top of page

הבטיחות בעבודה מתחילה מלמעלה

שי אוחנה, מדריך מבוקש בתחום העבודות בגובה, נאמני בטיחות ומלגזנים, הקים את חברת "שי אוחנה בטיחות", במטרה לקדם את נושא הבטיחות ולצמצם את תאונות העבודה במפעלים וארגונים.


מה כוללים שירותי החברה?

"ממוני בטיחות המקצועיים והמנוסים שלנו מספקים מענה מקיף, מותאם אישית ויעיל למפעלים בכל הארץ, כאשר כל ממונה אחראי על 6-7 מפעלים. באופן זה, הלקוחות שלנו נהנים מיחס אישי וליווי ממקצועי שוטף בכל תחומי הבטיחות כולל:

הדרכת העובדים לגבי בטיחות נכונה, כולל הדרכות בטיחות בגובה, ריענון מלגזנים, כיבוי אש, חומרים מסוכנים, עגורנאים וצוות חירום מפעלי, בניית תיק שטח/תיק מפעל, תכנית לניהול סיכונים, כתיבת נהלים והוראות למפעל, סקרי סיכונים ועוד."


מי הם לקוחות החברה?

"אנחנו מספקים שירותי ממונה בטיחות למפעלים, ארגונים, תחנות דלק, אתרי בנייה, בתי מלון, סופרמרקטים ועוד. שירותים אלה כפופים לחוק ארגון פיקוח על העבודה ותקנות הבטיחות בעבודה."


על פי חוק, כל מעביד מחויב לספק לעובדיו הדרכות בטיחות אשר מובילות לצמצום ניכר בתאונות העבודה.

אילו סוגי הדרכות אתם מעבירים?

"הגורמים העיקריים לתאונות העבודה הם אי שמירה על כללי הזהירות וחוסר ידע של העובדים בתחום הבטיחות. לכן, על פי חוק, כל מעביד מחויב לספק לעובדיו הדרכות בטיחות אשר מובילות לצמצום ניכר בתאונות העבודה.

חברתנו מקימה צוותי חירום במטרה לסלול את דרכם של מפעלים וארגונים, לניהול בטיחות מיטבי. אנחנו מדריכים את הצוותים בכל הקשור לתחום הבטיחות, הדרכות בגובה וכיבוי אש:

  • בתחום הבטיחות - אנחנו מדריכים את העובדים כיצד לשמור על כללי הזהירות ולצמצם סיכונים.

  • בתחום ההדרכות בגובה - אנחנו ממחישים לעובדים את הסכנות הטמונות בעבודה בגובה ומעניקים להם כלים לעבודה בטוחה. ההדרכה מועברת לקבוצות קטנות של עד 10 איש וכוללת תרגול מעשי.

  • בתחום כיבוי אש - אנו מדריכים את העובדים בתחומים שונים כמו התמודדות עם מצבי חירום, זיהוי גורמים העלולים להצית אש, דרכים לכיבוי האש, מציאת דרכי מילוט ועוד. כמו כן, אנחנו מתקינים אמצעי בטיחות מתקדמים ואיכותיים במפעלים ודואגים לתחזוקתם השוטפת."



דוגמאות לפתרון בעיות עבור מפעלים

"מפקח העבודה האזורי הוציא צו שיפור למפעל מסוים בצפון ונדרשו אמצעים טכניים לפתרון הבעיה. המפעל טופל על ידי חברה מסוימת והמקרה הגיע לבית משפט. בעקבות פניית המפעל אלינו, הצלחנו לפתור את הבעיה באופן נקודתי על ידי אמצעי מיגון אישיים. באופן זה הובלנו לסגירת התיק מול משרד העבודה ובתי המשפט.

דוגמה נוספת היא התערבות הפיקוח בשריפה שפרצה בתחנת דלק. חברתנו טיפלה בבעיה באופן נקודתי ומיטבי."


טיפ בתחום הבטיחות

"ככול שהמודעות של מנהלי המפעלים לתחום הבטיחות תגבר כך היא תושרש גם בקרב העובדים. כתוצאה מכך, תאונות העובדה יופחתו באופן משמעותי."


 

שי אוחנה - ממונה בטיחות

טלפון 054-7708833

מייל  shay2900@gmail.com


bottom of page