top of page
  • תמונת הסופר/תטלי דביר לבנת

האם ההשקעה שלך בבטיחות אפקטיבית? // יוסי שחר

סא"ל במיל' יוסי שחר, העומד בראש חברת "יוסי שחר יעוץ בטיחות וניהול סיכונים בע"מ", מסביר מה היא בטיחות אפקטיבית וכיצד היא מאפשרת לארגונים וחברות, לדאוג לבטיחות עובדיהם בצורה יעילה וחסכונית.


מה מייחד את החברה לאור ניסיונך הצבאי העשיר ?

בהיותי בין מייסדי מערך הבטיחות בצה"ל, הידע והניסיון הרב שצברתי מתבטאים בחשיבה חדשנית ובמתן פתרונות יצירתיים, בתחום הבטיחות וניהול הסיכונים. בצה"ל תחום ניהול הסיכונים נלמד על פי המודל של הצבא האמריקאי ויושם בהצלחה רבה עם ירידה דרסטית במספר התאונות.


בסקטור האזרחי, המושג ניהול סיכונים בבטיחות לא היה קיים כמחייב עד לקביעת "תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תכנית לניהול הבטיחות), תשע"ג 2013 ."החל משנה זו, חובה להכין תכנית לניהול בטיחות הכוללת ניהול סיכונים בארגונים במדינת ישראל. הייחוד של חברתנו הוא במתן בטיחות מוכוונת לקוח, אותה אני מגדיר כבטיחות אפקטיבית שניתן לחיות אתה.

בטיחות חייבת להיות אפקטיבית וראויה, הן בהיבט של הצלת חיי אדם ורכוש והן בהיבט החוקי. אנחנו מספקים ללקוח את התמיכות המתאימות, כך שההשקעות הנדרשות יהיו יעילות ויחסכו לו סכומי עתק. חשוב להבין שתכנון ובינוי של פרויקט בצורה בטיחותית נכונה, חוסך ליזם/קבלן עשרות ואף מאות אלפי שקלים! בבניה ולאחר מכן בתחזוקת המערכות.


מי הם הלקוחות המרכזיים שלכם ואילו שירותים מתקדמים אתם מספקים?

הלקוחות שלנו כוללים יזמים, חברות, מפעלים, מפעלים, ארגונים ממשלתיים, רשויות מקומיות ומערך הבריאות - קופות חולים ובתי חולים. אנחנו מספקים ללקוחות שירותים במגוון תחומים כולל: תכנון בטיחות אש, שרות ממונים על בטיחות בעבודה, הדרכות בטיחות, קורסים, הסמכות של נאמני בטיחות במקומות העבודה, פיתוח של לומדות בטיחות, פיתוח תוכנת ניהול למבדקי בטיחות ותוכנות ניהול לארגונים בתחום הבטיחות, כמו כן עוסקים בטיפול נושא בטיפול באישורי הבטיחות באירועים המוניים, כמו למשל אירועי יום העצמאות וכמו כן שירות של מומחי בטיחות לאצטדיונים

ואף מומחי נגישות.


מה היא הסמכתם של יועצי הבטיחות בחברה ומה תפקידם?

היועצים המנוסים שלנו כוללים ממוני בטיחות , מהנדסים, אדריכלים ובוגרי תואר שני בהנדסת בטיחות. כל יועץ משמש למעשה כיד ימינו של היזם/אדריכל בתחום הבנייה ושל המנכ"ל בתחום הבטיחות בחברה. התפקידים שלהם מגוונים: בתחום בטיחות האש, היועץ דואג לקיום ההנחיות מהשלבים הראשונים של התכנון והפיקוח ועד לשלב גמר הבניה. בתחום של אינטגרציית מערכות בטיחות, היועץ מפקח באופן מיטבי על סנכרון הפעולות האוטומטיות של המערכות הרבות במבנה. בנוסף, היועץ מסייע לחברות, ארגונים, לחברות ניהול ואחזקה, להתמודד עם דרישות הכבאות, על מנת לקבל אישורי כבאות לרישוי או בניה.


מה המצב בארץ מבחינת בטיחות?

מבחינת בטיחות אש ובטיחות בעבודה, המצב נמצא בשיפור מתמיד אך בתחום הבטיחות בעבודה בבנייה, יש מקום רב לשיפור. על מנת שהמצב ישתפר, החברות צריכות להבין כי בנייה איכותית היא גם בטיחותית ולהפך. כדי שהבנייה תהיה איכותית, חייבים להעסיק בעלי מקצוע טובים בתחום ניהול הבטיחות בבניה. בנוסף, מנהלי החברות צריכים לשנות את תפיסתם, לנקוט יוזמה ולדאוג למזעור אירועי הבטיחות באתרי בנייה, מתוך הבנה שבטיחות היא יעד עליון בחברה.


מה הוא היעד המרכזי שלכם?

היעד שלנו הוא סיוע להצלת חיי אדם ורכוש, באמצעות בטיחות אפקטיבית ומתקדמת.



 

yossi@yssafety.co.il | 054-4251153




bottom of page