top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

אמיר פרידברג / ליווי עסקי

אמיר פרידברג, שמתמחה בליווי עסקי וניהול כספים לעסקים קטנים ובינוניים, סלל את דרכו המקצועית דרך תפקידים בכירים במערכת הבנקאית לאחר לימודי מנהל עסקים במונטריאול שבקנדה. מאז שפתח את " ניהול נכון" לפני כ 20 שנה, הוא עוסק בליווי עסקים בתחום הפיננסי, ובנוסף גיוסי אשראי מקרנות ייעודיות, עבודות של אבחון כלכלי לחברות וטיפול בתחום הסחר הבינלאומי של עסקים.

על תחילת הדרך

"עם סיום לימודי מנהל עסקים במונטריאול שבקנדה, עבדתי בבנק לאומי בחטיבה העסקית ולאחר 7 שנים, בהן שימשתי גם כמנהל ענף, נשלחתי לנהל את בנק לאומי שבקנדה למשך 4 שנים, שם גם צברתי ניסיון בתחום הבנקאות הבינלאומית. לאחר פרישתי מהמערכת הבנקאית ולאחר תקופה של 3 שנים כמנכ"ל של חברה בתחום אביזרי בטיחות לכביש ולרכב, החלטתי כי יש לי מספיק ידע, ניסיון מקצועי ועיתוי נכון בכדי לצאת לדרך עצמאית, ולהגשים את עצמי. את " ניהול נכון" הקמתי כמלווה ויועץ לעסקים, וכמנהל כספים במיקור חוץ לעסקים קטנים ובינוניים.


מה כוללים תפקידיך המגוונים?

"ניהול נכון" ואני בראשה פועלת למעשה בשלושה תחומים. התחום העיקרי הוא ניהול כספים עבור אותם עסקים קטנים שאין להם מנהל כספים שכיר. הערך המוסף שאני מביא הוא טיפול מקצועי בתחום הכספי של העסק, ושחרור המנהל או הבעלים לעסוק בנושאים של פיתוח העסק וניהולו.


"הערך המוסף שאני מביא הוא טיפול מקצועי בתחום הכספי של העסק, ושחרור המנהל או הבעלים לעסוק בנושאים של פיתוח העסק וניהולו. ״

בפועל, אני לוקח לאחריותי את על נושא ניהול תזרים המזומנים של העסק, עבודה מול המערכת הבנקאית, תמחורים, והגשת דוחות ניהוליים של ניתוח התוצאות ברמה חודשית, על פי חומר הגלם שמתקבל מהנהלת החשבונות וראוה החשבון.

נושא נוסף בו אני עוסק הוא ניהול הסחר הבינלאומי של חברות המבקשות לייבא מוצרים כשאני מנהל עבורם את נושאי הניירת וכל ההתקשרות מול הספקים, טיפול בשחרור בנמל ועוד.

נושא שלישי ש"ניהול נכון" עוסקת בו הוא גיוס אשראי מהמערכת הבנקאית, מהקרן בערבות המדינה וקרנות ייעודיות אחרות.

אחד מהנושאים החשובים לי במהלך עבודתי מול חברות ועסקים היא רמת המחויבות של בעל העסק לתהליך והמוכנות שלו "לשחרר" את תחום הכספים לאיש מקצוע. במקרים רבים נתקלתי במצבים בהם בעלי העסק חשבו שיוכלו לנהל את התחום הפיננסי בכוחות עצמם, ללא ידע מקצועי מעמיק ועל חשבון זמן יקר להם בשיווק, בפיתוח העסק ובמציאת דרכים חדשות לצמיחתו.

"אחד מהנושאים החשובים לי במהלך עבודתי מול חברות ועסקים היא רמת המחויבות של בעל העסק לתהליך והמוכנות שלו "לשחרר" את תחום הכספים לאיש מקצוע. במקרים רבים נתקלתי במצבים בהם בעלי העסק חשבו שיוכלו לנהל את התחום הפיננסי בכוחות עצמם, ללא ידע מקצועי מעמיק ועל חשבון זמן יקר להם בשיווק, בפיתוח העסק ובמציאת דרכים חדשות לצמיחתו. "

מהי ההשראה שלך?

כשאני בוחן את תוצאות העשייה שלי אצל הלקוחות והצמיחה אותה אני מצליח להביא תוך שיפור בתוצאות כספיות והורדת רמת הלחץ של הבעלים.


מהי המוטיבציה שלך מידי יום?

עצם היותי חוליה חשובה במערך של מספר לא מבוטל של חברות ועסקים תוך לקיחת אחריות גדולה ושאיפה מתמדת להביאן לשיפור ולצמיחה. הרצון וההתלהבות שלי להמשיך לעסוק בתחום לא שכחה עם השנים. עבור כל עסק, אחד מהנושאים החשובים הוא ליצור בידול ולהגיב במהירות לשנויים בענף ובמשק במיוחד בזמנים אלו כשהשוק מאוד תחרותי בעולם גלובאלי.

"עבור כל עסק, אחד מהנושאים החשובים הוא ליצור בידול ולהגיב במהירות לשנויים בענף ובמשק במיוחד בזמנים אלו כשהשוק מאוד תחרותי בעולם גלובאלי."

ספר על שינוי בו חידדת מטרות והבנת מה חשוב

אני מאמין כי אם תתייחס לזמני משבר כ"שיעור" תוכל לבצע שינויים גם הגדולים ביותר, תוך למידה אישית משגיאות העבר לסלילת הדרך החדשה. הכול כמובן תלוי בך ואיך אתה מגיב לסיטואציות מורכבות.


תן עצות לאלו שבתחילת דרכם

אם בחרתם בדרך עצמאית, כדאי לדאוג "לכרית כלכלית" של הון עצמי לתקופה הראשונה כדי שתוכלו להישען עליה במקרים של "נפילות" בתחילת הדרך.

צאו לדרך עם מספיק ניסיון מקצועי ובטחון אישי.

רצוי להיעזר עם יועצים חיצוניים, שילוו אתכם בתחילת הדרך.


מהו המוטו המלווה אותך?

אם לא נשנה כיוון, כדאי שנזכר בדברי אלברט איינשטיין: "אי שפיות היא לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה"

 

לפרטים נוספים: אמיר פרידברג- ניהול נכון

nihool-nachon.co.il/ | 054-4597835 | amgk@bezeqint.net

bottom of page