top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

מבעירות את הניצוץ – מירה זימן אמנית ויוצרת



"הציור והאמנות עבורי הינם הגשמה של חלום וכשרון שהיה חבוי בתוכי עוד בבית הספר כשהיתה זו מורתי המחנכת שהבחינה לראשונה בכשרוני כאמנית" מספרת האמנית והיוצרת מירה זימן. לאורך שנות חייה ניגנה באקורדיון, ציירה, פיסלה וכתבה שירים כביטוי עצמי ומקום מפלט מהאווירה חסרת הפרגון והתמיכה מצד הוריה שגרמו לה כנערה, לסבול מדמוי עצמי נמוך. עם השנים דאגה מירה להבין כי עליה לדאוג לעצמה ובנחישות החלה לפתח את עצמה ולסלול דרך במלוא התעוזה כמאסטר רייקי בסדנאות משלה ובמקביל לטפח את כשרון הציור.


ספרי על העשייה שלך


בגיל 62, הבנתי כי הגיע הזמן שלי לפיתוח והגשמה עצמית. במשך 12 שנה עסקתי ברפואה אלטרנטיבית כרייקי מאסטר כולל סדנאות שהעברתי, עד לאותו זמן כשחליתי ונאלצתי לעזוב את התחום. תקופת ההחלמה היתה עבורי זריקת המרץ להמשיך בעשייה ולממש את חלומי בתחום הציור שעד אותו זמן היה תחביב. התחלתי לצייר להנאתי בביתי שבמושב בית יצחק כשהשנוי הגדול הגיע לפני 10 שנים כשהתחלתי לפרסם את ציוריי בפייסבוק, ובאותו זמן הגיעו אלי אוצרות אמנות כשאחת מהן שאלה: "עד מתי את מתכוונת להתחבא בבית עם הציורים שלך"? עניתי לה כי טוב לי להישאר אנונימית. לאחר שכנועים מצדן הן חיברו אותי לקבוצת אמנים ויחד איתם הצגתי לראשונה את עבודותיי בתערוכה בגלריית ה"אגם" ברעננה.

שתי תמונות שלי שהוצגו צוירו בהשראת מבצע "צוק איתן" מתוך מכלול ציורים כשבניהם היתה תמונת כלניות שהסתבר כי התחבבה על הרבה אנשים ובמיוחד על זוג שאהב ורכש אותה. היתה זו הפתעה עבורי שכלל לא ציפיתי.


מי האישה שהשפיעה עלייך או מהווה עבורך מודל?


חברתי, שהביאה אותי ללמוד סדנאות "מעברים" אצל הפסיכולוגית ד"ר נירה כפיר,

הבחינה כי תוך כדי הקשבתי לשעורים, שרבטתי לעצמי ציורים.

היא התפעלה מהם מאוד והיא זו שדחפה אותי ללמוד ולהתפתח בתחום הציור מה שהביא אותי אי שם בשנות ה 80 ללמוד בבית הספר לאמנות בנתניה, משם למכון אבני ולבסוף לימוד עם ציירים באופן פרטי.


מה גורם לך לקום בבוקר? על תשוקה והכוח המניע את העשייה שלך


העובדה כי מחכה לי פלטה לציור חדש הדורש ממני עבודה פיסית של 10 שעות על הרגליים, אך כשאני לוקחת לעצמי פסק זמן, מרגישה בריקנות. במקביל לציור, אני אוהבת להפגש עם קבוצות אמנים ובמפגשי חברה למדיטציה לרוגע לנפש.


על פחד מאי עשייה – איך את מתמודדת כשאת מלאה בחששות?


בשנתיים האחרונות עבדתי על האני הפנימי בהתמודדות מול נושא הפחד בעזרת מדיטציות ויישום שיטת אלבאום מזה 26 שנה, כשאת הציורים שלי אני יוצרת מתוך שקט ושלווה ונכנסת לעולם שכולו שלי.

בנוסף אני מוצאת זמן איכות לבלוי משפחתי, מפגשי חברה, צעידה רגלית במושב ומנהלת קבוצות אמנים ושוחרי אמנות מהארץ והעולם בפייסבוק.






מירה זימן

052-6254459

mirasee121@gmail.com

bottom of page