top of page
  • תמונת הסופר/תאבי יופה

איריס קונפינו | נשימה לנשמה

כאשר אנו נושמים, גופנו יודע לנתב את החמצן לכל הגוף בעזרת ההמוגלובין. במצבים מסויימים פוחתת יכולתו של הגוף לבצע את תפקידו בצורה הטובה ביותר (כשאנחנו לא נושמים כמו שצריך, כשהנשימה רדודה  – על אחת כמה וכמה אחרי אירועי ה-7.10) התוצאה היא מחסור בחמצן בחלק מהרקמות. "הגוף שלנו לא יכול לחיות בלי חמצן", אומרת איריס קונפינו, "ובלי מספיק חמצן אנחנו פשוט יוצאים מאיזון".


צילום לילך תוינה

איריס קונפינו היא מטפלת רגשית, מומחית בשיטת "נשימה מעגלית" עם 25 שנות ניסיון בתחום הטיפול ההתנהגותי, טיפול יחידני ובקבוצות. היא גם מרצה בתחומי העצמה ומעבירה סדנאות. בגיל 39 עזבה את עבודתה והחליטה שזה התחום שבו היא רוצה להשקיע את שארית חייה.








"המדינה כולה בטראומה, וככל שאנחנו נושמים פחות, עוצרים את הנשימה, או נושמים באופן רדוד לא נכנס מספיק חמצן", מסבירה קונפינו, "ובדיוק בנקודה הזו נכנס לתמונה השימוש בתא לחץ. הטיפול בתא מומלץ במקרים בהם רמת החמצן בדם נמוכה. הטיפול מנצל שני עקרונות פיזיקליים – מספר מולקולות החמצן באוויר גדל ומסיסות החמצן בדם גדלה. בזכות הלחץ שבתא החמצן שאנחנו נושמים מתמוסס בנוזלים של הגוף, ואז הוא נכנס לרוויה והאנדורפינים מתחילים לפעול".


הגישה של קונפינו מדגישה את היכולת של הגוף לרפא את עצמו, והטיפול מאיץ את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף.



מה קורה לאנשים שנכנסים לתא הלחץ שאת מפעילה?


"אנשים נכנסים לרווחה ופשוט נרדמים. הגוף כל כך נרגע וכך מתחיל תהליך הריפוי. המוח מקבל חמצן ואז מתחיל ליצור קישוריות חדשות במוח והבנה שהטיפול הוא קצת אחרת ממה שהם היו רגילים אליו עד עתה".

איריס קונפינו היא היחידה בעולם לדבריה שמטפלת בתוך תא הלחץ בקליניקה. בניגוד לתאי לחץ פרטיים אחרים שיכולים לאכלס לרוב אדם אחד, התא שהיא מפעילה יכול לאכלס שניים. לכן קונפינו מוצאת את עצמה שם, במידת הצורך, עם מטופליה.








"תא לחץ נמצא כמועיל במקרים של כאב כרוני, תשישות או עייפות כרונית", מסכמת קונפינו, "האדם נכנס ומקבל דחיפה חזקה של אנרגיה לתחילת העבודה. גם טיפול בהפרעות קשב וריכוז מגיל 10, לצד עזרה בהתמודדות עם פוסט טראומה, הם מהיתרונות של תא הלחץ. טיפול בחרדות, בפחדים, בריפוי פצעים סוכרתיים, פצעי ספורט. אני מובילה את הלקוחות לגעת בשורש הבעיה בטיפול, ויוצרת קישוריות חדשות במוח שמעודדות את התהליך. הטיפול אורך שעה וחצי יחד איתי וזה קסם. פשוט קסם. אני מלמדת את האנשים לנשום ועוזרת לפתור בעיות שונות.הנשימה היא המפתח לריפוי. זה פשוט חלום שמתגשם עבורי אחרי שחוויתי בעצמי כמה טיפול בתא לחץ יכול לשנות חיים".




bottom of page