בגינה נשלב צמחים בינוניים עד גדולים. לדוגמת צמחי בוגנוויליה או עצי פרי כמו לימון, תפוז וקלמנטינה.

חשוב לעצב את הגינה בצורה מיטבית וחסכונית ככה שגם תנאי הקרקע יהיו נכונים, גם הגינה תראה אסתטית וגם שתהיה חשיבה אקולוגית, משמע השקייה נכונה ללא בזבוז עודף של מים.




בלוריה שמה דגש על כמה טיפים חשובים שעל כל אדם המגדל צמח צריך לדעת -


השקייה - השקייה דורשת חשיבה כך אומרת בלוריה, יש להשקות כל צמח לפי ההוראות ובשימוש במחשב השקייה יש לבצע תכנות בקיץ ותכנות בחורף בשל הפערים במזג האוויר וכמות המשקעים.


דישון - דישון הוא אינו כלל חובה לכל צמח, אך במידת הצורך קיימים אצלנו במשתלת פאר חומרי דישון מסוגים שונים איתם יש לדשן אחת לחודש.



מה מקור ההשראה שלך?

ההשראה שלי מתחילה בחזון: לפני הכל ליצור באמצעות המשתלה עולם פורח ושוקק צבעים בכל גינה של כל אדם מאיתנו, ללמד את הלקוחות כדי שלאחר מכן יהנו מהצמחיה והעיסוק בגינון.


הייחודיות שלנו ב״משתלת פאר״ הינה שהמשתלה מהווה בית שני לכל לקוחותינו, יש לקוחות שבמשך שנים בכל יום שישי מגיעים למשתלה, קונים פרחים לקראת שבת כדי לקשט את הבית. ישנה מסירות ואוזן קשבת, יש שיגידו תחושה של משפחה.






 


שדרות מנחם בגין 112 הרצליה

מימין לתחנת הדלק סונול

050-5339244








bottom of page