top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

יצירות מן הטבע


facebook: Drora Eylon 

050-7250149

edrora@gmail.com

droraey@gmail.com



דרורה אילון, ציירת ואמנית רב תחומית היוצרת כבר עשרות שנים, שואבת השראה מעולם הטבע, קשר בין אדם לחיה, אדם לאדם, נושאים חברתיים-פוליטיים, ובמגדר אישה. סגנון הציור נע בין אימפרסיוניסטי לאבסטקט :"לפי נושא הציור". במגוון טכניקות וחומרים כגון : ציורי שמן גדולי מידות.מיצבים, עבודות תלת-מימדיות, הדפסים: לינו', משי וקולוגרף,עיבודי מחשב, מחזור ואמנות הנייר,קרמיקה.

"השתקפות"

"מאז ומתמיד ידעתי שהציור הוא הייעוד שלי. להורי לא הייתה יכולת כלכלית לעזור לי במימון לימודי אמנות ולכן לאחר סיום התיכון, עבדתי במשך היום ובערבים למדתי במסגרות שונות: סדנאות ציור בעין הוד אצל האמנית סימה סלונים, טכניקות ציור בשמן אצל האמן גרשון קניספל, קורסים במסגרת לימודי חוץ באוניברסיטת חיפה, הדפס תחריט בבית הגפן בחיפה אצל האמנית שרה קסטיין, הדפס משי, רשת,בסדנאות דובנוב תל-אביב אצל האמן דוד הדר. אני חברה באגודת הציירים והפסלים בישראל וממייסדי העמותה "סדנא 24/בית היוצר" ,חברה בקבוצת אמני הנייר בישראל, ביסודה של האמנית אורה להב-שאלתיאל. לאורך השנים הצגתי בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות, בארץ ובחו"ל. זכיתי בעבר בשני פרסים: 1987 - פרס מקרן ברנשטיין, בית התנ"ך תל-אביב, בתערוכה ארצית בנושאי המקרא על העבודה "תוהו ובוהו" 1996 - פרס שטרוק, פרס העיר חיפה, על עבודה תלת-מימדית בנושא חברתי בשם "ללא שליטה". משנת 1987 עד היום, אני מלמדת ציור בסטודיו פרטי. חלק מתלמידי מלווים אותי כבר 20 שנה. בעבר לימדתי גם ילדים והיום אני מתמקדת בהוראת מבוגרים בשיטה פרטנית: יסודות הציור :קומפוזיציה, יחסיות ועוד,רישום, ציור בחומרים ובסגנונות שונים. כן אני עורכת עבורם תערוכות קבוצתיות אחת לשנתיים שלוש במרכזים שונים.

"מעברים"

מה היא השראה עבורך?

"בעבר ההשראה נבעה מעיסוק באני העצמי. נושא הציור הופיע בדמיוני בצורת חזון של תמונה אותה ציירתי בסגנון ריאליסטי שהפך בהמשך לסגנון מופשט וסימבולי." בשנת 1986 לאחר שהתקבלתי לאגודת הציירים, מוקד ההשראה שלי השתנה והתחלתי לשאוב השראה מהמצב החברתי והפוליטי במדינה. בעשר השנים האחרונות השראתי נובעת בכל מה שקשור לטבע, תופעות טבע, בעלי חיים ומחזור,בעיות אקולוגיות. את השראתי אני מממשת בעיקר ביצירה בחומרי טבע, מחזור נייר, שקיפות והשתקפות במי מעיינות בשמורת הטבע עין-אפק מקום שקבוצת אמני הנייר מרבים להציג שם תערוכות ואחד המקומות האהובים עלי "

העבודה הזו זכתה בפרס שטרוק
ללא שליטה" העבודה הזו זכתה בפרס שטרוק"

"השתקפות צמחייה בנחל"

מה את עושה כשאין לך השראה?

"למזלי יש לי דמיון מאוד מפותח ולכן תמיד יש לי השראה. למשל, כשהתלמידים שלי אומרים לי מה הם רוצים לצייר ומה התוצאה שהם רוצים להשיג, אני כבר רואה את הציור שלהם בעיני רוחי".

מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי?

"אני מאוד אוהבת בעלי חיים ותמיד גידלתי כלבים. מאכילה את הצפורים בגינה וחתולים בחוץ. אני אוהבת לעבוד בגינה ולטפח אותה וחוץ מזה אני גם סבתא לשתי נכדות מקסימות."

משפט שמעורר בך השראה?

" רגע של שקט והתבוננות דרך הלב במצבו של היקום"





אשה עובדת
אישה - עולם סגור


















bottom of page