top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

גיא שני הקומפלימנטור One man show


לא בכל יום יוצא לי להיתקל באדם כה מיוחד שבעזרת כלי כה טריוויאלי החבוי אצל כל אחד מאתנו – מצליח לחולל מהפך. מצליח לייצר שינוי ולהוכיח לכולנו כי אכן זו לא סתם קלישאה ואופטימיות היא אכן שם המשחק.

גיא שני, מאמן וקואוצ’ר למחמאות מעצימות ופרגון פורץ דרך. מנחה לאינטליגנציה רגשית ו – NLP.

מחבר הספר 'כיצד להתמודד ולהשפיע'. קצין במיל’ ביחידה קרבית. מומחה לכישורים חברתיים רגשיים. פעיל חברתי, יזם, פורץ דרך ומחולל שינויים.

גיא מספר את סיפורו האישי, ומזמין אתכם לסדנה מעניינת, חווייתית, קלילה, מצחיקה, חוצת מגזרים, ומעוררת השראה על חשיבות הפרגון בין אנשים ועובדים בסביבה העסקית. סדנה זו משלבת הפעלה של הקהל ומיועדת לארגונים, למנהלים, למוסדות חינוך, לכוחות הביטחון ולחוגי בית. בואו להסתכל על עצמכם במראה, לצחוק, לתרגל ולחולל שינוי בארגון.


מדובר בעסק לא קונבנציונלי, מהיכן ההשראה?

את ההשראה קיבלתי ופיתחתי מתוך מספר מוקדים.

שנים עסקתי בחינוך, הוראה, פיקוד והדרכה ושמתי לב שישנו גורם שמוביל אנשים להצלחה ומימוש עצמי, מעבר לדרגות, עניבות ותארים. מדובר בכל תחומי האינטליגנציה הרגשית: אינטראקציות חברתיות, יצירת מוטיבציה עצמית, שליטה בכעסים, דחית סיפוקים, ניהול רגשות, התמודדות עם פרפקציוניזם, יכולת הבעה, ניפוץ תקרות זכוכית ועוד. כאשר מתוך כל המכלול הזה חיפשתי את הכלי שהכי נצרך לאנשים לכל תחום בין אישי: מנהיגות, זוגיות, חינוך, שיווק ומכירות ובנוסף במה אני הכי טוב - ומסתבר שזה כל מה שקשור לפרגון, מחמאות ועין טובה.

כמו כן, ההיסטוריה מראה שאנחנו, כעם, כחברה, כוחנו באחדותנו! וזה בסדר שישנם סקטורים, עדות ומגזרים שונים ומגוונים בישראל, אנחנו לא צריכים להיות אחידים, כל אדם הוא עולם ומלואו עם הגוון הייחודי לו, אנחנו כן צריכים להיות מאוחדים – לא חייב להסכים עם האחר והשונה, כן חייב להכיל, להבין ולקבלו למרות השוני.

מתוך הסיפור האישי שלי, לצמוח מתוך האתגרים שבחיים. למשל גייסו אותי לצבא ליחידה קרבית, עם פרופיל קרבי 97, אבל עם קב"א נראה לי הכי נמוכה בצה"ל, ובגיוס מיוחד "גיוס מאי". צחקו לי בפנים כשדברתי על יציאה לפיקוד וקצונה. בסופו של יום ולאחר אין ספור דחיות הגעתי להיות מ"פ בבה"ד 1 עם סיכת מ"מ מוזהבת. כשאני מגיע להרצות לכוחות הביטחון, כמעט בכל מקום שאני מגיע אליו, אני מבין שמבין כולם אני עם הקב"א הכי נמוכה אבל בעל הדרגה היותר בכירה.


האם לך קל לפרגן לעצמך או כאמרה המוכרת 'הסנדלר הולך יחף'?

זאת השאלה הכי חשובה שיש! שמתי לב שקיימת בעיה בתחום הזה. פעם, עיקר הפרגון וההערכה העצמית הגיעו מהבית, הורים, אחים ואחיות שקיבלו את הילד כמו שהוא לטוב ולמוטב. היום בעידן הרשתות החברתיות התפשטה תופעה שכל אחד ואחת מעריכים ומפרגנים לעצמם לפי מספר הלייקים שקיבלו או בתרגום חופשי לעברית הקטליזטור החזק ביותר שמניע אנשים לפעולה זה ה"מה יגידו?".

זה גם אחד הנושאים החשובים שאני מלמד בסדנה, שכל אחד צריך ללמוד לפרגן לעצמו בזכות מה שהוא, ואם כבר להשוות זה את עצמך למה שהיית לפני תקופה. אם מזהים שיפור אז ברור שצריך לפרגן על כך, ואם לא, אז צריך להתחיל לנוע לכוון המטרות של החיים, כי מי שלא יודע לפרגן לעצמו, אין לו גם איך לפרגן לאחרים.

אני אישית, עברתי תהליך העצמה אישית מאוד בריא אני חושב, שכיום אני מפרגן לעצמי בלי סוף – כמובן שהכוונה לפרגן ולהעריך את עצמי ולא ח"ו גאווה פסולה – וזוהי גם הבשורה שלי לאנשים שכל אחד ואחת יכולים לפתח זאת.


איך הכישורים שניחת בהם באים לידי ביטוי הלכה למעשה בארגון?

חוקרים ערכו בדיקה ברמה בינלאומית בכל סוג של חברה – מה מוביל ארגון להצלחה?

התשובה אכן מפתיעה, כי ברור שישנם את הגורמים הטריוויאליים: בטחון עצמי, עבודת צוות, הצבת יעדים ועוד, אבל באמת שמו לב שאחד הגורמים המרכזיים הוא היכולת של הפרט לזהות מסרים מהסביבה. ואת זה בדיוק אני מלמד בהרצאות.

אני מוכן להתחייב על כך, שאם ישימו אותי היום בכל סוג של ארגון, עם הכלים שאני מעניק אנחנו נצליח למקסם את התוצאות של אותה חברה, מסגרת או ארגון.


למה לדעתך עובדים לא חווים פרגון במקום עבודתם? איך בכל זאת ניתן להטמיע שגרה מבורכת זו כדרך חיים בארגון או חברה?

חוסר הפרגון נובע עוד משחר ההיסטוריה ומאחד הגורמים המזיקים שבאדם: "הקנאה, התאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם". (אבות, פרק ד', משנה כא') שמוביל למלחמות, חיכוכים, אלימות, ושאר פשעים.

כאשר מתקיים תדיר קונפליקט פנימי: מצד אחד צריך להחמיא ולפרגן לאחר כי זה הערך, מאידך הקנאה, התחרות וצרות העין אוכלות את האדם מבפנים ומניעות להקטין ולזלזל באחר כי זה פשוט הכי נוח.

הבשורה האופטימית שלי היא שניתן בהחלט להטמיע את ערך הפרגון בארגון, היות שהמוח שלנו הוא גמיש וניתן לתכנות מחדש, ומה שאני עושה בסדנה זה שני דברים עיקריים: אחד, מציף את הערך, כך כשזה "חם" ועולה למודעות, אנשים פשוט מתחילים לפרגן יותר ובנוסף אני נותן גם המון כלים פרקטיים שכל אחד ואחת יבינו איך לחולל את השינוי המבורך.

מה הסדנה/ההרצאה שלך כוללת?

הסדנה שלי כוללת המון ידע חדש ומעודכן, מועברת בשפה קלילה המתובלת בהומור, פשוט סטדנטאפ, רק במקום

גסויות, לומדים ערכים טובים, בשיתוף הקהל, ואף בסוף מקבלים "פק"ל פרגון" המסכם הכל ונכנס לארנק, כך שניתן להתחיל ליישם באופן מידי ולאורך זמן.

בסוף ההרצאה המשתתפים יוצאים שמחים, צוחקים, מחשבים מסלול מחדש, עם השראה ותובנות איך להצליח ברמה האישית ועם כל הסובבים והם פשוט לא מפסיקים לפרגן!


מה החזון שלך?

החזון שלי הוא להגיע לרמה של השפעה לאומית ובין לאומית, לשם כך יש לי מספר מיזמים חברתיים כאשר כל הזמן אני חושב על עוד ועוד (ניתן לראות באתר שלי). אני מאוד מאמין באנשים ומשוכנע שהאדם בבסיסו הוא טוב, וכשמניעים אותו לפעולה, בדרך כלל אנשים יתגייסו לתרום, לעזור ולפרגן. וכך נזכה ליצור עולם טוב יותר, שכולנו נרצה לחיות בו.







bottom of page