top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

ספר ההשראה של ישראל: ד"ר שולמית רונן - רפואה משלימה רוחניות והעצמה

ד"ר שולמית רונן בוגרת חינוך מיוחד וייעוץ, רפואה סינית, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה פסיכותרפיה רוחנית, תרפיית קרניו- סאקרל טיפול ייחודי לטיפול בבעיות אוזניים ומערכת השמע. מוסמכת להוראה מטעם האקדמיה הבינלאומית באנגליה לטכנולוגיית הצבע – אומנות ומדע.

תחילת הדרך | ניצוצות של השראה

ביכולתה של השראה להיות ולהימצא בכל מקום. הטבע נותן לי השראה מופלאה בכל העונות. צבעים הם שפה, דבר ראשון הם רפואה ואחר כך דברים אחרים, וכך רואה אני את עולם הצבעים. אני מחוברת מאוד לעולם הזה.


מהי השראה עבורך?

השראה עבורי, היא הרגע שבו אני מתחברת לרגשותיי העדינים ביותר ולמחשבותיי הכמוסות ביותר, ובד בבד מתעלה מעל לנפש ומתחברת למה שמעבר לעצמי.

ההשראה בשבילי זה אותם האנשים שנותנים את מה שיש להם בלי לפחד שיקחו להם או שלא יקבלו בחזרה. והאמת, שככה אני נוהגת לעשות. נתינה מתוך מקום של אהבת אדם ושל רצון לטפח. מעבר לחיבור לפנימיות ולהתעלות שההשראה מביאה עמה, היא גם גורמת לי להיות בצניעות וענווה, משום שהיא מגיעה ממקומות שאינם מובנים לי.


מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

אהבה לעשייתי ועשיה מלאת אהבה. השראה היא גם חיבור לתשוקה לתרפיית האור הצליל והצבע. לחוות בכל פעם מחדש לשאהבה נפשי. אני עובדת עם בני אדם, וזה בשבילי אושר גדול. האנשים הם המנוע שלי, אני לא מנסה למכור או לשווק את העבודה שלי.

אני אוהבת בני אדם וצבעים ואת מה שהם משקפים על האדם. זה לא משנה במה הנך עוסק, אלא המשמעות של להביא את הקסם שאתה אוהב ואתה מעביר אותו בצורה אנרגטית, מתוך ההשתקפות המשתקפת באדם באמצעותם של הצבעים. הנוכחות שלך זה מה שעושה את ההבדל.


מה מעורר בך השראה?

בילדותי חינכו אותי לבחור, התובנות שלמדתי שאין "או או" יש גם וגם. זו התובנה החשובה שלי לגבי השראה.

הטבע מעורר בי השראה מופלאה. מה שמעורר בי השראה, לא ההצלחות, אלא הצמיחה מתוך הכישלונות, וכדי לעשות זאת חשוב מאד להאמין בעצמי. מה שהלב מנחה, זה תשוקת הלב לחבר אנשים לעצמם. התפקיד שלי הוא לחבר אנשים לתשוקת הלב שלהם בשפת האור הצליל והצבע.

שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב.

שינוי הוא היכולת שלי לחבור לאנרגיות יצירתיות, שינוי הוא הדבר הקבוע היחיד שאני יכולה לסמוך עליו. כמו העונות, הכל בא והולך במחזורים - הגלישה והזרימה, היום והלילה, המוות והלידה מחדש. תקופות טובות ואחריהם זמנים מאתגרים, ואחריהם זמנים מוזרים, ואחריהם זמנים משולהבים; שום דבר לא נשאר אותו הדבר לאורך זמן. החיים עצמם דורשים תנועה ושינוי כדי להנציח את עצמם. שינוי מיוצג על ידי סיבוב מעגל או גלגל, ומראה לנו את האופי המשתנה לנצח של כל מה ביקום. למעשה, עצם מושג היקום משתנה, ואנחנו מקבלים אט אט כי רב גוניות עשוי להיות תיאור מתאים יותר. האופן בו אני מטפלת בשינוי מתמיד, תלוי היכן שוכן מרכז המודעות שלי. כאשר אני נטועה עמוק בליבה שלי – בלבו של כל אדם, במרכז המעגל - תנועות השינוי משפיעות עלי פחות מאשר כאשר אני ממוקדת בחלקים החיצוניים של עצמי (החלקים החיצוניים של המעגל). כמו על גלגל מסתובב, ככל שאני קרובה יותר למרכז, כך הכל יציב יותר. תדר השינוי תומך ביכולת שלי לרקוד בחינניות עם הטבע המשתנה תמיד - הן כלפי פנים והן כלפי חוץ - כך שאוכל להעריך את שחרורו המתוק של הישן ואת הולדתו של החדש.


על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

תחושת הפחד ואי עשיה היו עוצמתיים ברמות שלא חוויתי לפני כן.

עזבנו קיבוץ כל המשפחה, ולאחר תחושת יחד של משפחה ואמונה בדרך, חוויתי שהאדמה רועדת לי מתחת לרגליים. יצאנו עם 3 ילדים, לא ידעתי את משמעות "הכסף" וההתנהלות בכלל עם הנושא הכספי/חומרי, כיצד מתמודדים 5 אנשים שיוצאים אל הלא נודע? מודה שבתחילת הדרך היה קשה ומלא בחששות, כי לקח לנו זמן להתנהל על פי התנהלות חיצונית שממש לא הכרנו כלל. מודה שעם הזמן גיליתי בתוכי יצירתיות מופלאה שלא חוויתי אותה קודם לכן בצורה שכזו, גם לגבי צרכי הבית וגם להתבונן בצרכים החיצוניים. התנהלות שעזרה לי להבין את משמעות ה"כסף" וכיצד כותבים צ'קים בחיים.

למדנו כל המשפחה להיעזר אחד בשני מתוך ערבות הדדית בכל מצב. ועל כך, מודה אני בהודיה גדולה על כל הקשיים ולראותם כמתנה להתפתחות וצמיחה לעבר הרצון לממש את שאהבה נפשי.



צידה לדרך | איזה עצה היית נותנת לאלו שבתחילת דרכם?

לשאול עצמם – מה רצון הלב מבקש ורוצה לממש. להקשיב לאינטואיציה.


מה המנטרה האישית שלך?

אחד הדברים שאני מאמינה בכל ליבי זה שאני לא מצליחה להתחבר לשיווק כי אני אוהבת את המילה "שירות", כאשר מורידה את ה-י' ואת ה-ו' יוצא "שרת" אולם כאשר הופכת את האותיות "שרת" הופך ל"תשר" שהוא המתנה. המילה שיווק אם מחליפה י' ב-ו' זה "שוק". כל הנושא של השכנוע בעיניי הוא אינו לרוחי, כי הדבר החשוב ביותר, לתת אפשרות לאדם את הבחירה החופשית שלו, לתת לו את חופש הביטוי ולהחליט לבד במה הוא רוצה לעסוק, ומהי הדרך ללמוד אותו.

האנרגיה שלי מחוברת למדדים אחרים, כאשר אדם משרת אדם אחד מתוך אהבה, אמון ואמונה באיכויות שבו, היקום מחזיר לו בחזרה. אל תכפה על אנשים אחרים מה שאתה לא מסוגל לעשות בעצמך.

colortherapy.co.il | 052-337-1070

bottom of page