top of page
  • תמונת הסופר/תאייל הראל

נילי בוסאני מנכ"לית המרכז הישראלי לריהוט מעל שני עשורים על יצירה ועשייה בסביבה תחרותית


המרכז הישראלי לריהוט הממוקם באזהת"ש בראשון לציון היה כבר אז, לפני שלושה עשורים, הקניון הראשון שמכר רהיטים תחת קורת גג אחת.

נילי בוסאני, מנכ"לית החברה מעל שני עשורים, משתפת בראיון מרתק לספר ההשראה של ישראל, כיצד קיבלה לידייה עסק שהיה אז בפשיטת רגל וסללה לו הצלחות מחדש כבתחילת דרכו.



תחילת הדרך – ניצוצות של השראה


את תפקידי כמנכ"לית המרכז, התחלתי לפני 23 שנה כשהיה בפשיטת רגל. חצי מהחנויות בו לא הושכרו, ולכן צבר הפסדים.


הבנתי כי עלי לצאת לדרך לא קלה וכי על כתפיי מוטלת האחריות לשקמו ולשמר פרנסתם של בעלי החנויות שעדיין נמצאו בו, מספרת נילי.




ואילו פתרונות מצאת כדי לשקמו?


חשבתי בגדול, הבנתי כי כדי להצליח ולשקם את המרכז עלי לצאת במסע פרסומי לקהל הרחב לרכוש את אמונו, להחזיר לקוחות שנטשו ולהביא לקוחות חדשים. פניתי לטלויזיה ולרדיו בכוונה לפרסם, אך נעניתי בשלילה כי מי ירצה לפרסם עסק בפשיטת רגל? לא התייאשתי.

בדרך יצירתית ומחשבה מסחרית, ע"י הצגת חשבוניות ותעודות משלוח כהוכחות לאספקת סחורה ותשלומים לספקים במועד, שכנעתי כי העסק פעיל אמנם רק בחמישים אחוז מעצמתו, אך יש תקווה להחזירו לתפקוד מלא בעזרת ערוצי הפרסום והמדיה.

המרכז הישראלי לריהוט

ספרי מהי השראה עבורך?


אני מאמינה באנשים, קשובה להם ותמיד נמצאת בצד הלקוח.

בתקופה, בה המרכז פעל בחמישים אחוז מעצמתו, הרגשתי את מצוקת לקוחותי, הלא הם בעלי החנויות שסגרו את חנויותיהם, כינסתי אותם אני, אישה אחת מול קהל גברים והבעתי כלפיהם את האמונה כי יש תקווה להצלחה מחודשת של המרכז, ע"י שיווק ופרסום, וחידוש מלאים עדכני כדי שיהיו בטוחים כי מקום זה מהווה בעבורם מקור פרנסתם יציב לאורך זמן.



ומהי המוטיבציה שלך בעבודה?


להמשיך את הצלחת המרכז בשוק תחרותי מול המסחר באינטרנט ומול מס' כה רב של חניות רהיטים המצויות בראשל"צ.

מנכ״לית מעוררת השראה // חשיבה יצירתית | נילי בוסאני

בנוסף, להמשיך ולדאוג ללקוחותיי להתפרנס בכבוד מחנויותיהם, לחדש ברעיונות שיווק ומסחר, כשהכל נעשה תוך מחשבה אישית, ערנות למצבים משתנים ומשברים, כמו למשל בקורונה, בה דאגתי שלא ישלמו שכירות ודמי ניהול כשהקניון היה סגור לתקופה ארוכה.


מהו הרגע הזה בו חידדת מטרות והבנת מה חשוב?


בתקופת הקורונה הבנתי לעומק כמה חשוב לי להמשיך ולשמר את לקוחותי לכן יזמתי מגוון פעולות כמו סדנאות פסיכולוגיות לרומם את רוחם, ביטול דמי הניהול והשכירות מול הנהלת הקניון, והקשבה לכל מצוקותיהם תוך שיחות אישיות בתקופה כזו של חוסר וודאות.




עברנו לא מעט משברים. איך מתמודדים?


בתקופות משבר כמו פיגועים או קורונה יצאנו מחוזקים. תמיד נתתי הרגשה ללקוחותי שהכל חי וקיים.

בתקופת הקורונה, פתחתי את המרכז פעמיים בשבוע, שתינו יחד קפה, חשבנו על אסטרטגיית יציאה מהמשבר כשהכל נעשה תוך אוזן קשבת זה לזה בהעלאת רעיונות משותפים, ספקות ומחשבות.


היום, עם החזרה לשגרה הברוכה, אני בונה תכנית שיווקית המבוססת על התמודדות בשוק תחרותי מול האינטרנט ועל הערך המוסף שיקבל לקוח המגיע למרכז הישראלי לרהוט מעבר למחיר שימצא באון ליין כמו התאמת רהוט עפ"י מידות מבוקשות, בד, סגנון, נוחות, אספקה מהירה ופריסת תשלומים עפ"י בקשתו.






אילו עצות תתני למנכ"ל חדש?


להקשיב לאינטואיציה האישית, לחשוב מחוץ לקופסא ולא להקשיב לרעשי סביבה, לחדש וליזום רעיונות תוך תעוזה ובידול מהמתחרים, לא להשוות עצמך למתחרים או לחקותם.

חשוב להקשיב ללקוחות ולבקשותיהם, להיות מעודכנים בטרנדים ובחידושים בענף בארץ ובעולם.

מהו המוטו האישי המוביל אותך?

לחיות בפשטות ובשלווה.





bottom of page