top of page
  • תמונת הסופר/תטלי דביר לבנת

ספר ההשראה של ישראל | עוזי גיל

מתווך נדל"ן יוקרה מוערך





תחילת הדרך | ניצוצות של השראה

נולדתי ב-1950 בקיבוץ גבת וכשהייתי בן ארבע הורי עברו לכפר ויתקין. אני רב סרן בדימוס בחיל התותחנים נשוי, אב לשלושה ילדים וסב לחמישה נכדים. לפני 43 שנה התחלתי לעסוק בתחום הייחודי של שיווק נדל"ן במושבים ויישובים קהילתיים בשרון ובמרכז. באותה תקופה הייתי היחידי שעסק בנישה הזו בארץ ורק ב-15 שנים האחרונות התווספו לתחום מתווכים נוספים.


מהי השראה עבורך?

ההשראה שלי נובעת מהידע והניסיון שצברתי, לצד היצירתיות. אני מקבל המון פידבקים מעורכי דין ושמאים המעריכים את המקצועיות שלי, הנאמנות האישית, ההתנהלות הסבלנית והתומכת. עסקאות מכירה וקנייה של נחלות הן מורכבות ויכולות להיכשל בשל סעיפים שונים. כשעורכי הדין של המוכר והקונה מנהלים ביניהם מו"מ לגבי סעיפים בחוזה ומגיעים למבוי סתום, הם מקשיבים לעצתי. אני מנסה לפשר בין הצדדים וחושב על סעיפים המזמנים פתרון המוסכם על כולם.

לדוגמה, מוכר דרש 9 מיליון ₪ עבור נחלה מירושה והקונה הציע 6.8 מיליון ₪. אחת מהיורשות התגוררה במקום בשכירות.

שאלתי את הקונה כמה זמן הוא מאשר לה להמשיך לגור במקום והוא השיב - שלוש שנים.

הצעתי שנקזז את שווי שכירות בסך 300 אלף ₪ מהסכום המבוקש וכך הגענו לפתרון.


מה מוציא אותך מהמיטה בבוקר? על תשוקה ומוטיבציה

אני אוהב את התחום בו אני עוסק כבר עשרות שנים והוא מעורר בי מוטיבציה. השנה מלאו לי 70 ואני לא חושב לרגע להפסיק לעבוד. אני רוצה להמשיך להצליח ולעזור לאנשים להגיע לנחלה, תרתי משמע.

המוכרים והקונים סומכים עלי ונותנים לי בלעדיות.

אני מפרסם את הנכסים בשמונה אתרים ובמדיה הכתובה ומנהל את העסקה באופן אישי מול הלקוחות. בחלק מהמקרים אני משתף פעולה עם מתווכים נוספים, לטובת האינטרס של הלקוחות שלי.



מה מעורר בך השראה?

אני רואה את האדם לפני העמלה והרצון שלי לעזור לאנשים מעורר בי השראה ומעניק לי סיפוק רב. לדוגמה, בכפר מונש פנו אלי בני זוג שעמדו להתגרש ורצו שאעזור להם למכור את ביתם. מכיוון שאני תמיד יושב לשוחח עם הלקוחות, התרשמתי שיש ביניהם כימיה והם לא צריכים להתגרש. אמרתי להם שייקחו לעצמם שבועיים ויחשבו אם הם אכן רוצים להתגרש, לפני שהם רצים למכור. כעבור שבועיים הם בישרו לי שהחליטו להישאר יחד.


הם נתנו לי מתנה, אמרו לי בהתרגשות רבה שאני אדם נדיר ושהצלתי את הזוגיות שלהם. הרצון לעזור מתבטא גם בעצות מועילות שאני מעניק ללקוחות על סמך ניסיוני העשיר.

למשל, יעצתי למשפחה כיצד לסדר את ארבעת ילדיה בנחלה: לבנות בית להורים ועוד שתי וילות, אותן ניתן לחלק בחלוקה פנימית, המאושרת מבחינה חוקית, ליצירת שני בתים דו-משפחתיים.



שינוי | הרגע הזה בו יש פוקוס, חידדת מטרות והבנת מה חשוב.

לפני כמה שנים עברתי אירוע בריאותי ובעקבותיו חשבתי להפחית את הפעילות. לשמחתי יצאתי ממנו בריא ומחוזק, חזרתי לפעילות רבה עוד יותר והיום אני מעריך את העובדה שאני יכול לעסוק במה שאני אוהב.


לדעתי העיסוק בתחום שאוהבים והשהייה עם אנשים רק תורמים לבריאות.




על פחד ואי עשייה - או איך מתמודדים כשמלאים חששות?

העדר החששות נובע בעיקר מהמוניטין שלי, שאין דומה לו, המבוסס על ידע מקצועי נרחב ביותר, מהימנות ויושר כלפי המוכרים והקונים, לצד מקצועיות מושלמת בתחום. אני מוכר כבר סמכא מספר אחד בארץ על ידי שמאים, עורכי דין ואנשי עסקים העוסקים בתחום. המוניטין שלי מתבטא בשני אלמנטים יוצאי דופן: האלמנט הראשון הוא שחלק מהבנקים למשכנתאות המקבלים דו"ח שמאות ממוכר או רוכש הנחלה, מבקשים מהשמאי להתייעץ איתי לגבי שווי הנכס. האלמנט השני הוא שבמספר נחלות שטופלו על ידי כונסי נכסים, הכונסים דרשו מבית המשפט אישור לתת לי בלעדיות בתשלום עמלת התיווך. בתי המשפט אישרו זאת באופן נדיר. סיבה נוספת לכך שאין בי פחד היא שאני מאמין שהביקוש למושבים תמיד יהיה קיים. היום בכלל, יותר ויותר אנשים רוצים לעבור להתגורר במושב בגלל הקורונה ומחפשים את הבית הפרטי המרווח עם המרחבים בחוץ.





צידה לדרך | איזה עצה היית נותן לאלו שבתחילת דרכם?

העצה שלי היא - היה מקצועי ונהג ביושר ונאמנות. מי שלא עושה זאת לא יגיע לתוצאות טובות ולא ישרוד בתחום.


מה המוטו האישי שלך?

המוטו שלי הוא לפעול באופן מקצועי, נאמן וישר מול המוכרים והקונים. חשוב מאוד להיות זמין ללקוחות ולתת להם יחס אישי. אני לא מכבה את הנייד בערבים וכאשר לקוח מתלבט לגבי רכישה חשובה של נחלה ורוצה לשאול אותי משהו בשעה בתשע בערב, אני עונה לו.

חשוב להיות סבלני וקשוב - כשלקוח חוזר שוב ושוב על אותן השאלות אני מסביר לו בסבלנות וכשאנשים משאירים לי הודעת בווטסאפ, אני משיב להם תוך דקות.



 

עוזי גיל, מתווך נדל"ן

052-2429526 | uzigil2311@gmail.com | קריית השרון, נתניה

bottom of page