top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

ספר ההשראה של ישראל: גוף בהרמוניה - איה טל

איה טל, בעלת סטודיו לפילאטיס - "גוף בהרמוניה" בעתלית, רואה בפילאטיס כלי שיקומי, המאפשר לה לפתור למתאמנים מצוקות ומכאובים, לשפר את הרגשתם ולחולל שינוי במצבם.


תחילת הדרך | ניצוצות של השראה

במשך השנים, השתלמתי בתחומים רבים הקשורים לעולם הריפוי כמו: רפואה אלטרנטיבית, הילינג, רייקי מאסטר, טיפול בצמחים ועוד. לפני כ-17 שנה, החלטתי לשלב את הכלים שרכשתי בתחומים אלה, יחד עם אהבתי לספורט ונרשמתי ללימודי פילאטיס. התחלתי בלימודי רצפה אצל דרור רז בתל-אביב, כולל תקופת סטאז' והמשכתי ללימודי פילאטיס מכשירים, בבית ספר המוביל בתחום בארץ -"הגימנסיה״.


מהי השראה עבורך?

ההשראה עבורי, היא היכולת שלי להביא את האדם למקום הכי נוח ובריא, באמצעות האנרגיה הפנימית הנמצאת בתוכי. האנרגיה הזו נותנת לי את הכוח לפתור מצוקות של מתאמנים, שמגיעים אלי עם פריצות דיסק או עם כאבים ובעיות אחרות בעקבות ניתוחים ומחלות קשות.



מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

אני תמיד מתעוררת עם אופטימיות ורגיעה נפשית, אני יודעת שאני מגשימה את עצמי כל יום מחדש ואת כל מה שאני חולמת ושואפת לעשות ולייצר. אני קמה כל יום באותה שעה עם אותן אנרגיות חיוביות, לא משנה באיזה תקופה ובאיזה זמן. התשוקה והמוטיבציה נמצאים בתוכנו.


מה מעורר בך השראה?

אני נמצאת בקשר רציף עם המורות הנהדרות שלי מ"הגימנסיה" ונעזרת בהן המון. זכיתי במורות נפלאות, שלא רואות בי תחרות. להפך, הן רק רוצות לעזור לנו, המורות לפילאטיס, במטרה להעצים את המקצוע. המורות מ"הגימנסיה" בהחלט מהוות השראה עבורי. אני שואבת השראה גם מהסביבה שלי – הכניסה לסטודיו היא דרך גינה מדהימה ירוקה ופורחת ויש בו חלונות גדולים הנפתחים לנוף מרהיב. המדיטציה שאני מעבירה לפעמים למתאמנים בסוף השיעור, הלקוחה מעולם היוגה, מעוררת אף היא השראה.כאשר הכאבים של מתאמן חולפים כאילו לא היו והוא אומר לי "היה פה קסם", בשבילי היכולת הזו ליצור שינוי, היא מקור ההשראה והסיפוק שלי.

שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב.

אותה השנייה שבאה ההשראה ופתאום נדלקת נורת מחשבה או רצון לעשות משהו שאוהבים. ההתמקדות במטרה שמתחילה ובאה תוך כדי דיוק הרעיון וההבנה שזה מה שחשוב ואלו המטרות שאני רוצה להגשים בחיי. למעשה, תוך כדי עשייה נולדים דברים חדשים שמכוונים אותנו אל המטרה, זה היופי בעשייה.


על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

אני לא נתקלתי בחששות או פחדים. תמיד מצאתי את היכולת להתמודד ולהרים את עצמי בחזרה למעלה בלי להסתכל לצדדים.


צידה לדרך | איזה עצה היית נותנת לאלו שבתחילת דרכם?

אני מאמינה שחלק מתהליך ההחלמה נמצא באמונה שניתן לשנות את המצב ובכך שקיימות אלטרנטיבות נוספות לפתור את הבעיה. אפשר בהחלט לאמן את האדם ולעורר בו את ההשראה לשינוי.


aya-pilates.com | 050-6345452 | 077-7522204 | שכונת הגורן, עתלית

bottom of page