top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

אשפה בקדמת הטכנולוגיה

בר פורטל רק בן 26 וכבר מנכ"ל חברה טכנולוגית. נושא איכות הסביבה חשוב לו והוא דואג שהעיר שלנו תישמר נקייה. הכירו את Genio שם שכדאי לשנן. חברה העוסקת בניטור ושינוע פסולת תוך אופטימיזציה של מערך התפעול העירוני, שימוש בפיתוחים טכנולוגיים ומתן פתרונות מתקדמים לשמירת ניקיון הערים והרשויות המקומיות ברחבי הארץ.



היסטוריה של חזון


גדלתי בבית בו תחום הניקיון והשמירה על איכות הסביבה היה מנת חלקם של סבי, כשעבד כמטאטא רחובות בשנות החמישים בעיר באופקים, מספר בר. אבא, שהחל דרכו בתחום לפני כ30 שנה, האמין כי בעתיד ניקיון הערים ינוהל טכנולוגית,

בשנת 2015 הקים את חברת Genio (בספרדית: גאון) חברה טכנולוגית העוסקת בשמירה על איכות הסביבה בערים והרשויות המקומיות.

האווירה הביתית סביב העסק המשפחתי אליה נחשפתי, ואהבתי לתחום הבקרות ופיקוח פנוי הפסולת, הביאו אותי ללמוד מנה"ס בהתמחות איכות הסביבה כשבסיומם, התחלתי לעבוד בחברה תוך מטרה להחדיר את קדמת הטכנולוגיה לתחום איכות הסביבה.



קצת על החברה


חברתנו הממוקמת בכ"ס שמה לה לחזון לפתח וליישם תהליכים ומערכות חכמות ומתקדמות עבור עיריות ורשויות מקומיות תוך מטרה על שמירת ניקיון הערים ומניעת זיהום אויר הנגרם מפליטת גזים רעילים מפסולת.

הפתרונות שפיתחנו מביאים לשיפור השירות הניתן ע"י קבלני פנוי האשפה תוך ניהול יעיל של שינוע המשאיות, פיקוח בעזרת מערכות בקרה, מצלמות וחיישנים המתריעים על מצב נפח האשפה ובקרת העובדים. בשנתיים האחרונות,


פיתחנו 2 טכנולוגיות נוספות:


הראשונה - בתחום ניקיון הרחובות באמצעות חיישנים המותקנים על עגלות הניקיון במטרה לפקח על תפוקת מערך הניקיון תוך שמירה על תנאי עבודתם, ומתן תמונת המצב בשטח, מול העיריות וקבלני האשפה.


מערכת שניה שפותחה עבור גופים כמו תאגידי מחזור, חברות לפנוי פסולת ולעיריות, מבוססת מצלמות , המותקנות ע"ג המשאיות לקבלת מידע מהימן כמה פחים נאספו, מהו נפח אשפה של כל פח ומהי תפוקת עבודתה של כל משאית.


מהי המוטיבציה שלך בעשייה היומיומית?


התמזל מזלי שאני אוהב את העבודה. אני קם כל בוקר עם סיפוק עצמי ותחושת שליחות אישית ומוטיבציה ליצור שנוי תוך רצון לשמור על איכות הסביבה ולמזער את משבר האקלים שנוצר בעולם.


השאיפה שלי להחדיר פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, לייעל את המערכות ולעזור ללקוחותינו לחסוך במשאבים, לשפר את המערך התפעולי העירוני ואת השרותים הניתנים לתושבים תוך שמירה על איכות חיים ומניעת זיהום סביבתי.


כיצד אתה מקדם את פעילות החברה?


תחום פנוי האשפה נחשב מאז ומתמיד לתחום לאו טק. אנו חברת Genio , דאגנו להביאו לתחום ההייטק בעזרת החדרת הטכנולוגיה והמערכות המתקדמות.

כמנכ"ל החברה אני דואג ללמוד את התחום, להגיע לתערוכות בארץ ובעולם, לבחון טכנולוגיות חדישות ובמיוחד לגלות ערנות למצב בו כולנו חייבים להילחם במשבר האקלים ולשמור על סביבה ירוקה ע"י מחזור, שימוש באנרגיה ירוקה ומניעת זיהום הנגרם מפליטת גזי חממה.





בכל עסק קיימים חששות. באלו נתקלת?


החששות שלנו היו בעיקר סביב נושא החדרת הטכנולוגיה בתחום פנוי האשפה.

לא ידענו כיצד יגיב השוק והאם יאמינו כי טכנולוגיה תתאים.

עם הזמן, כעבדנו בשת"פ מול אנשי פיתוח, ובסיועם המקצועי של עובדי החברה הנאמנים שצמחו בחברה, נעלמו החששות, תגובת השוק והפרזנטציות מול העיריות היו חיוביות ושמחנו על ההצלחה להביא מהפך טכנולוגי בתחום זה.

מתוך ניסיונך האישי, אילו עצות תיתן ליזמים בתחילת דרכם?


להאמין ולעסוק בתחום בו אתה מאמין כי לא כל רעיון יכול להפוך לעסק.

לבדוק את מצב השוק והצורך, ולהתאים את עצמך למצב המשתנה בקצב מהיר.

לשמור על ייחודיותך וליצור בידול מול המתחרים.


יש לך מוטו אישי המוביל אותך לאורך שנים?


"עשה את מה שאתה אוהב ולא תעבוד יום אחד בחייך״.





bottom of page