top of page
  • תמונת הסופר/תאורית לבה

ספר ההשראה של ישראל // יקב היוצר. אמנות של יין


תחילת הדרך- ניצוצות של השראה

הדור השמיני למשפחת שור מירושלים, ממשיך את מסורת מהיקב הראשון שהוקם על ידם עוד לפני 175 שנה בעיר העתיקה בירושלים. עוד אז הבינה המשפחה, כי סוד יין משובח טמון בערבוב זני ענבים ייחודיים וברקיחת טעמים ליצירת מגוון של יינות בעלי ארומה

היום, נחשב היקב לאחד מהגדולים בארץ ומבקבק כ 4 מיליון בקבוקים בשנה המשווקים ברשתות השיווק, חנויות היין, מעדניות וכו'

אראל, מנכ"ל היקב מספר: "סיפור מסעו של יין היוצר החל במוחו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין שלמד את רזי ייצור היין באוניברסיטה המתמחה בגידול גפנים, מונפלייה שבצרפת. עם סיום לימודיו, עלה לארץ כשבליבו חלום, להביא לארץ את ניחוחות פרובנס להרי ירושלים. עם ידע וניסיון שצבר למעלה מ 20 שנה, חבר למשפ' שור ויחד הקימו את יקב היוצר המשלב השראה, יצירה ושילובי טעמים חדשים ומרגשים ע"י רקיחת זני ענבים ייחודיים היוצרים כל פעם מחדש, יין שהוא אמנות".

״היצירה היומיומית בפיתוח רעיונות ויינות חדשים, בחיבורים ויוזמות לשת"פים תוך חיבור לעולם האמנות כערך מוסף נלווה מעבר לבקבוק יין. אחת הדרכים היצירתיות שלנו, למציאת יין חדש היא שיתוף אנשים, לאו דווקא מהתחום, בבחירת היינות האהובים ביותר, אותם אנו מבקבקים בסופו של תהליך. ״

ספר, מהי השראה עבורך בעשייה בתחום?

היצירה היומיומית בפיתוח רעיונות ויינות חדשים, בחיבורים ויוזמות לשת"פים תוך חיבור לעולם האמנות כערך מוסף נלווה מעבר לבקבוק יין. אחת הדרכים היצירתיות שלנו, למציאת יין חדש היא שיתוף אנשים, לאו דווקא מהתחום, בבחירת היינות האהובים ביותר, אותם אנו מבקבקים בסופו של תהליך.


מהי התשוקה והמוטיבציה היומיומית שלך בעשייה?

ליזום וליצור כל פעם מחדש עם זה יין, או כל מהלך אחר ופעילות מעשירה שבדרך כלל נלוות בסיעור מוחות, הקשבה לבעלי מקצוע, ומוטיבציה להרחיב את פעילות היקב שלנו תוך חתירה לכניסה לשווקים חדשים בארץ ובעולם, שיווק ומחשבה מחוץ לקופסא בכל מה שקשור בפעילות בעלת ערך מוסף לצרכן.

בכדי להבטיח את איכות היינות של יקב היוצר, יינן היקב פיליפ ליכטנשטיין, מלווה את הטיפול בכרמים משלב הנטיעה ועד שלב הבציר, לרבות בחירת זני הענבים בכדי להתאימם לתנאים הארץ ישראלים. יקב היוצר בחר להתמקד ביינות יין תיכוניים ולשם כך פותחה סדרה ייחודית, ליריקה, שכולה מורכבת מזנים ים תיכוניים, סדרה זו זכתה להכרה מקומית ובינ"ל לרבות זכייה במדליות רבות בתחרויות.

״יקב היוצר בחר להתמקד ביינות יין תיכוניים ולשם כך פותחה סדרה ייחודית, ליריקה, שכולה מורכבת מזנים ים תיכוניים, סדרה זו זכתה להכרה מקומית ובינ"ל לרבות זכייה במדליות רבות בתחרויות.״

ספר על רגע של שנוי כלשהוא בו חידדת מטרות

מזה 5 שנים שאני כמנכ"ל ביקב היוצר, אין רגע אחד, היקב על אף שהוא קיים 175 שנים והוא סוג של סטארטאפ המשתנה בהתאם לשוק, למודלים עסקיים ודרישות הצרכן. מניסיוני, ערנות לשנויים, גמישות מחשבתית ,יצירתיות והתאמה למצבים משתנים בהתאם לדרישות השוק, ימצבו גבוה את העסק ויצעידו אותו קדימה כפי שקורה לנו ביקב היוצר.


איך מתמודדים כשמתמלאים חששות מאי עשייה?

במצבים של חוסר ודאות כדאי לעצור, לבחון את המצב מחדש ולהחליט על נתיב הפעולה הנדרש.


ואילו עצות תיתן לאלו שבתחילת דרכם?

לא לפחד בלקיחת יוזמות חדשות

לעשות שנויים ולצאת מאזור הנוחות

כמנכ"ל, לתת לעובדים את מרחב פעולה ולסמוך עליהם.

לא לסמוך רק על עצמך וללמוד מהסובבים אותך.

לא לשכוח, כי יש חיים מעבר לעבודה.


יש לך מוטו, כזה המלווה אותך?

רק המעז מנצח.


 

יקב היוצר- אמנות של יין

bottom of page