top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

משכנתא בהתאמה אישית

כסף והשראה? ראיון עם מנכ״ל ״אריאל משכנתאות״ מר אריאל אחון על ההשראה שלו בעשייה,

הדרך לעשות טוב וחכם בחיסכון ויעילות. כתבה מרתקת על פרקטיקה ועשייה


משרד 'אריאל – ייעוץ משכנתאות ופיננסיים', מספק שירות ייעוץ משכנתאות מקצועי ומתקדם בהתאמה אישית לכל לקוח. בעל המשרד, אריאל אחון, מחזיק בתואר ראשון במדעי החברה והרוח מהאוניברסיטה הפתוחה ובתואר שני בלימודי מידע מאוניברסיטת בר אילן.

בתהליך הליווי והייעוץ, מרכיב אריאל את האסטרטגיה הטובה והאפקטיבית ביותר למשכנתא בהתאם לצרכיו ורצונותיו של כל לקוח ודואג לקבלת הריביות וההחזרים הטובים והנמוכים ביותר לאורך זמן.


כיצד תהליך הייעוץ והליווי שלך נעשה בפועל?

ראשית, אני עורך שיחה ראשונית עם הלקוח בכדי להבין את המצב. כשאני מבין מהם הצרכים והרצונות, אנו קובעים פגישה – כשאחד היתרונות שאני מספק ללקוחותיי הוא שאפגוש אותם בבית שלהם, בשעות הנוחות להם, בכדי שלא להטריח אותם להגיע למשרד.

בפגישה, אני מקבל מידע מעמיק מהלקוח לגבי העסקה או הצורך, למשל יכול להיות שמדובר בהלוואה לכל מטרה ולא ברכישה, ואז מתחילים לעבור יחד על כל האלמנטים הרלוונטיים: מבצעים ניתוח ראשוני של המצב הפיננסי של הלקוח, ההכנסות וההוצאות העכשוויות והעתידיות הצפויות, בוחנים את הצרכים והרצונות מתוכנית המשכנתא, ומתחילים לחשוב על האסטרטגיה הנכונה עבור העסקה (מערך זה נקרא: תמהיל המשכנתא).

הפרמטרים המרכזיים אשר יילקחו בחשבון הם: סכום הרכישה, כמה הון עצמי ישולב בעסקה (ישנם מצבים בהם אין מספיק הון עצמי וגם לכך יש פתרונות המתקבלים בתהליך הייעוץ), יכולת ההחזר של הלקוח (ההכנסות נטו של משק הבית אל מול הוצאות קיימות, כולל הלוואות נוספות במידה ויש והתחייבויות ארוכות טווח), והרצון האמיתי של הלקוח - כמה הוא רוצה לשלם בסופו של דבר. תיתכן סיטואציה שבה הוא יכול להתחיל את תשלומי ההלוואה עם החזר גבוה יותר, אבל בתור התחלה הוא מעדיף להחזיר פחות ולשמור לעצמו יותר כסף עבור הצריכה השוטפת שלו.

המטרה שלי היא להשיג את ההלוואה הטובה ביותר ללקוח במסגרת היכולות והרצונות שלו.

אריאל אחון מנכ״ל ומייסד החברה

מהו השלב הבא בתהליך?

אני מכין ללקוח כמה אסטרטגיות שונות למשכנתא (תמהילי משכנתא) ואנו בוחרים יחד את זו שהוא הכי מעוניין בה והכי נכונה לו. לאחר שבוחרים את האסטרטגיה, אני הולך איתה לבנקים ומתחיל תהליך של משא ומתן לקבלת התנאים הטובים ביותר, ההחזרים והריביות – ועורך מכרז ריביות בין הבנקים. הלקוח זוכה פעמיים בתהליך: ראשית, הוא מקבל את תמהיל המשכנתא הטוב והמתאים ביותר לרצונותיו ולצרכיו, ושנית הוא מקבל את הריביות הטובות ביותר עבור תמהיל זה.

בניית תמהיל משכנתא נכון ומדויק לפי יכולותיו של הלקוח, מגדיל את החיסכון עבור כל אדם, לא משנה כמה הוא מרוויח, אך כשאני נפגש עם אנשים שמסובכים כלכלית והם מוגדרים תחת הכותרת של 'מסורבי משכנתא' בבנק -  במקרים קיצוניים אף מדובר בפשיטת רגל או הגבלה - עצם השגת ההלוואה, יכולה ממש להציל אותם מהמצב בו הם נמצאים.

לקוחותיי נהנים ממשכנתא חכמה – אנו לא מקבלים את המשכנתא שהבנק מנסה להציע כברירת מחדל, אלא בונים אותה בצורה אופטימלית ומותאמת. כמו כן, העלות הכוללת של המשכנתא תהיה הזולה ביותר שניתן לקבל לטווח הארוך ותוך יציבות ההחזרים, כך שההחזרים על המשכנתא לא יעלו אלא ירדו עם השנים. אחת המטרות היא למנוע מצב, שכמה שנים אחרי שלקחנו את המשכנתא נמצא את עצמנו במצב שאנחנו חייבים יותר מאשר ביום בו לקחנו את המשכנתא.


ספר לי עוד על היתרונות בעבודה עם ״אריאל משכנתאות״ ?

היתרון הראשון הוא, שהלקוח לא צריך לצאת מהבית לכל אורך התהליך, עד למועד החתימה על המשכנתא, ואני מלווה אותו לשם. אני מגיע אליו לפגישות, עורך בעצמי את מכרז הריביות בין הבנקים (אלא אם כן הוא מעוניין לבצע זאת בעצמו), וחוזר אליו עם העסקה המשתלמת ביותר. הזמינות שלי ללקוחות היא גם בשעות לא שגרתיות, בכל עת שיצטרכו.

יתרון נוסף הוא שאני מגיע מהמערכת, עבדתי בבנק וצברתי ידע מקצועי פיננסי מבפנים. אני נוהג להתנסח במונחים ואסטרטגיות בנקאיות יעילות מאוד, בכדי לספק ייעוץ אסטרטגי מצוין ללא פשרות. במקביל באפשרותי להציע ללקוחותיי אסטרטגיות מתקדמות בתהליך, כגון לקיחת הלוואה על חשבון הנכס לשם איחוד הלוואות וצמצום החזרים (במידה ויש לו הלוואות נוספות מלבד המשכנתא), וכן אפשרות לרכישת נכס נוסף להשקעה שיוגדר כהון עצמי, עם משכנתא נוספת ביכולת של הגעה לעד 75% מימון כמשכנתא לרכישת נכס להשקעה, בתנאים של משכנתא רגילה.

יתרון שרבים לא יודעים עליו וחשוב לי לחדד : מעבר לכך שהליווי שאני מספק הוא אישי וצמוד, הוא אינו מסתיים ביום לקיחת המשכנתא. אני ממשיך ללוות את לקוחותיי לאורך השנים, נפגש איתם אחת לתקופה כשמתאים להם ומציע להם לבצע מיחזור משכנתא בבנק על מנת לשפר עמדות.


 

מוזמנים לבקר באתר:



bottom of page