top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

טוטאל פינאנס | המשבר הוא הזדמנות לצמיחה עסקית

בימי קורונה בהם עסקים נסגרים ואחרים מדווחים על ירידה משמעותית בהיקפי הפעילות ישבנו לראיון עם מורן שרף-בלאו מייסדת ומנכ״לית חברת ״טוטאל פינאנס״ שצולחת את המשבר בגאון, שוחחנו על צמיחה, חזון, התמודדות עם אתגרים, וכן על התמהיל הנשי המובהק של הנהלת החברה. חברת טוטאל פינאנס הינה חברה המציעה שירותי חשבות וניהול כספים לחברות פרטיות, ממשלתיות וציבוריות. לאורך השנים צברה החברה ניסיון רב בעבודה צמודה עם חברות מובילות בשוק ואחד מתחומי ההתמחות הייחודיים שלה הינו ליווי מקצועי לחברות בתהליכי הנפקה. ראיון אופטימי עם אישה מעוררת השראה. 


בצילום משמאל לימין: רונית לסרי, אסתי כ"ץ, ליטל סרוור, מורן שרף בלאוֿ, ענבל סבג, אורלי שוסטר, מילי ביטון. | צילום: מתן נעים
משמאל לימין: רונית לסרי, אסתי כ"ץ, ליטל סרוור, מורן שרף בלאוֿ, ענבל סבג, אורלי שוסטר, מילי ביטון. | צילום: מתן נעים

מורן איך הכל התחיל, או במילים אחרות: למה החלטת דווקא לעסוק בתחום ראיית החשבון? מה משך אותך בעולם החשבונאי?

עוד בצעירותי הייתי מעורבת במיזמים עסקיים במסגרת פרויקט יזמים צעירים ובמסגרת העסקים המשפחתיים. כבת לאיש עסקים חרוץ, ינקתי את חדוות העשייה והיצירה, כאשר בעיקר קסם לי העולם הפיננסי ורכישת היכולת לקבל החלטות בהסתמך על התוצאות העסקיות והסביבה התחרותית. 


מורן שרף-בלאו מנכ״לית ״טוטאל פינאנס״ | צילום: ענת קזולה

יש מאפיין מסוים שמייחד את קהל היעד שמגיע אליכם?

מנעד הלקוחות נע מחברות startup בתחילת דרכן ועד לחברות ציבוריות מובילות וכן גופים ממשלתיים. בשנים האחרונות, מרבית הלקוחות שלנו מגיעים בעקבות המלצות והפניה מלקוחות מרוצים. עם מרבית הלקוחות, הקשר המקצועי מבשיל די מהר לכדי קשר של שותפות לדרך, לאתגרים, לחוויות ולהצלחות.


מה מקור הרעיון של לעזור לעסקים אחרים להתפתח ולגרום להם לצמוח?

התפתחות העסק תלויה לא מעט ביכולת של היזמים ומקבלי ההחלטות בארגון למקד את תשומת ליבם בחדשנות, הנעת קונספט לכדי ממשות עסקית והפיכת החלום למציאות. אנחנו שם כדי לסייע בכל הקשור לניהול הכספים, באופן זמין, יעיל ואיכותי ולתמוך בהחלטות העסקיות לאורך הדרך. הגישה שלנו הינה של שותפים לדרך הנושאים בנטל עם מקבלי ההחלטות יחדיו, לעתים גם בנטל הבדידות והחששות המלווים את התהליכים המורכבים. הסיפוק הוא מעצם ההצלחה אך יתרה מכך מהדרך והאמון הנרכש בין הצוותים המלווים ללקוחות.

 

הבחנתי שיש לכם עקרון חשוב: לעבוד בשיתוף פעולה כל הצוות ביחד, איך זה משפיע על תוצאות העבודה שלכם והאם יש קשיים בדרך?

בטוטאל ישנו רב נשי בשכבת הניהול, המתאפיין בריבוי צוותים והתמודדות שוטפת עם משימות שונות במקביל.


למסגרת הצוותית הרותמת את כל חברי הצוות לפרויקט, אווירת הצוות ושיתוף הפעולה, תרומה נכבדה ביכולת לעמוד באתגרים. שיתוף הפעולה והערבות ההדדית מאפשרים את ההתפתחות האישית של כל חבר צוות, את הגמישות באיזון בין משפחה ועבודה, ויותר מכל את האפשרות לחלום בגדול.

בתחום הנ”ל, העבודה יכולה להיות לעיתים אינטנסיבית מאוד, תובענית, מסביב לשעון, בעיקר בליווי חברות בהליך של הנפקה או בתקופת הדוחות הכספיים השנתיים של החברות הציבוריות. בתקופות אלו, החברות הכנה בין הצוות מאפשרת לצלוח כל אתגר. מתוך האתגרים צומחים, מתחזקים ותחושת השייכות רק גדלה.


מורן שרף-בלאו מנכ״לית ״טוטאל פינאנס״ | צילום: מתן נעים
להיות עצמאית בשבילי זה:

היכולת להגדיר מטרות, לא להפסיק לחלום ולשאוף, ולבחור את השותפים לדרך! 


הדבר שאני הכי אוהבת בעשייה שלי: 

לקום כל בוקר עם חיוך מחדש, עם אנרגיות וציפייה לפגוש את הצוות שעם השנים הפך למשפחה שנייה.

מעבר לכך, העשייה המשותפת עם לקוחות המשרד, וכן השותפים למעורבות הקהילתית ממלאים אותי באנרגיה בכל יום מחדש. לצד זה, אני אוהבת את היכולת להקדיש חלק ניכר מזמני לילדים ולמשפחה, לחוות איתם את חוויות היום יום, ולאפשר לאימהות העובדות בחברה את אותה החוויה שאין חשובה ממנה.


עם אילו חששות התמודדת בתחילת הדרך?

הבחירה להקים את טוטאל פינאנס, לאחר תקופה של מספר שנים בפירמת רו”ח מובילה,  לוותה באופן טבעי בלא מעט חששות. החשש העיקרי נסב על היכולת לשלב אימהות לצד קריירה. החשש הנוסף היה, היכולת להקים דווקא בפריפריה גוף פיננסי שייקח חלק משמעותי בעשייה בשוק ההון הישראלי. 


סביבות עבודה בהן עבדתי לפני כן, אופיינו ברב גברי בשכבת הניהול, ולעתים מצאתי את עצמי נלחמת על האיזון בין חיי משפחה לניהול קריירה. כמי שגדלה ונולדה באשקלון, וכאמא לחמישה ילדים, היה לי חשוב להקים את החברה בעיר בה נולדתי ולאפשר לעוד אימהות לשלב בין שני העולמות שלעיתים נדמה שהם עולמות מקבילים. נשות המקצוע האיכותיות והצלחותיהן העסקיות, מהווים מבחינתי את ההוכחה כי השילוב בין השניים אפשרי. 


כיצד את רואה את טוטאל פינאנס בעוד 5 שנים?

השאיפה שלי היא שטוטאל פינאנס תמשיך לשמור על מקצועיות ורמת שירותים של פירמה גדולה לצד האווירה המשפחתית התומכת. כמו כן, אני שואפת להרחיב את קשת השירותים, פתיחת סניפים נוספים בארץ ובעולם לצד המשך הגידול הטבעי. כל זה מחייב אותנו להמשיך ולהשקיע משאבים בגיוס איכותי וממוקד וכן בשימור של ההווי הקיים כיום בחברה.


מורן שרף-בלאו ומשפחתה | צילום: יעל אורבך

לשיחה המרתקת הצטרפו נשות ההנהלה מה שנתן לנו הזדמנות נפלאה, צוהר אל תוך עולמן והשינוי היומיומי שהן מחוללות בעשייה מול עסקים וחברות. 


אסתי ורונית, מה תמליצו לבעל/ת חברה שנמצא בראשית דרכו? אסתי: ראשית – עליה למצוא שותפים לדרך אשר ילכו איתה באש ובמים ללא עוררין, השותפים הללו גם הם צריכים להיות עשויים מחומר מיוחד, בעלי חזון, בעלי מוטיבציה, אנושיים מקצועיים ושירותיים יחד. לא לפחד מהתרחבות ומהזדמנויות המופיעות בדרך, כמובן שלצד זה יש לנהל סיכונים ויתרונות למהלכים אשר יובילו להצלחה ולהתרחבות, לשלב בעמדות מפתח נשים, אין לפחד מילודה, היום נשים רבות משלבות זאת ועושות זאת בהצלחה רבה, נשים הנן בעלות יכולות לתמרן ולבצע  מס לא מבוטל של משימות.

רונית: המלצותיי לבעל חברה בתחילת דרכו הן: להגיע עם תוכנית עסקית מסודרת, להכיר את השוק העסקי, את התהליכים ואופי התנהלות הדברים. לעיתים אנשים מאוד מוכשרים במקצועם מגיעים למצב בו כדאי להם (מבחינה עסקית/מיסויית/מקצועית וכד’) לפתוח חברה. הם כאנשי מקצוע מאוד מיומנים בתחום שלהם אך אינם יודעים כיצד הדברים מתנהלים ולעיתים זה יוצר קשיים בקידום העסקי, לכן כדאי להכיר את השוק העסקי ואת הלך הדברים ולבחור אנשי מקצוע מתאימים ומנוסים שיוכלו ללוות אותם ולסייע להם בכך.

מימין לשמאל: מילי ביטון, רונית לסרי, ליטל סרוור, מורן שרף בלאו, ענבל סבג, אורלי שוסטר, אסתי כ"ץ | צילום: מתן נעים

ענבל מילי ואורלי מה החזון המשותף של הארגון ואיפה תרצו להיות בעוד חמש שנים מהיום בתוך ארגון?

מילי: החזון המשותף לארגון שלנו הוא בראש ובראשונה להכיר כל לקוח ולקוח עד לפרטים הקטנים, לדעת לתמוך, לייעץ ולתת את השירות על הצד הטוב ביותר תוך למידת החברה ומתן עצות לקדם אותה קדימה ולהצליח כמה שיותר. הצלחת הלקוח = הצלחה שלנו. בעוד חמש שנים הרצון הוא שטוטאל פינאנס תגדיל את המשפחה שלה לעוד סניפים בארץ ובעולם ותרחיב את שירותיה הפיננסיים.


אורלי: החזון המשותף הינו להמשיך לגדול ולהתפתח הן בפן האישי של כל אחת ואחד והן בפן המקצועי תוך המשך מתן שירות מקצועי ואישי לכל אחד מלקוחותינו. מטרתנו העיקרית היא לא לתת לגידול לפגוע בשירות הטוב והצמוד שאנו נותנות ללקוחותינו מידי יום. בעוד חמש שנים מהיום הייתי רוצה לראות את טוטאל פינאנס כארגון המוביל בישראל בתחום החשבות וניהול כספים המשלב קריירה ואימהות כאחד. השאיפה שלנו היא להמשיך ולהיות פורצות דרך בשילוב הזה. 


ענבל: החזון שלנו הוא להמשיך לתת שירות מקצועי תוך צמיחה והתפתחות של החברה והעובדים. בעוד 5 שנים הייתי רוצה להמשיך לראות את טוטאל גדלה כמשפחה, מסתעפת לסניפים נוספים בארץ ובעולם, מרחיבה את היקף מתן השירותים תוך שמירה על רמת מקצועיות בלתי מתפשרת.


״ האיזון בין קריירה למשפחה צריך להיעשות בנחישות אך ברגישות ומילת המפתח הינה "תמיכה". ברגע שיש בן זוג ומשפחה תומכת הכל הופך להיות קל יותר. בשעות היום והלילה אנחנו עובדות במרץ אך שעות אחר הצהריים בדרך כלל מוקדשות למשפחה ולילדים. הטיפ שלי לאיזון נכון הוא לדעת היכן להציב את הגבול כך שלא תפסידו שום דבר.״

אסתי, ליטל ורונית תתארו לי איך נראה יום במשרד, קצת על העשייה היומיומית שלכן?

ליטל: העבודה היומיומית שלנו במשרד הינה דינאמית ומאתגרת ,סביבת עבודה הדורשת יכולות של מולטי-טסקינג, הגדלת ראש ופתיחות מחשבתית. הדבר היחידי הקבוע הוא הקפה של הבוקר. פותחים את היום עם לו"ז מסוים אבל חייבת להיות גמישות ויכולת לעבור בין משימה למשימה ולבצע תעדופים, שכן אנו כפופים ללוחות זמנים מאתגרים, לבקשות דחופות של לקוחות ולמועדי דיווחים למוסדות.


רונית: מכיוון שקהל הלקוחות של טוטאל פינאנס הוא רחב ומגוון מאוד (מחברות סטארטאפ קטנות ועד לחברות ציבוריות), אנו נתקלים ונחשפים מדי יום לאתגרים, לסוגיות מקצועיות, תגליות ועוד. 

לכל יום במשרד יש צבע אחר, יש תוכניות לחוד וביצוע לחוד, אנחנו מגיעים למשרד עם תכנון לעשות  X משימות כשבפועל יוצא שהתעסקנו כל היום בסוגיות ומשימות אחרות שלא ממש היו בתכנון. אך הכל נעשה בשיתוף פעולה מדהים, באווירה נעימה לצד צוות מקצועי, אדיב, מחבק ואוהב. באופן הזה העבודה אף פעם לא שגרתית ומשעממת אלא תמיד מעניינת ומאתגרת.


אסתי: כל יום הנו מגוון ומשתנה, לרוב יש את העבודה השוטפת אל מול לקוחות ואל מול תאריכים קבועים בחודש, אך תמיד ישנם שינויים המשפיעים בן רגע על מהלך העבודה וכולם נרתמים במשרד לסייע, ההצלחה של אחד, זו הצלחה של כולם.


משמאל לימין: ליטל סרוור, רונית לסרי, ענבל סבג, אורלי שוסטר, מורן שרף בלאו, אסתי כ"ץ, מילי ביטון | צילום: מתן נעים

מילי וליטל תחילת הדרך – ניצוצות של השראה – מה משך אתכן להיכנס לעולם השירותי חשבונאות וניהול כספים?

מילי: עולם המספרים תמיד קסם לי, האתגר שיש בפיצוח בעיה והיכולת לחשוב מחוץ לקופסא זה המניע ללמידת עולם הכספים והחשבונאות המכילה בתוכה המון סוגיות מעניינות ומגוונות.


ליטל: לעולם הפיננסים התגלגלתי במקרה, לא חשבתי שניתן למצוא עניין וסיפוק גדול במספרים ובדוחות. חזרתי לארץ לאחר תקופה שעבדתי בחו"ל וחיפשתי את עצמי. בזכות מורן אחותי (המייסדת של טוטאל פינאנס), שהינה מנטורית ומודל לחיקוי עבורי, נחשפתי לעולם החשבונאות. בתחילת דרכנו כחברה טוטאל לא נתנו שירותי הנה"ח ושכר, ולמורן עלה הרעיון להרחיב את השירותים בתחום  זה ולשלב אותי בנישה הזו, ובדרך זו לספק ללקוחותינו  את כלל השירותים הנדרשים לעסק. כמשרד שמתעסק בסוגי לקוחות שונים: חברות פרטיות, חברות ציבוריות, שותפיות, עצמאיים ועוד... נחשפתי לעולם מרתק שכל יום לומדים בו משהו חדש, מעבר לפן המקצועי יש את הפן האישי. הלקוחות שלנו כל כך צבעוניים שכל אחד מביא ערך נוסף לשירותים שאנו מספקים להם.


אורלי וענבל כיצד מוצאים את האיזון הנכון בין קריירה ומשפחה? ומה הטיפ לעשות את זה נכון?

אורלי: האיזון בין קריירה למשפחה צריך להיעשות בנחישות אך ברגישות ומילת המפתח הינה "תמיכה". ברגע שיש בן זוג ומשפחה תומכת הכל הופך להיות קל יותר. בשעות היום והלילה אנחנו עובדות במרץ אך שעות אחר הצהריים בדרך כלל מוקדשות למשפחה ולילדים. הטיפ שלי לאיזון נכון הוא לדעת היכן להציב את הגבול כך שלא תפסידו שום דבר. תקצו לכם יום בשבוע שבו בן הזוג או בן משפחה אחר מגבה אתכם גם בשעות אחר הצהריים כך שתוכלו לתת עוד שעות בעבודה או שתפנו עוד כמה שעות לעבודה בשעות הערב המאוחרות אחרי שהילדים ישנים, וכך שגרת היום המשפחתית לא נפגעת.


ענבל: בעיניי, האיזון בין קריירה למשפחה יכול להתקיים כאשר יש תמיכה מצד המשפחה לצד סביבת עבודה המכירה בצרכים של העובדים. ללא ספק טוטאל היא המקום לכך. אני משתדלת לתכנן לעצמי את המשימות המרכזיות ליום העבודה כבר ערב קודם, ועל ידי כך לראות אם יש צורך בשינויים בתמהיל העובדים או לוחות הזמנים. באופן קבוע בעלי ואני מתכננים את הלו"ז השבועי המשפחתי על מנת לחלוק בנטל ויחד עם זאת לא לוותר על זמן איכות משפחתי. 



לינק לאתר: www.t-finance.co.il

טל׳: 08-8526010


bottom of page