top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

מבית יצחק לתערוכת אמנות הגדולה בעולם בניו-יורק | מירה זימן

האמנית מירה זימן ממושב בית יצחק, מתארת את תהליך היצירה שלה כמסע הנובע מתוך כוח פנימי, שאין לדעת לאן יוביל. עבודות השמן הייחודיות שלה, המגלמות עולם צבעוני עשיר בהשראת נופים קסומים, זוכות להצלחה מעבר לים. בקרוב תשתתף בתערוכת האמנות ArtExpo בניו יורק, הנחשבת לגדולה בעולם ומכאן השמיים הם הגבול גם ב"תקופת הקורונה".


מרייקי מאסטר לאמנית

"לצד היותי אמנית אני גם רייקי מאסטר ובמשך 19 שנים עסקתי בתחום הרפואה האלטרנטיבית. אני מציירת מגיל ארבע ובמשך שנים ציירתי להנאתי בביתי, ללא שאיפות להתפרסם. בהמשך למדתי ציור ואמנות במשך שש שנים.

נקודת המפנה החלה לפני שש שנים, כאשר הגיעו אלי אוצרות אמנות אשר תהו עד מתי "אתחבא" בבית עם הציורים שלי. "איך תתפרסמי?" הן שאלו. עניתי להן שאני רוצה להישאר אנונימית וטוב לי ככה. לאחר שכנועים הן חיברו אותי לקבוצת אמניות ויחד איתן הצגתי את עבודותיי בתערוכה, בגלריית ה"אגם" המדהימה ברעננה. שתיים מתמונות שהצגתי בערוכה נוצרו בהשראת מלחמת צוק איתן.

להפתעתי, בסיום התערוכה שנמשכה שבועיים, הייתי היחידה שמכרה מציוריה. ההישג הזה וההכרה ביכולותיי, דחפו אותי להמשיך הלאה ומאז הצגתי בתערוכות במקומות רבים בארץ ומעבר לים."






"כשאני מציירת אני יוצאת למעין מסע רוחני עוצמתי בו אני מתחילה בכיוון מסוים ובהמשך אני מביעה את עצמי מתוך דחף של רגע, מונעת על ידי ישות אחרת המנחה ומובילה אותי."







מה מעורר בך השראה ליצירה?

"כשאני מציירת אני יוצאת למעין מסע רוחני עוצמתי בו אני מתחילה בכיוון מסוים ובהמשך אני מביעה את עצמי מתוך דחף של רגע, מונעת על ידי ישות אחרת המנחה ומובילה אותי.

אני שואבת המון השראה מהטבע, בעיקר מהנופים הקסומים במדינות הרבות בהן אני מטיילת ברחבי העולם כולל מקומות רבים באירופה ואתרים אקזוטיים בניו זילנד וסיישל. אני מצלמת את הנופים בלי סוף ולפני תחילת העבודה אני מדביקה את התמונות על הקיר כמקור השראה. זוהי טכניקה שהתפתחה אצלי רק בשנים האחרונות.

בארץ אני אוהבת לצייר פרחי בר בחורף ובתקופה האחרונה אני מציירת עופות מיוחדים, אותם אנו מגדלים במשק שלנו בבית יצחק. נושא ציור נוסף האהוב עלי הוא אנשים אותם אני מציירת לפי תמונות וללא מודל, בהשראת אמנים כמו גוסטב קלימט."



כיצד החלה הפריצה שלך מעבר לים?

"הפריצה שלי לחו"ל החלה בעקבות החשיפה ליצירותיי באינסטגרם ובפייסבוק. בנוסף, חברתי לחברת אוצרות אמנות גדולה באנגליה המקדמת אותי ומדי שנה הם מוציאים ספר מהודר הכולל גם את היצירות שלי.

הצגתי בביאנלה בפירנצה ובמקומות נוספים באירופה. כיום אני עובדת עם גלריית Agora Gallery NY הנחשבת בניו יורק ובתום התקופה הזו כשסדר היום יחזור לנורמלי, יוצגו ארבע תמונות שלי בתערוכת האמנות הגדולה בעולם ה-Art Expo בניו יורק. זה הישג מרשים ומרגש שאני מאוד גאה בו."

כלל התערוכות עברו לאינטרנט בשל המגבלות, גלרייה וירטואלית בניו יורק מציגה את עבודותיי כאשר אני משמרת את הקשר עם הגלרייה הגדולה בניו יורק שעיקר עבודתה עם גורמים שונים באירופה, בתי מלון וגופים נוספים כמו אספנים, מוזאונים ואוהבי אמנות להם הם חושפים את היצירות בארה"ב ובאירופה.

המוזה בזמן קורונה, תהליך היצירה בעת נגיף עולמי מעל חצי שנה. מהי השראה "תחת מגבלות"?

"מציאות מורכבת בהחלט המשפיעה לא אחת על מצב הרוח ובעקבותיה גם על היצירה. לעיתים חשה שאני נתקעת וחוזרת אחורה לעבר, כמאין תחושת חידלון של "אינני יודעת לצייר" והתוצאות בעיני הביקורתיות בהתאם, למרות שלמרבה הפלא הן מוצאות חן בעיני הקהל סביב. כשאני מבינה שנסחפתי בשנית לכאוס הזה, מגיע שלב של המדיטציות וההתנתקות מכלי תקשורת. נכנסת לפנימיות ולשלווה ומשם פורצת עם משהו מרענן המהווה תחליף לטיולים הכל-כך חסרים לי בעולם ובארץ בפרט."



במבט קדימה

"אני מרגישה סיפוק רב מהפריחה שלי בתחום ומהיכולת שלי לעסוק במה שמהווה חלק ממני מאז ומתמיד. התכנון הוא להמשיך לנסוק קדימה, בעיקר מעבר לים… אך כמו כל אמן התהייה העיקרית היא לגבי רכישת תמונות נוספות, כשאנשים מגיעים לפת לחם הכל הופך למינורי. ישנם מתעניינים רבים המעוניינים לרכוש את עבודותי ומתקשים לעמוד במחירים. משתדלת בתקופה כזו לבוא לקראת הלקוח כשחשוב לי מעל הכל שליצירותיי (שהן כמו ילדים בעבורי) ימצא בית חם ומעריך."






טיפ ממני - אופטימיות

"השתדלו להמעיט בהקשבה לתקשורת הזורעת בנו המון פחד ובהלה. יש לאפשר לעצמנו להיכנס לשקט הפנימי שלנו, לעשות מדיטציות ,ללמוד לנשום נכון, לעסוק בספורט באויר הפתוח. אם מתאפשר לצאת לטבע הסמוך לבית, לקרוא ספרים הנעימים ולצפות בסרטים קלילים העושים טוב על הלב והנשמה. ובעיקר לשמור על ה"שפיות" לא להכנס לפינות של פחדים וחרדות , להאמין שהקורונה הגיעה לכאן כדי להוציא אותנו מהמטריקס לעולם יפה וטוב יותר, להיות אופטימיים".









"הצגתי בביאנלה בפירנצה ובמקומות נוספים באירופה. בקרוב אני עומדת לחתום על חוזה עם גלריה בארה"ב ובאוקטובר יוצגו ארבע תמונות שלי בתערוכת האמנות הגדולה בעולם

ה-Art Expo בניו יורק. זה הישג מרשים ומרגש שאני מאוד גאה בו."












תערוכות

הצגתי בתערוכות במקומות רבים בארץ, כולל תערוכת יחיד באופרה הישראלית

הצגתי במשך שנתיים בתערוכות בציריך, שוויץ, יוון, ווינה, איטליה ולאחרונה גם בארה"ב ובגלריה ביוון.

לינק לגלריה ביוון : https://www.alesarte.com/SEEMANN-MIRA.php

כיום ישנה גלריה וירטואלית המציגה את עבודותיי בארה''ב ואירופה.


ספרים ואתרים המציגים את עבודותיי:

Agora Gallery NY

The First Art Berliner Book

Contemporary Art Curator

אמנות מהלב

אמנים ישראלים 2019-2020

אתר האמנות מאסטרפיס





מירה זימן

052-6254459

mirasee121@gmail.com





אם מעניין אתכם לשמוע פרטים, להצטרף לקהילת ההשראה, לפרסם, לסייע או לקחת חלק ביוזמה מרתקת זו תגידו: אני, מלאו פרטים ונחזור אליכם 

Thanks! Message sent.

© 2024 by one adv.    tel: 03-5613336  

bottom of page